| کد خبر: 14999 |

بازارچه مرزی سومار باید هرچه زودتر باز شود

تین نیوز | معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه گفت: روند گشایش بازارچه مرزی سومار به سرعت در حال انجام است‌.
 
مهندس علی اصغر میرزایی در جلسه هماهنگی گشایش بازارچه مرزی سومار با بیان اینکه این ظرفیت مبادلاتی باید هر چه سریع‌تر فعال شود، افزود: گشایش این بازارچه مرزی ثمرات بسیاری برای اقتصاد کشور دارد و یک امتیاز ویژه برای استان خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در کشور عراق پیش آمده ما در حال از دست دادن ظرفیت‌های اقتصادی استان هستیم. تا پیش از این روزانه 1200 تا 1300 کامیون از مرز پرویزخان عبور می‌کرد، ولی هم اکنون این تعداد به 200 کامیون رسیده و بقیه مبادلات از طریق مرز مهران انجام می‌شود.
 
معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید هرچه زودتر یک جایگزین مناسب برای مرز پرویزخان پیدا کنیم تا دچار آسیب‌های اقتصادی بیشتر نشویم، زیرا اثرات منفی ادامه وضعیت فعلی بر صادرات و بازار کار بسیار سنگین است.
 
میرزایی همچنین عنوان کرد: با نهایی شدن توافقات باید عملیات زیرسازی و راهسازی در خاک استان دیالی هرچه سریع‌تر انجام شود.
 
‌مشاور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به مداکرات فشرده‌ای که طی 1.5 سال اخیر با طرف عراقی برای بازگشایی بازارچه مرزی سومار انجام شده است، اظهار کرد: از هفت ماه پیش روند دریافت مجوزهای لازم از مقامات ارشد دولت عراق به پایان رسیده و همه چیز آماده اجرایی شدن این پروژه مهم اقتصادی است.
 
محمود فرهادی ادامه داد: طی مذاکراتی که با استاندار دیالی عراق و فرماندار بلدروز داشته ایم قرار است کار ساخت سه کیلومتر جاده و یک پل هر چه سریعتر آغاز شود. همچنین شرکت ایرانی حاضر است برای تسریع در کار تمامی امکانات لازم را در اختیار طرف عراقی قرار دهد.
 
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه نیزگفت: اتفاقاتی که در عراق افتاده، بر تمامی بازارهای مرزی تاثیر منفی گذاشته است، لذا با هماهنگی‌هایی که با نیروهای نظامی مستقر در مرز انجام داده‌ایم، سعی کرده‌ایم بهترین شرایط امنیتی را برای مرز سومار فراهم کنیم.
 
شهریار حیدری اظهار کرد: با توجه به مجوزهایی که از وزارت دفاع و وزارت کشور دریافت کرده‌ایم، کار پاکسازی مرزی انجام شده و این امر کمک زیادی به تسریع در انجام کار می‌کند.
 
در این جلسه مقرر شد با تامین اعتبارات لازم، اداره راه و شهرسازی استان هرچه سریعتر روند ساخت زیرساخت‌های ضروری در بازارچه مرزی سومار را با سرعت و جدیت ادامه دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.