| کد خبر: 161857 |

◄ واقعی شدن قیمت سوخت از تردد یک‌سر خالی کامیون‌ها جلوگیری می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهرو وری از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در صورتی افزایش خواهد داشت که قیمت سوخت هم‌زمان با حذف تعرفه‌های گمرکی واقعی شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهرو وری از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در صورتی افزایش خواهد داشت که قیمت سوخت هم‌زمان با حذف تعرفه‌های گمرکی واقعی شود.

به گزارش تین‌نیوز، داود کشاورزیان گفت: واقعی شدن قیمت سوخت از تردد یکسرخالی کامیون جلوگیری خواهد کرد و در کاهش آلودگی هوا کاهش تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

او تأکید کرد: زمانی که  کامیون ۴۵۰ میلیون تومانی با قیمت به‌مراتب پایین‌تر خریداری می‌شود مسلماً کامیون دار ظرفیت پرداخت پول بیشتر برای سوخت را خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده بالای ۲۵ سال دارای در حمل‌ونقل برون‌شهری فعال هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: آلایندگی ناوگان فرسوده در مقایسه به خودروهای سنگین تولید داخل با فناوری یورو ۴ و DPF بسیار بالاتر است.

کشاورزیان تصریح کرد: با حذف ارز مبادله‌ای برای واردات کامیون باوجود اقداماتی نظیر حذف عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش‌افزوده  قیمت تمام‌شده کامیون و اتوبوس افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین خاطرنشان کرد: اگرچه حذف عوارض و تعرفه‌های گمرکی، مالیات بر ارزش‌افزوده و تخصیص ارز مبادله‌ای باعث از دست دادن درآمدهای دولت از این بخش می‌شود،‌ اما بهره‌وری ناوگان افزایش می‌یابد.

او در ادامه گفت: درواقع کامیون زمانی از مبدأ به مقصد بار حمل می‌کند که از وجود بار در مقصد برای برگشت مطمئن شود و به خود اجازه تردد یکسرخالی را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.