| کد خبر: 134995 |

اعتصاب در بنادراسپانیا 123 میلیون دلار خسارت برجای گذاشت

کارکنان بندری اسپانیا پس از اینکه موفق نشدند بر سر مسائل حرفه ای با اتحادیه کارفرمایان به توافق برسند دست به اعتصاب سراسری 48 ساعته زدند.

تین نیوز

وزارت کار اسپانیا اعلام کرد که دور جدید اعتصاب کارکنان بنادر این کشور که به مدت دو روز از تاریخ 14 ژوئن 2017 (24 خرداد 1396) برگزار شد به دولت اسپانیا 110 میلیون یورو (123 میلیون دلار) ضرر زد.

 

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، کارکنان بندری اسپانیا پس از اینکه موفق نشدند بر سر مسائل حرفه ای با اتحادیه کارفرمایان به توافق برسند دست به اعتصاب سراسری 48 ساعته زدند.

 

گفته می شود که این اتحادیه هم اکنون مشغول بازنگری قوانینی است که اتحادیه های کارگری پیشنهاد داده اند. در صورتیکه این پیشنهادها تصویب شوند می تواند به این قائله خاتمه دهد.

 

طی دو روز اعتصاب کارکنان بندری در مجموع 34 فروند کشتی مجبور به تغییر مسیر خود شدند. 19 فروند کشتی توقف خود را در بندر جزیره الخضراء کنسل کردند، هفت فروند کشتی به والنسیا نرفتند، و 6 فروند کشتی دیگر نیز در بارسلون توقف نکردند. دو فروند کشتی نیز که قرار بود در بندر ویگو توقف کنند به بنادر دیگر هدایت شدند.

 

وزارت کار اسپانیا افزوده است که اعتصاب اخیر تاثیر زیادی بر صنعت این کشور داشته است.

 

در نتیجه این اعتصاب، شرکت های کشتیرانی کشتی های خود را به بنادر رقیب اسپانیا مانند ساینس در پرتغال، مارسی در فرانسه، جنوا در ایتالیا، و حتی بنادر دورتری مانند آنتورپ در بلژیک، و روتردام در هلند هدایت می کنند.

 

این اعتصاب ها موجب کاهش رقابت پذیری بنادر اسپانیا و افت ظرفیت صادراتی نظام تولید این کشور می شود.

 

گفته می شود که به دنبال این اقدام کشتیرانی مرسک دانمارک در نظر دارد مسیر هفتگی خود را به بندر جزیره الخضراء لغو کند و کشتی های خود را به بنادر دیگر گسیل نماید. در صورتیکه برنامه مرسک اجرایی شود این بندر 70 درصد از ترافیک خود را طی سال جاری از دست خواهد داد.

 

منبع: پایگاه خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.