| کد خبر: 25232 |

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به تین‌نیوز:

◄ دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی نزدیک هم نمی‌شوند / حضور موثر نیروی دریایی سپاه و ارتش در آب‌های منطقه

تین نیوز | فرمانده نیروی دریایی سپاه از حضور مشترک نیروی دریایی سپاه و ارتش در آب های منطقه خبر داد و افزود: از زمان استقرار نیروی ویژه (گارد) در کشتی ها، هیچ اتفاقی برای هیچ کشتی جمهوری اسلامی ایران نیفتاده و دزدان دریایی حتی نزدیک کشتی های ما هم نمی شوند.

به گزارش تین نیوز، پدیده دزدان دریایی سومالی یک تهدید جدی علیه کشتیرانی بین المللی است که از سال ۲۰۰۵ افزایش یافته و باعث افزایش هزینه کشتیرانی شده ‌است.

در اکتبر ۲۰۰۸ شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه ۱۸۳۸ کشورهای جهان را به مبارزه با دزدان دریایی سومالی فراخواند و از آن زمان، ایران نیز حضور جدی تری در آب های منطقه به ویژه تنگه هرمز و خلیج عدن داشته است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوگروه‌های متعددی را به خلیج عدن فرستاده‌است. این نیروها بارها حملات دزدان دریایی به کشتی‌های تجاری ایرانی و خارجی را خنثی کرده‌اند، به طوری‌ که تنها از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا ۱۹ اردیبهشت همین سال، تعداد درگیری‌های آن‌ها با دزدان دریایی به هفت مورد رسید

سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در این باره به تین نیوز گفت: از همان روزهای ابتدایی (سال های 86 و 87 ) که مبارزه با دزدان دریایی به طور جدی آغاز شد، نیروی دریایی سپاه در این عرصه حضور داشته است.

فدوی افزود: در 6 ماه آغازین کار، صرفا نیروی دریایی سپاه به مقابل با این پدیده پرداخت که به نوعی به خاطر روند نامناسب حضور کشورهای غربی در منطقه، ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: بعد از آن، نیروی دریایی ارتش هم درگیر این موضوع شد و اکنون کار به گونه ای است که نیروهای دریایی ارتش، روی شناورهای ویژه هستند و نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه هم روی خود کشتی مستقر می شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران امقلاب اسلامی با تاکید بر ادامه روند موجود در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: معمولا در کشتی های ایرانی که به شرق آفریقا، منطقه آسیای جنوب شرقی و اقیانوس هند می روند، نیروهای ویژه ما (مانند گارد مستقر در هواپیما) مستقر می شوند.

سردار فدوی با اشاره به وضعیت مطلوب ایران در مبارزه با دزدی دریایی، اظهار کرد: از زمان استقرار نیروی ویژه (گارد) در کشتی ها، هیچ اتفاقی برای هیچ کشتی جمهوری اسلامی ایران نیفتاده و دزدان دریایی حتی نزدیک کشتی های ما هم نمی شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.