| کد خبر: 145527 |

نماینده شازند خواستار تعریض پرخطرترین محور استان مرکزی شد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خواستار تعریض و دو بانده شدن محور شازند- ازنا به عنوان پرخطرترین محور مواصلاتی استان مرکزی شد.

تین نیوز

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خواستار تعریض و دو بانده شدن محور شازند- ازنا به عنوان پرخطرترین محور مواصلاتی استان مرکزی شد.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مذاکراتی که با نماینده مردم ازنا و درود در مجلس شورای اسلامی در خصوص این محور صورت گرفته است، گفت: راه اصلی کاهش آمار تلفات جاده‌ای در این محور و سهولت در تردد، تعریض یا دو بانده شدن این محور پرخطر و پرتردد است.

وی با بیان بر اینکه این محور قرار بوده براساس طرح اصلی به صورت ایمن و دو بانده احداث شود، افزود: بنا بر این بوده است که پل‌های زیرگذر در این جاده احداث شود تا مانع از بروز حوادث ترافیکی در جریان ورود وسایط نقلیه از روستاها به جاده شود، که متاسفانه انجام نشده و بخشی از مخاطرات این محور ناشی از ورود غیر اصولی از جاده‌های فرعی و از روستاها به حاشیه این جاده است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت این جاده با ترافیکی که در آن جریان دارد متناسب نیست، به وقوع سانحه مرگباری که  چند روز گذشته در این محور صورت گرفت و منجر به از بین رفتن چند نفر از جوانان منطقه مومن آباد شد، اشاره کرد و گفت: این اتفاق موجب ورود جدی به این مسئله شد. هر چند در گذشته نیز با ارسال نامه‌ای به نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت راه و شهرسازی خواستار ساماندهی این محور شدیم و قرار بر این شده است که فکری اساسی برای بهسازی این محور صورت گرفته و در اولویت‌های تخصیص اعتبار قرار گیرد.

نماینده مردم شازند در خانه ملت با اشاره به ممنوعیت تردد وسایط نقلیه سنگین از این محور گفت: این جاده با وضعیت کنونی مناسب تردد وسایط نقلیه سنگین نیست و تردد کامیون‌ها در این جاده با وضعیت فعلی آسیب‌زاست.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت تردد کامیون از این محور در واقع نوعی مُسکن است، افزود: این ممنوعیت راه حل اساسی نیست و راهکار درمان واقعی مشکل ارتقای جاده از وضعیت فعلی به یک جاده ایمن و تعریض شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: ممنوعیت تردد وسایط نقلیه سنگین در این محور، تشخیص مقامات محلی بوده است و لازم است که در جلسات تخصصی با حضور کارشناسان امر، موضوع بررسی و اعلام نظر شود.

وی تاکید کرد: با ارسال تذکری به شخص رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خواستار پیگیری این موضوع شدیم و معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این تذکر موضوع تعریض و دو بانده شدن این محور را از اولویت‌های کاری برشمرد و بر تخصیص اعتبار لازم تاکید کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.