| کد خبر: 13288 |

درخواست استیری برای برخورد جدی با اتوبوس‏ های دریایی

تین نیوز |  معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایمنی در سفرهای دریایی نقش کلیدی و تعیین‌کننده دارد و از این رو این سازمان از قبل، با تدوین برنامه در تمامی موارد مرتبط با این مقوله از جمله تردد دریایی، شناور و بنادر مسافر گام به گام پیش رفته است.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل‌ سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعلی استیری اظهار داشت: از آنجا که استان هرمزگان بعنوان پایتخت سفرهای دریایی‌ نزدیک به 98 درصد از سفرهای دریایی داخلی و خارجی (منطقه‌ای)، را پوشش می‏دهد، ساخت بندر مسافری شهید حقانی نقش به سزایی در رونق سفرهای دریایی و ارتقای کیفیت این سفرها داشته است.
 
وی ادامه داد: این بندر امروز علاوه بر خدمات رسانی به مسافران دریایی به مکانی فرهنگی و تفریحی برای مردم بومی و مسافران نیز تبدیل شده است.
 
استیری اضافه کرد: از سوی دیگر شناور مسافری که عنصر کلیدی در ایمنی سفرهای دریایی قلمداد می‌شود، با همت سازمان بنادر و دریانوردی امروز در وضعیت مطلوب قرار دارد و این امر به خوبی ساماندهی شده است.
 
وی بیان کرد: شناورهای مناسب مسافری که از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر خریداری شده است، در کنار زیرساخت‌های آماده شده، به صورت 24 ساعته به مسافران دریایی خدمات مناسب ارائه می‏کند.
 
وی گفت: در امر ساماندهی شناورهای مسافری قدم مشکل خارج‌سازی شناورهای غیراستاندارد موسوم به اتوبوس دریایی از چرخه حمل و نقل مسافری بود که سازمان بنادر با تمام چالش‏های ایجاد شده، با آن به درستی مقابله و آنها را از گردونه حمل مسافر دریایی خارج کرده است؛ اگر چه در گوشه و کنار باز دیده می‌شود که تعدادی از آنها بدون هرگونه مجوز و گواهینامه و از محل‌های غیرمجاز، بویژه در ایام خاص اقدام به حمل مسافر دریایی می‌کنند.
 
وی تأکید کرد:‌ مراجع مسؤول که بارها این گونه ترددها و مصادیق مربوطه از طرف سازمان بنادر و دریانوردی به آنها اعلام شده است، باید با قدرت و توجه بیشتری مانع انجام این گونه ترددها باشند، زیرا آنچه از حوادث دریایی در بخش مسافری تاکنون حادث شده است، توسط شناور غیرمجاز و مبادی غیررسمی بوده است.
 
وی بیان کرد: در طرح ساماندهی شناورها که از سال‌های قبل توسط سازمان بنادر انجام شده است، قایق‌های صیادی با رنگ زرد و نصب پلاک مشخص شده‌اند و لازم است، سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان شیلات و نیروی انتظامی به نحوه تردد و فعالیت خارج از مجوزهای صادره نظارت و برخورد کنند.
 
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این در حالی است که این سازمان مصادیق تخلف از مجوزهای صادره و موارد مشابه را به کرات به دستگاه‌های ذیربط گزارش داده است.
 
وی اظهار داشت: از آنجایی که گردشگری دریایی تاکنون رسما متولی خود را نیافته است و بیم آن می‌رود که فعالیت قایق‌های موسوم به تفریحی در این شرایط مشکلات ایمنی و اجتماعی را ایجاد کند، سازمان بنادر به منظور جلوگیری از هرگونه تردد تفریحی خارج از ضابطه و استانداردهای مربوط، رسما ثبت قایق‌های تشتی با کاربری تفریحی را چند سالی است که متوقف کرده و این آمادگی را دارد که چنانچه شناوری از سوی دستگاه مسئول و متولی گردشگری دریایی معرفی شود در قالب استانداردهای مربوطه ارزیابی و اعلام نظر کند.
 
استیری یادآور شد: با توجه به اینکه ادارات کل بنادر در استان‌ها مسؤولیت کمیته حمل و نقل دریایی ستاد دائمی سفرها را برعهده دارند، جلسات دوره‌ای خود را با دعوت از اعضا برای تسهیل سفرهای دریایی برگزار کرده و در این جلسات موارد مؤثر در ارتقای کیفیت و ایمنی سفرها و گردشگری دریایی را متناسب با شرح وظیفه هر سازمان اعلام می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.