| کد خبر: 136261 |

افزایش دزدی های دریایی در خلیج گینه

افزایش دزدی های دریایی در خلیج گینه موجب نگرانی اروپایی ها شد.

تین نیوز

ادامه دزدی های دریایی، سرقت های مسلحانه و گروگانگیری در آبهای خلیج گینه (GoG) به ویژه در نزدیکی نیجریه، همچنان موجب نگرانی مالکان کشتی اروپاست.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، در تازه ترین گزارش اداره بین المللی دریانوردی (IMB) با موضوع دزدی های دریایی آمده است که طی سه ماهه ابتدایی سال 2017 در مجموع 33 کشتی مورد حمله دزدان دریایی و ٤ کشتی نیز مورد تیراندازی قرار گرفتند. در همین مدت 27 دریانورد ربوده شدند که 63 درصد آنها در خلیج گینه گروگان گرفته شدند.

پیش از این شورای جهانی محیط زیست نسبت به وضعیت وخیم خلیج گینه هشدار داده بود. این شورا از کشورهای حاشیه خلیج گینه خواسته بود که یکی از آنها نظام قانونی را برای مقابله با دزدان دریایی تنظیم نماید. شورای محیط زیست هچنین از همکاری دو جانبه کشورهای اتحادیه اروپا برای مبارزه با دزدان دریایی در خلیج گینه قدردانی کرد و خواستار همکاری آنها با برنامه های مرتبط در اتحادیه اروپا شد.

کارشناسان معتقدند: "ادامه مشکلات در خلیج گینه موجب نگرانی جدی در مورد امنیت دریانوردانی که به این منطقه می روند شده است."

ناامنی در دریاها موجب اختلال در جریان تجاری می شود و بر توانایی بنادر در خدمات دهی در این قاره تاثیر می گذارد. عدم امنیت همچنین هزینه های بالاتری را بر روی واردات و صادرات کالا اعمال می کند و مشاغل و فعالیت های اقتصادی را در معرض خطر قرار می دهد.

سازمان های مختلف اعلام کرده اند که اقدام های گوناگونی برای ایجاد امنیت در این منطقه باید انجام داد که از آن جمله می توان به محافظت مطلوب کشورهای حاشیه خلیج گینه از آبهای خود، و نظارت بر استفاده از سلاح در موسسه های امنیتی خصوصی اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.