◄ تردد کشتیهای ایران منوط به پایبندی اروپا
معاون سازمان بنادر و دریانوردی نقش آمریکا در حوزه دریایی را بهشرط پایبندی اروپا به تعهداتش را بیتأثیر خواند.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی نقش آمریکا در حوزه دریایی را بهشرط پایبندی اروپا به تعهداتش بیتأثیر خواند.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایلنا، هادی حقشناس درباره خروج آمریکا از برجام گفت: اگر اروپاییها رفتار مشابه به آمریکا را داشته باشند، چالشهایی در حوزه حملونقل دریایی خواهیم داشت.
او تصریح کرد: مشکل بیمه خطوط کشتیرانی، مشکلات موجود در حوزه مؤسسات ردهبندی و امکان کلاسبندی کشتیها از مسائلی بود که بعد از برجام حل شد.
حقشناس تأکید کرد: در حال حاضر و پس از خروج امریکا از برجام؛ همچنان تردد کشتیهای ایرانی به بنادر دنیا و رفتوآمد خطوط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران ادامه دارد و تاکنون مشکلی پیش نیامده است اما با بدعهدی اروپاییها، امکان برگشت مشکلات نیز وجود دارد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی به تأثیرگذار بودن قطع قطعنامه شورای امنیت از طرف آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا بهتنهایی در تردد و تعاملات خطوط کشتیرانی دنیا با بنادر و خطوط کشتیرانی کشورمان نقشی ندارد و نداشته است.
حق شناس گفت: تفاوت شرایط پیش از برجام و پس از برجام در این است که ممنوعیت ورود و تردد کشتیها به بنادر ایران و ممنوعیت تردد کشتیهای ایرانی در برخی از بنادر؛ مصوبه شورای امنیت سازمان ملل بود و اگر کشوری اجرای این مصوبه را رعایت نمیکرد، مجرم شناخته میشد و باید جریمه پرداخت میکرد.
او درباره تحریمهای جدید مصوبه دولت آمریکا گفت: اگر کشوری تابع آن نباشد، مجرم نیست.
این مقام مسئول درباره علت رفتن «مرسک» از بنادر ایران گفت: درآمدهای آنها در تعامل با بنادر آمریکایی بسیار بیشتر از بنادر ایران بود و طبیعی است که آنها منافع خود در امریکا را به منافعشان در ایران ترجیح دهند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.