| کد خبر: 136951 |

دزدی‎ دریایی کم اما خطرناک‎تر شد

تعداد دزدی‎های دریایی و سرقت‎های مسلحانه از کشتی‎ها به کمترین سطح خود در 5 سال گذشته رسید.

تین نیوز

اداره بین المللی دریانوردی (IBM) اعلام کرد که تعداد دزدی‎های دریایی و سرقت های مسلحانه از کشتی ها به کمترین سطح خود در 5 سال گذشته رسیده است، گرچه حوادث جدی‎تری در این مدت به وقوع پیوسته است.

 به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز، تازه‎ترین گزارش از آمار دزدی های دریایی نشان می دهد که در نیمه نخست سال 2017 میلادی در مجموع 87 حادثه دزدی دریایی ثبت شده است که در مقایسه با تعداد 98 حادثه در مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد. آمار امسال همچنین کمترین تعداد دزدی های دریایی در  5 سال گذشته بوده است.

برای مقایسه در نیمه نخست سال 2013 در مجموع 138 دزدی دریایی، در 6ماه ابتدایی سال 2014 نزدیک به 116 حادثه، و در نیمه نخست سال 2015 نیز 134 حادثه رخ داد.

از مجموع 87 حادثه ای که در 6 ماه نخست امسال روی داده اند در 63 مورد دزدان دریایی موفق به ورود به کشتی ها شدند، در 12 مورد تیراندازی به سمت کشتی ها صورت گرفت، و در 4 مورد کشتی ربوده شد، و 8 کشتی نیز مورد حمله ناموفق قرار گرفتند.

در سال جاری تاکنون 63 خدمه کشتی گروگان گرفته و 41 نفر دیگر ربوده شده اند. 2 خدمه در حوادث امسال کشته و 3 نفر مجروح شدند.

در مجموع حوادث امسال، 19 مورد حمله به کشتی‎های حمل محصولات نفتی، 18 حمله به کشتی‎های فله‎بر، 7 حمله به کشتی‎های حمل مواد شیمیایی، و 43 مورد حمله به سایر کشتی های دیگر ثبت شده است.

اداره بین المللی دریانوردی از دولت‎های اندونزی و مالزی درخواست کرده است که برای مقابله با دزدی‎های دریایی در آب‎های خود اقدام های جدی تری انجام دهند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.