| کد خبر: 134803 |

سعید نژاد:

تاکنون هیچ‌گونه بیماری از بنادر وارد کشور نشده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هدف از امضا تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت و درمان را امن کردن بنادر از نظر بهداشت کالا و نیروی انسانی و همچنین سرعت دادن به عملیات حمل‌ونقلی دانست و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری از طریق بنادر وارد کشور نشده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هدف از امضا تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت و درمان را امن کردن بنادر از نظر بهداشت کالا و نیروی انسانی و همچنین سرعت دادن به عملیات حمل‌ونقلی دانست و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری از طریق بنادر وارد کشور نشده است.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر بعد از امضا تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت در زمینه ارتقا بهداشت در بنادر کشور گفت: لازم است که بنادر کشور مورد بازرسی و کنترل جدی قرار گیرد تا بیماری خاصی از طریق بنادر وارد کشور نشود.

 

وی با اعلام اینکه تاکنون هیچ‌گونه بیماری از طریق بنادر وارد کشور نشده است گفت: این مهم نشان‌دهنده همکاری مشترک سازمان بنادر با وزارت بهداشت و همچنین عضویت این دو سازمان در سازمان‌های جهانی مربوطه از قبیل سازمان جهانی کار دریایی و همچنین سازمان جهانی دریانوردی است که مقررات سخت‌گیرانه‌ای در خصوص کنترل ایمنی و بهداشت دارند.

 

سعیدنژاد با اعلام اینکه در راستای این هدف تمامی کالاهای وارده به کشور نمونه‌گیری و آزمایش می‌شوند گفت: برای اینکه بتوانیم بنادر کشور را به عناوین مبادی ورودی امن بهداشتی داشته باشیم علاوه بر کنترل‌های HSE که در بنادر انجام می‌شود تمام کشتی‌ها قبل از پهلوگیری مورد بازرسی قرار می‌گیرند. این بازرسی‌ها به کالا و اقلامی مرتبط می‌شوند که از طریق کشتی‌ها وارد کشور می‌شود.

 

وی ورود دام و طیور و همچنین مواد غذایی ازجمله کالاهای مهمی دانست که موردبررسی مسئولان سازمان قرنطینه قرار می‌گیرد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای تکمیل این فرایند دولت در سال 90 مصوبه‌ای به وزارت بهداشت و باهدف ارتقا سطح بهداشتی در بنادر داشت که پس از یک سال گفتگو منجر به انعقاد این تفاهم‌نامه شد.

 

سعید نژاد تأکید کرد این تفاهم‌نامه با دو هدف امن کردن بنادر کشور از نظر بهداشتی و همچنین سرعت دادن به عملیات حمل‌ونقلی انجام می‌شود.

 

به گفته سعید نژاد بر اساس این تفاهم‌نامه کمیسیون‌های دائمی بین وزارت بهداشت و سازمان بنادر تشکیل می‌شود تا علاوه بر اینکه همه فرایندهای لازم در بنادر مورد مانیتورینگ قرار گیرد مراقبت‌های ویژه‌ای هنگام ورود برخی کالاها، کشتی‌ها و بازرسی نیروی انسانی کشتی‌هایی که از برخی نقاط خاص دنیا وارد ایران می‌شوند انجام شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.