| کد خبر: 134378 |

افزایش تردد کشتی‌ها بین دو کشور با بازگشایی مسیر جدید دریایی

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هنوز تصمیمی در خصوص تردد کشتی های تجاری بین بنادر ایران و قطر اتخاذ نشده، اما اگر این کشور تقاضای ارائه خدمات بندری و دریایی داشته باشد مخالفتی نخواهیم داشت.

تین نیوز

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هنوز تصمیمی در خصوص تردد کشتی های تجاری بین بنادر ایران و قطر اتخاذ نشده، اما اگر این کشور تقاضای ارائه خدمات بندری و دریایی داشته باشد مخالفتی نخواهیم داشت.

 

 به گزارش ایرنا،  'جلیل اسلامی' با اعلام این خبر افزود: همانطوری که شرکت هواپیمایی قطر ایرویز برای رسیدن به مقاصد پروازی خود از آسمان ایران استفاده می کند، تردد شناورهای تجاری بین بنادر ایران و قطر هیچ مشکلی نخواهد داشت.

 

معاون سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: پیش از این تردد شناورهای دریایی بین بنادر دو کشور قابل توجه نبود اما اگر قرار است کشتی های کانتینری و فله بر بین بنادر ایران و قطر تردد کنند،در این صورت شاهد افزایش مراودات بندری و دریایی بیشتری بین دو کشور خواهیم بود.

 

به گفته این مقام مسئول، در صورتی که این مسیر جدید دریایی باز شود کشتی های زیادی بین بنادر ایران و قطر تردد خواهند کرد و در مجموع بنادر نزدیک به قطر از آمادگی لازم برخوردار هستند.

 

به گزارش ایرنا، عربستان، مصر، امارات و بحرین روز 15 خرداد ماه امسال به بهانه حمایت قطر از تروریسم، مداخله در امور کشورهای عربی، تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی ها، رابطه خود را با دوحه قطع کردند.

 

این اقدامات شامل لغو مجوز عبور پروازهای شرکت هواپیمایی قطر از آسمان عربستان، امارات، بحرین و برخی از کشورهای عربی است و متعاقب آن دولت قطر نیز تمام پروازهای خود را به کشورهای عربی یاد شده قطع کرده است.

 

با اعمال این ممنوعیت ها هم اکنون شرکت هواپیمایی قطر از طریق دو نقطه ورودی و خروجی، پروازهای فرودگاه دوحه به ناحیه پروازی ایران وارد می شوند و با عبور از فضای پروازی ایران و ورود به اروپا، پاکستان و عمان، مسیرهای پروازی خود را ادامه می‌دهند

 

جلیل اسلامی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.