| کد خبر: 130333 |

همکاری چینی ها در طرح های مناطق آزاد قشم و چابهار

تین نیوز

هیاتی اقتصادی از منطقه آزاد «گواندونگ» چین زمینه های همکاری در طرح هایی همچون پروژه پل خلیج فارس، توسعه فرودگاه قشم و منطقه آزاد چابهار را با همتایان ایرانی خود مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

به گزارش فرینا، هیاتی از مدیران منطقه آزاد استان «گواندونگ» چین، در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با همتایان خود از مناطق آزاد کشورمان، زمینه های همکاری بویژه با این مناطق را به بحث و مذاکره گذاشتند.

 

درملاقات این هیات با مدیران مناطق آزاد قشم و چابهار، پروژه پل خلیج فارس، توسعه فرودگاه قشم و همکاری منطقه آزاد گواندونگ با منطقه آزاد چابهار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


سمینار زمینه های همکاری این منطقه با جمهوری اسلامی ایران با حضورجمعی از مدیران بخش های دولتی و خصوصی کشورمان در تهران نیز بخش دیگری از برنامه های این هیات بود.


هیات مزبورهمچنین در آخرین روزسفر خود، از وضعیت پروژه ها در منطقه آزاد قشم بازدید به عمل آورد.
در جریان این سفر همچنین یادداشت تفاهم اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران شمال میان شرکت آزاد راه تهران شمال و شرکت بزرگراه سازی استان گواندونگ چین ( چانگدا ) در تهران به امضا رسید.

 

منطقه آزاد گواندونگ بعنوان بزرگترین و پویاترین منطقه آزاد در چین، خود متشکل از سه منطقه آزاد نانشا، گوانجو کیان های شکو و شنزن هنگ کین جوهای است.

 

محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این مذاکرات حضور داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.