علیرضا زاکانی شهردار تهران عزم خود را جزم کرده است که زیباترین ایستگاه مترو تهران را در هفته سوم مهرماه افتتاح کند و پیش بینی می شود این ایستگاه یکی از پرازدحام ترین ایستگاه های مترو پایتخت باشد. به گزارش تین نیوز، قرار است تا کمتر از سه هفته دیگر شهروندان تهرانی شاهد افتتاح یکی از متفاوت ترین ایستگاه های مترو باشند. این ایستگاه با معماری و نورپردازی متفاوت خود از سوی بسیاری از کارشناسان معماری لقب زیباترین ایستگاه مترو پایتخت را از آن خود کرده است. خبر پربازدید امروز را بخوانید: ◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز ؛ رئیسی روبان را 11 مهر قیچی می کند یا 20 مهر؟ برنامه افتتاح این ایستگاه برای هفته آخر تابستان برنامه ریزی شده بود اما افتتاحیه بدون توضیح خاصی به تاخیر افتاد. حالا به نظر می رسد علیرضا زاکانی شهردار تهران به تکاپو افتاده است تا هر چه زودتر ایستگاه مذکور را که در شهرک غرب واقع شده، افتتاح کند. وی روز جمعه به بازدید این ایستگاه رفته است. زاکانی در جریان بازدید از ایستگاه مترو میدان کتاب، معماری خاص این ایستگاه و نوآوری‌های صورت گرفته در نوع مصالح به کار رفته در روند ساخت آن، را مورد بازدید قرار داد. بنا به تاکید زاکانی، ایستگاه مترو میدان کتاب هفته سوم مهرماه افتتاح خواهد شد که به این ترتیب باید تا حدود 15 روز دیگر شاهد رونمایی از این ایستگاه باشیم. شایان ذکر است در این ایستگاه ، با بهره گیری از مصالح نوین، شکل و شمایل مدرنی خلق شده که بسیار متفاوت از سایر ایستگاه های تهران است. علاوه بر این هماهنگی سبک معماری ایستگاه مترو میدان کتاب با بافت محدوده شهری پیرامون این ایستگاه و همچنین تجانس با مراکز جدید شهری اطراف مورد توجه قرار گرفته است. استفاده متفاوت از مصالح خشنی مثل بتن با زیبایی شناسی خلاقانه از دیگر ویژگی های این ایستگاه است . به بیان دیگر بتن در دیواره ها این ایستگاه به گونه ای طراحی و نورپردازی شده که خشن و بی روح بودن این مصالح کاملا متحول شده است. انتهای پیام
محمدرضا عبدالرحیمی
محمدرضا عبدالرحیمی هم اکنون مدیر برنامه ریزی، بودجه و سرمایهگذاری شورای عالی مناطق آزاد است. وی معاونت سابق شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را در کارنامه کاری خود دارد.
- پشت پرده قراردادهای سازمان هواشناسی/ بازی با جان انسان ها در هنگام وقوع سیل
- وضعیت ناوگان متروی تهران تا سال ۱۴۰۴ بهتر میشود
- واگن های جدید از 18 ماه آینده وارد خطوط مترو تهران می شوند
- پروازهای عربستان به کانادا از سر گرفته می شود
- اهدای زمین رایگان به ۲۵۰۰ خانوار تهرانی
- فقر سفید و مشکلی که از نداشتن نیست
- گزارش تصویری| آزادراه شیراز، اصفهان در آستانه افتتاح
- فقط چند ماه تا اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری
- پیگیری شورای شهر برای ورود اتوبوس های جدید و تحقق وعده خودروسازان
- امتناع از رانندگی در کدام کشورها جایزه دارد؟
- افق جدید همکاری ریلی در مسیر ایران و روسیه
- بی توجهی به حوزه حمل ونقل در سنوات گذشته؛ مجلس برای ساماندهی ناوگان آمادگی دارد
- اولین ترکش کریدور هندی عربی اسرائیلی به چابهار اصابت کرد
- هوشمندسازی لازمه کاهش هزینه های لجستیکی
- ضوابط ایمنی در طول مسیر آزادراه شیراز اصفهان اندیشیده شده است
- تردد کامیون های ترانزیتی در مرز میرجاوه افزایش می یابد
- امکان توسعه صادرات خدمات حمل و نقلی در بخش گردشگری با فراهم سازی زیرساخت های لازم بخش خصوصی
- حمایت صندوق توسعه صنایع دریایی به شناورهای بزرگ معطوف می شود
- توسعه کریدور شمال-جنوب در گرو تنش زدایی تهران-باکو
- عدم حمایت نهادهای دولتی از تولید قطعات ریلی
- فیلم | تصادف زنجیره ای در جاده مشهد
- کنترلر ترافیک هوایی با تجربه، سرمایه ملی کشورها
- عکس| پایانه شهید سلطانی کرج، مسافر هست تاکسی نیست
- جریمه و منع رانندگی برای ۹ اتوبوس آنکارا
- فیلم| شاهکار جدید یک ایرانی؛ جادو روی کوپه زیبای آلمانی!
- «روشن»؛ پروژه بن سلمان برای خانه دار کردن اعراب
- این کشتی هوایی خورشیدی، بدون انتشار گازهای گلخانهای دور دنیا میچرخد
- تاجری که برق را به محله ما آورد؛ ناجی تهرانی ها در دوره قحطی بزرگ
- ساز و کار اجرایی تعیین سن مرز فرسودگی وسایل نقلیه مشخص نیست
- ون ها برای سرویس دهی به شهروندان اصفهانی به خط شدند
-
-
کارشناس مرکز مدیریت راه های کشور از ترافیک سنگین در محور شهریار تهران حدفاصل میدان معادن شهرقدس و محور پاکدشت تهران محدوده قیامدشت خبر داد و گفت: در آزادراه کرج قزوین محدوده حصارک، آزادراه قزوین کرج تهران حدفاصل پایانه ساسانی تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین است. به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی کردی کارشناس مرکز مدیریت راه های کشور افزود: در آزادراه کرج قزوین محدوده حصارک، آزادراه قزوین کرج تهران حدفاصل پایانه ساسانی تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین است. کردی افزود: در محور شهریار تهران حدفاصل میدان معادن شهرقدس و محور پاکدشت تهران محدوده قیامدشت ترافیک سنگین گزارش شده است. وی ادامه داد: در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران شمال و آزادراه قزوین رشت مسیر رفت و برگشت تردد روان گزارش شده است. ضمنا محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است. به گفته کردی محور قدیم خرم آباد پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد پل زال و محور خرم آباد کوهدشت انجام می شود. کارشناس مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: محور مسدود غیر شریانی نیز محور بدره دره شهر است.
-
بر اساس اعلام رئیس کل گمرک 4000 دستگاه تریلی نو تا 2 هفته دیگر از گمرک ترخیص می شوند اما رانندگان کامیون ، خصوصا مالکان کامیون های فرسوده، نصیبی از این خان خواهند برد؟ به گزارش تین نیوز، نوسازی ناوگان کامیون کشور قول و وعده ای است که طی یک دهه گذشته بارها و بارها از سوی مسئولان تکرار شده اما هر سال شاهد افزایش سن ناوگان جاده ای کشور هستیم. در تمام این سال ها کامیون ها و تریلی در تعداد قابل توجه نیز به کشور وارد شده اما نوسازی خاصی در ناوگان صورت نگرفته چرا که کامیون های فرسوده کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند. خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید: ◄ اولین ترکش کریدور هندی عربی اسرائیلی به چابهار اصابت کرد در واقع نبود تسهیلات و وام های لازم و کارآمد برای تبدیل کامیون فرسوده به کامیون و کشنده نو، پاشنه آشیل نوسازی ناوگان جاده ای است. به تازه گی نیز اعلام شده است که 4 هزار دستگاه تریلی نو که به دلیل مشکلات بروکراسی اداری در گمرکات مانده اند به زودی ترخیص می شوند اما سوال اینجاست که آیا با آزادشدن 4000 دستگاه تریلی نو و ورود آنها به ناوگان جاده ای، نوسازی هم انجام می شود و کامیون فرسوده ای اسقاط می شود؟ پاسخ این سوال را می توان در ماه های آینده رصد کرد اما از همین الان هم قابل پیش بینی است که اتفاق خاصی در حوزه نوسازی ناوگان انجام نخواهد شد و جاده ها همچنان جولانگاه کامیون ها و تریلی های فرسوده خواهند بود. نوسازی کامیون های فرسوده در گرو وام ارزان قیمت است در واقع تا زمانی که علاوه بر تسهیل واردات یا رفع موانع گمرکی، قوانین در جهت نوسازی واقعی ناوگان تغییر نکند و تسهیلات و وام های ارزان قیمت لازم به رانندگان کامیون تعلق نگیرد هر تعداد کامیون وارد کشور شود و یا از گمرکات ترخیص شود، رانندگان کامیونهای فرسود نصیبی از آنها نخواهند برد و از سوی دیگر، ناوگان جاده ای هم نوسازی نمی شود. شایان ذکر است بر اساس اعلام رضوانی فر رئیس کل گمرک، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت ، بانک مرکزی ، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست کار صدور مجوزها و تامین ارز لازم برای ترخیص این 4000 دستگاه تریلی را انجام می دهند تا ترخیص این تعداد تریلی به سرعت انجام شود. ضمنا دادستان کشور نیز برای ترخیص این تریلی ها ضرب الاجل 2 هفته ای تعیین کرده است. رئیس کل گمرک این را هم گفته است که از این به بعد مجوزی برای ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور داده نخواهد شد و تجار و شرکت‌های بازرگانی باید این محدودیت را مد نظر قرار دهند. انتهای پیام
-
در حالی که شیرازی ها و سایر اهالی استان فارس مشتاقانه در انتظار افتتاح اتوبان اصفهان شیراز توسط رئیس جمهور بودند، رئیسی جمعه آخر هفته گذشته به جای استان فارس روانه اصفهان شد! به گزارش تین نیوز، برنامه سفرهای استانی رئیس جمهور برای رسانه ها از قبل به صورت دقیق مشخص نیست اما بسیاری از مردم و اهالی رسانه انتظار داشتند رئیسی اولین هفته مهرماه روانه استان فارس شود. با این وجود افتتاح اتوبان اصفهان شیراز این هفته هم رخ نداد و رئیسی جمعه 7 مهرماه را در اصفهان گذراند. سفر رئیس جمهوری به نصف جهان یک روزه بود و اهمیت سفرهای استانی رئیسی و هیات دولت را به استان ها نداشت اما برنامه ریزی سفر رئیسی به اصفهان قبل از سفر به استان فارس و شیراز چندان صورت خوشی نداشت یا دست کم برنامه ریزانی که این سفر را تدارک دیدند، سلیقه به خرج ندادند! خبرهای مهم و پربازدید امروز را بخوانید: ◄ 4000 دستگاه تریلی نو آزاد شده از گمرک به کدام رانندگان کامیون تعلق می گیرد به هر شکل افتتاح اتوبان اصفهان شیراز در هفته اول مهرماه انجام نشد و با توجه به این که سفرهای استانی رئیس جمهور معمولا روزهای پایانی هفته انجام می شود باید منتظر باشیم تا برنامه آخر هفته جاری رئیسی و هیات دولت اعلام شود. این احتمال وجود دارد که رئیسی و اعضای کابینه روز سه شنبه 11 مهر که روز تولد امام صادق است به شیراز سفر کنند و افتتاح این اتوبان در این روز انجام شود. تجربه نشان داده است مسئولان جمهوری اسلامی ترجیح می دهند پروژه های بزرگ عمرانی در ایام و مناسبت های ویژه افتتاح شود و اتفاقا این روریکرد، امری پسندیده است. 11 و 20 مهر بهترین روزها برای افتتاح اتوبان اصفهان شیراز اگر مراحل آماده سازی افتتاح اتوبان اصفهان شیراز هنوز تکمیل نشده باشد و افتتاح این آزادراه به 11 مهرماه نرسد، بهترین روز برای انجام افتتاح 20 مهر است. 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ است و این روز برای شیرازی ها و اهالی استان فارس اهمیت خاصی دارد. علاوه براین حافظ جزو شخصیت های ملی تمام هم‌میهنان ما به شمار می رود و افتتاح این آزادراه در روز بزرگداشت حافظ نیز پسندیده و مطلوب خواهد بود. بر اساس آخرین گزارش های اتوبان 212 کیلومتری که مسافران فراوانی در انتظار گشایش آن لحظه شماری می کنند به صورت شبانه روزی در حال آماده سازی است تا وعده دولت برای افتتاح آن بیش از این دچار تاخیر نشود. شایان ذکر است؛ پیش از این قرار بود آزادراه اصفهان به شیراز در هفته پایانی شهریورماه مورد بهره برداری قرار گیرد اما این افتتاح بدون ذکر دلایل به تاخیر افتاد. انتهای پیام
-
یکی از مشکلاتی که اغلب رانندگان کامیون از آن یاد می کنند، دریافت کمیسیون های اضافه توسط شرکت های حمل و نقل است. به گزارش تین نیوز، در حالی که میزان کمیسیون دریافتی شرکت های حمل و نقل جاده ای درصد مشخصی از کرایه حمل کالا است اما برخی از شرکت ها بی توجه به این موضوع رقم های غیر متعارفی را از رانندگان کامیون دریافت می کنند. آن چنان که شماری از رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند، آنان در مواقعی حتی مجبور به پرداخت کمیسیون های 50 درصدی از مبلغ کرایه حمل بار به شرکت های حمل و نقل شده اند. اکنون یکی از رانندگان تجربه خود از پیگیری قانونی این مشکل را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است . بر اساس تصویری که این راننده در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، او با شکایت از شرکتی که کمیسیونی غیرمتعارف دریافت و نسبت به ضوابط صدور بارنامه حمل کنستانتره آهن به مقصد فولاد مبارکه اصفهان بی توجهی کرده بود، توانسته حق و حقوق خود را احیا کند. تصویر زیر را ببینید:
-
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: با افتتاح آزادراه اصفهان شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر به ارزش روز ۲۰ هزار میلیارد تومان، رکورد افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور به اتوبان اصفهان شیراز تعلق می گیرد. به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی چهارم شهریور ماه امسال با بیان این مطلب، افزود: در مجموع برای توسعه شبکه آزادراهی کشور تا پایان سال جاری، ۲۷۱ کیلومتر آزادراه تکمیل می شود. وی تاکید کرد: همچنین آزادراه منجیل رودبار به طول ۸ کیلومتر، آزادراه مراغه هشترود به طول ۲۹ کیلومتر و آزادراه تبریز صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر طرح های آزادراهی قابل افتتاح تا پایان سال جاری است. خادمی با اشاره به ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر آزادراه در حال بهره برداری در کشور ادامه داد: درحال حاضر یک هزار و ۳۸ کیلومتر مسیر جدید در حال احداث و یک هزار ۸۸۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد. خادمی همچنین خبر داد: عملکرد دولت سیزدهم تا پایان شهریور ماه احداث ۱۸۳۵ کیلومتر راه و بزرگراه است که از این میزان ۸۸۰ کیلومتر آن بزرگراه و ۹۵۵ کیلومتر نیز احداث راه اصلی و بهسازی است. به گفته وی، بیشتر این پروژه ها در کریدورهای بزرگراهی غرب، جنوب، مناطق کمتر توسعه یافته و گلوگاه های ترافیکی قرار دارد که طبق اولویت بندی و برنامه زمان بندی به بهره برداری می رسند.
-
قرارداد تولید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی میان ایران خودرو دیزل و شهرداری کرج امضا شد که بر اساس آن تا سه ماه آینده این اتوبوس ها به ناوگان حمل و نقل درون شهری کرج ملحق می شود. به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما ؛ امروز با حضور اعضای شورای شهر و شهردار کرج در ایران خودرو دیزل، قرارداد تامین اتوبوس های مورد نیاز نخستین خط BRT شهر کرج امضا شد و با این قرارداد، کرج به نخستین شهر برخوردار از ناوگان حمل و نقل درون شهری برقی و ایران خودرو دیزل نیز به نخستین تامین کننده ناوگان برقی حمل و نقل درون شهری تبدیل شد. توسلی مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل در این مراسم با اشاره به اینکه این اتوبوس های برقی استاندارد های ۸۵ گانه را دارند، افزود: قیمت فروش این اتوبوس ها ۲۰ درصد از نمونه های خارجی ارزان تر است.
-
مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی تحت تدابیر امنیتی شدید در ورزشگاه هانگژو با حضور شماری از رهبران کشورها برگزار شد. کاروان ورزشی از ایران با ۲۸۹ ورزشکار در ۳۴ رشته ورزشی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد.
-
پستی در شبکه های اجتماعی همرسانی شده است که در آن ادعا می شود رانندگان و کامیوندارانی که از یک شرکت کامیون ساز داخلی ناوگان اقساطی خریداری کرده اند با شرایط عجیبی روبه رو شده اند که خود نیز دلیل آن را نمی دانند. به گزارش تین نیوز، در این پست ادعا می شود کامیون های فروخته شده توسط یکی از شرکت های کامیون ساز داخلی با شرایط خاصی به فروش می رسد. به این معنا که خریداران پس از خرید ناوگان اقساطی از این کامیون ساز، به عنوان مالک ناوگان مجبور به امضای تعهدنامه ای شده اند که به هیچ وجه با شرایط مالکیت خصوصی مطابقت ندارد. خبرهای مهم و پربازدید امروز را بخوانید: ◄ فقط چند ماه تا اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی سراسری ◄ اولین ترکش کریدور هندی عربی اسرائیلی به چابهار اصابت کرد رانندگان کامیون این پرسش را در شبکه های اجتماعی مطرح کرده اند که وقتی اقساط کامیون را تسویه کرده اند، به چه دلیل این شرکت از آنان که اکنون به طور قانونی مالک کامیون هستند تعهدنامه پیمایش و تسویه مالی دریافت می کند؟ آنان عنوان کردند: این کامیون ساز چرا از مالک کامیونی که اقساط ناوگان را تسویه کرده است و طبق قرارداد و اتمام قرارداد اجاره به شرط تملیک می بایست بدون پیش شرط و قید و شرط سند ناوگان را مستقیما به نام صاحب کامیون بزند، تعهدنامه می گیرد؟ براساس پیگیریهای انجام شده توسط خبرنگار تین نیوز، این ادعا از سوی شرکت کامیون سازی مذکور تکذیب شد. ضمنا نگاهی اجمالی به تعهد نامه منتشر شده، نشان میدهد که این تعهد نامه دارای ضعف های انشایی و املایی بوده و فاقد جنبه های حقوقی است. پست شبکه اجتماعی منتشر شده: متن تعهدنامه را در ادامه می بینید:
-
سال ها پیش زمانی که احمد خیامی، خودروی ارو (Arrow) از محصولات گروه خودروسازی ورشکسته روتس بریتانیا را برای مونتاژ در ایران انتخاب کرد، کمتر کسی فکر می کرد این خودرو روزی مشهور، محبوب و خاطره ساز شود. به طوری که با شنیدن کلمه خودرو، نام پیکان در ذهن بیشتر ایرانیان متبادر می شد. به گزارش تین نیوز، شرکت ایران ناسیونال، دوازدهم مهر 1341 با هدف مونتاژ و تولید خودرو در خیابان اکباتان تهران با سرمایه ده میلیون تومانی از سوی برادران خیامی تاسیس شد و کار خود را یک سال بعد با مونتا ژ اتاق اتوبوس در زمین های حاشیه جاده کرج آغاز کرد. در سال 1345، قرارداد تولید «ارو» میان شرکت ایران ناسیونال و شرکت تالبوت زیرمجموعه گروه خودروسازی روتس منعقد شد و خیامی نام پیکان را که ترجمه فارسی «Arrow» بود، برای این خودرو انتخاب کرد. تولید پیکان سال 1346 با دو تیپ کار و دولوکس شروع شد. تیپ دولوکس مجهز به موتور 1725 سی سی با سرسیلندر چدنی و قدرت 75 اسب بخار در 4700 دور در دقیقه، داشبورد چوبی، سپر آبکاری شده شمشیری و نوار استیل دور بدنه بود. تیپ کار نیز با داشبورد پلاستیک تخت «داشبورد وانتی» و بدون تزئینات به بازار عرضه شد. در سال 1347، شرکت آمریکایی کرایسلر توانست گروه خودروسازی روتس را بخرد. در سال 1349 پیکان اتوماتیک با گیربکس بورگ وارنر «Borg-Warner» تولید و روانه بازار شد. در سال 1350، پیکان جوانان با موتور ارتقا ءیافته مجهز به سیستم سوخت رسانی دو کاربراتور و سرسیلندر آلومینیومی و قدرت 80 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و ظاهر اسپرت با جلوپنجره جدید، رینگ و صندلی اسپرت و داشبورد دوقلو مجهز به دور موتور و تزئین چوب در رنگ های جوان پسند عرضه شد. در همین سال تمام مدل های دیگر نیز با داشبورد دوقلو تولید شد. در آن سال پنج مدل پیکان دولوکس، جوانان، کار، استیشن و وانت تولید می شد. در سال 55، سپر های مکعبی جایگزین سپرهای شمشیری پیشین شد. پس از انقلاب، شرکت ایران ناسیونال به ایران خودرو تغییر نام داد. در سال 58، شرکت کرایسلر با فیس لیفت پیکان دولوکس، مدل جدیدی با چراغ های مستطیل در جلو و عقب و نمایشگر کیلومتر وآمپر متفاوت عرضه کرد. این مدل به چراغ بنزی معروف شد. در سال 65، شرکت پژو، کارخانه تالبوت را از کرایسلر خرید و تولید قطعات پیکان متوقف شد و ایران خودرو، ماشین آلات تالبوت را خریداری و وارد کشور کرد. در سال های اواخر جنگ تولید پیکان به دلیل کمبود قوای محرکه کاهش یافت تا این که ایران خودرو در مذاکره با پژو توانست تعدادی موتور پژو 504 را خریداری و روی پیکان مونتاژ کند و تولید آن از سال 68 شروع شد و شش سال ادامه داشت. این مدل به پیکان پژویی «پیکاژو» معروف شد که با توجه به سنگینی موتور، بعد از مدت کوتاهی جلوبندی آن نیاز به تعمیر پیدا می کرد. ولی سرعت و قدرت بالاتری داشت. در سال 71، شرکت ایران خودرو با مشارکت مگاموتور و با استفاده از تجهیزات خریداری شده از تالبوت توانست پیکان را با موتور 1600 روانه بازار کند که علاوه بر گیربکس پنج دنده معمولی با گیربکس پنج دنده آرژانتینی و شش دنده آلمانی تولید می شد. این موتور 71 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه قدرت داشت. در سال 80 با توجه به مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست، سیستم سوخت رسانی پیکان با مشارکت ساژم فرانسه از کاربراتور به انژکتور تبدیل شد تا استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت آن سال را رعایت کند و در سال 84 با حضور اسحاق جهانگیری وزیر صنایع وقت، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان با این جمله مشهور از سوی وی به موزه رفت؛ «پیکان ارابه ای بود که صنعت خودرو بر دوش آن شکل گرفت و امروز به موزه می رود تا نظاره گر اعتلای این صنعت باشد.» (اسحاق جهانگیری 25 اردیبهشت 84) اما با وجود این که 9 سال از توقف تولید این خودرو در کشور می گذرد، هنوز هم روح پیکان در کالبد وانت پیکان تولید و شماره گذاری می شود! باشگاه پیکان به دلیل علاقه زیاد محمود خیامی به فوتبال و این که او زمانی از بازیکنان تیم فوتبال شاهین بود از طرف دوستانش به وی پیشنهاد شد مانند کمپانی های خودروسازی بزرگ دنیا، باشگاه فوتبالی تشکیل دهد که موجب شد ایران ناسیونال باشگاه اقبال را خرید و با توسعه آن باشگاه پیکان را تشکیل داد. آهنگ پیکان آهنگ پیکان قراضه در آلبوم ساعت 25 شب از کارهای رضا یزدانی است که با یادآوری خاطرات ایرانیان از پیکان و انتقاد از فراموش شدن این نوستالژی، سر و صدایی را در عالم هنر موسیقی به پا کرد. یه پیکان قراضه کنارِ اتوبان داره خواب می بینه، یه پیکانِ بی چرخ که بازم تو رویاش پُر از سرنشینه... سیاستمداران پیکان سوار اکبر ناطق نوری دوازدهم بهمن 1357 حضرت امام خمینی(ره) با بالگرد از بهشت زهرا به بیمارستان هزار تختخوابی پیشین «بیمارستان امام خمینی» فعلی رفتند و از آنجا همراه فرزندشان مرحوم سیداحمد خمینی و حجت الاسلام ناطق نوری با آمبولانس بیمارستان به کوچه های اطراف بیمارستان رفتند و سوار پیکان آبی رنگ حجت الاسلام ناطق نوری شدند و در حالی که همه مردم فکر می کردند ایشان هنوز در بهشت زهرا تشریف دارند در حال تردد در خیابان های تهران بودند. سیدمحمد خاتمی سید محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق، در دوران تصدی قوه مجریه برای شرکت در جشن تکامل و توسعه صنعت خودروی ایران به ایران خودرو رفت و در سخنرانی خود به خاطراتش از پیکان پرداخت. خاتمی در بیان خاطرات خود از پیکان به یاد اولین خودرویی که در عهد جوانی خریده بود، افتاد و گفت: اولین بار که به ایران خودرو آمدم ۳۰سال پیش بود و در آن زمان یک پیکان خریدم و خوشحال به سمت خانه حرکت کردم و مشعوف بودم که من هم یک خودروی ملی دارم، ولی به میدان انقلاب فعلی نرسیده با این پیکان تازه از صفر خارج شده تصادف کردم و پیکانم دیگر راه نرفت و نام این خودرو برای همیشه در ذهن من به یادگار ماند. مقایسه کشورها با پیکان دکتر روحانی، رئیس جمهور کشورمان و دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه با یکی از جراید کشور با اشاره به پیام جورج بوش به ایران برای مذاکره و پاسخ به این پرسش که چرا ایران با اروپا به جای آمریکا مذاکره کرد، گفته بود: «اصولا تصمیم نظام این بود که ما با آمریکا مذاکره ای نداشته باشیم. ما بین دوچرخه و پیکان و بنز باید یکی را انتخاب می کردیم. خب تصمیم بر این بود که ما بنز سوار نشویم. پس ما ماندیم و پیکان و دوچرخه. بنز آمریکا بود. پیکان اروپا بود و دوچرخه نیز کشورهای غیرمتعهد بودند. پس ما پیکان سوار شدیم. اتفاقا طرف های اروپایی ما نیز گله کردند و از این حرف خوششان نیامد و گفتند به ما توهین شده است.»
-
بر اساس اعلام رئیس کل گمرک 4000 دستگاه تریلی نو تا 2 هفته دیگر از گمرک ترخیص می شوند اما رانندگان کامیون ، خصوصا مالکان کامیون های فرسوده، نصیبی از این خان خواهند برد؟ به گزارش تین نیوز، نوسازی ناوگان کامیون کشور قول و وعده ای است که طی یک دهه گذشته بارها و بارها از سوی مسئولان تکرار شده اما هر سال شاهد افزایش سن ناوگان جاده ای کشور هستیم. در تمام این سال ها کامیون ها و تریلی در تعداد قابل توجه نیز به کشور وارد شده اما نوسازی خاصی در ناوگان صورت نگرفته چرا که کامیون های فرسوده کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند. خبر مهم و پربازدید امروز را بخوانید: ◄ اولین ترکش کریدور هندی عربی اسرائیلی به چابهار اصابت کرد در واقع نبود تسهیلات و وام های لازم و کارآمد برای تبدیل کامیون فرسوده به کامیون و کشنده نو، پاشنه آشیل نوسازی ناوگان جاده ای است. به تازه گی نیز اعلام شده است که 4 هزار دستگاه تریلی نو که به دلیل مشکلات بروکراسی اداری در گمرکات مانده اند به زودی ترخیص می شوند اما سوال اینجاست که آیا با آزادشدن 4000 دستگاه تریلی نو و ورود آنها به ناوگان جاده ای، نوسازی هم انجام می شود و کامیون فرسوده ای اسقاط می شود؟ پاسخ این سوال را می توان در ماه های آینده رصد کرد اما از همین الان هم قابل پیش بینی است که اتفاق خاصی در حوزه نوسازی ناوگان انجام نخواهد شد و جاده ها همچنان جولانگاه کامیون ها و تریلی های فرسوده خواهند بود. نوسازی کامیون های فرسوده در گرو وام ارزان قیمت است در واقع تا زمانی که علاوه بر تسهیل واردات یا رفع موانع گمرکی، قوانین در جهت نوسازی واقعی ناوگان تغییر نکند و تسهیلات و وام های ارزان قیمت لازم به رانندگان کامیون تعلق نگیرد هر تعداد کامیون وارد کشور شود و یا از گمرکات ترخیص شود، رانندگان کامیونهای فرسود نصیبی از آنها نخواهند برد و از سوی دیگر، ناوگان جاده ای هم نوسازی نمی شود. شایان ذکر است بر اساس اعلام رضوانی فر رئیس کل گمرک، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت ، بانک مرکزی ، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست کار صدور مجوزها و تامین ارز لازم برای ترخیص این 4000 دستگاه تریلی را انجام می دهند تا ترخیص این تعداد تریلی به سرعت انجام شود. ضمنا دادستان کشور نیز برای ترخیص این تریلی ها ضرب الاجل 2 هفته ای تعیین کرده است. رئیس کل گمرک این را هم گفته است که از این به بعد مجوزی برای ورود هر نوع کشنده بدون ثبت سفارش به مرزهای کشور داده نخواهد شد و تجار و شرکت‌های بازرگانی باید این محدودیت را مد نظر قرار دهند. انتهای پیام
-
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: با افتتاح آزادراه اصفهان شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر به ارزش روز ۲۰ هزار میلیارد تومان، رکورد افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور به اتوبان اصفهان شیراز تعلق می گیرد. به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی چهارم شهریور ماه امسال با بیان این مطلب، افزود: در مجموع برای توسعه شبکه آزادراهی کشور تا پایان سال جاری، ۲۷۱ کیلومتر آزادراه تکمیل می شود. وی تاکید کرد: همچنین آزادراه منجیل رودبار به طول ۸ کیلومتر، آزادراه مراغه هشترود به طول ۲۹ کیلومتر و آزادراه تبریز صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر طرح های آزادراهی قابل افتتاح تا پایان سال جاری است. خادمی با اشاره به ۲ هزار و ۷۶۱ کیلومتر آزادراه در حال بهره برداری در کشور ادامه داد: درحال حاضر یک هزار و ۳۸ کیلومتر مسیر جدید در حال احداث و یک هزار ۸۸۲ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد. خادمی همچنین خبر داد: عملکرد دولت سیزدهم تا پایان شهریور ماه احداث ۱۸۳۵ کیلومتر راه و بزرگراه است که از این میزان ۸۸۰ کیلومتر آن بزرگراه و ۹۵۵ کیلومتر نیز احداث راه اصلی و بهسازی است. به گفته وی، بیشتر این پروژه ها در کریدورهای بزرگراهی غرب، جنوب، مناطق کمتر توسعه یافته و گلوگاه های ترافیکی قرار دارد که طبق اولویت بندی و برنامه زمان بندی به بهره برداری می رسند.
-
یکی از مشکلاتی که اغلب رانندگان کامیون از آن یاد می کنند، دریافت کمیسیون های اضافه توسط شرکت های حمل و نقل است. به گزارش تین نیوز، در حالی که میزان کمیسیون دریافتی شرکت های حمل و نقل جاده ای درصد مشخصی از کرایه حمل کالا است اما برخی از شرکت ها بی توجه به این موضوع رقم های غیر متعارفی را از رانندگان کامیون دریافت می کنند. آن چنان که شماری از رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند، آنان در مواقعی حتی مجبور به پرداخت کمیسیون های 50 درصدی از مبلغ کرایه حمل بار به شرکت های حمل و نقل شده اند. اکنون یکی از رانندگان تجربه خود از پیگیری قانونی این مشکل را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است . بر اساس تصویری که این راننده در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، او با شکایت از شرکتی که کمیسیونی غیرمتعارف دریافت و نسبت به ضوابط صدور بارنامه حمل کنستانتره آهن به مقصد فولاد مبارکه اصفهان بی توجهی کرده بود، توانسته حق و حقوق خود را احیا کند. تصویر زیر را ببینید:
-
در حالی که شیرازی ها و سایر اهالی استان فارس مشتاقانه در انتظار افتتاح اتوبان اصفهان شیراز توسط رئیس جمهور بودند، رئیسی جمعه آخر هفته گذشته به جای استان فارس روانه اصفهان شد! به گزارش تین نیوز، برنامه سفرهای استانی رئیس جمهور برای رسانه ها از قبل به صورت دقیق مشخص نیست اما بسیاری از مردم و اهالی رسانه انتظار داشتند رئیسی اولین هفته مهرماه روانه استان فارس شود. با این وجود افتتاح اتوبان اصفهان شیراز این هفته هم رخ نداد و رئیسی جمعه 7 مهرماه را در اصفهان گذراند. سفر رئیس جمهوری به نصف جهان یک روزه بود و اهمیت سفرهای استانی رئیسی و هیات دولت را به استان ها نداشت اما برنامه ریزی سفر رئیسی به اصفهان قبل از سفر به استان فارس و شیراز چندان صورت خوشی نداشت یا دست کم برنامه ریزانی که این سفر را تدارک دیدند، سلیقه به خرج ندادند! خبرهای مهم و پربازدید امروز را بخوانید: ◄ 4000 دستگاه تریلی نو آزاد شده از گمرک به کدام رانندگان کامیون تعلق می گیرد به هر شکل افتتاح اتوبان اصفهان شیراز در هفته اول مهرماه انجام نشد و با توجه به این که سفرهای استانی رئیس جمهور معمولا روزهای پایانی هفته انجام می شود باید منتظر باشیم تا برنامه آخر هفته جاری رئیسی و هیات دولت اعلام شود. این احتمال وجود دارد که رئیسی و اعضای کابینه روز سه شنبه 11 مهر که روز تولد امام صادق است به شیراز سفر کنند و افتتاح این اتوبان در این روز انجام شود. تجربه نشان داده است مسئولان جمهوری اسلامی ترجیح می دهند پروژه های بزرگ عمرانی در ایام و مناسبت های ویژه افتتاح شود و اتفاقا این روریکرد، امری پسندیده است. 11 و 20 مهر بهترین روزها برای افتتاح اتوبان اصفهان شیراز اگر مراحل آماده سازی افتتاح اتوبان اصفهان شیراز هنوز تکمیل نشده باشد و افتتاح این آزادراه به 11 مهرماه نرسد، بهترین روز برای انجام افتتاح 20 مهر است. 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ است و این روز برای شیرازی ها و اهالی استان فارس اهمیت خاصی دارد. علاوه براین حافظ جزو شخصیت های ملی تمام هم‌میهنان ما به شمار می رود و افتتاح این آزادراه در روز بزرگداشت حافظ نیز پسندیده و مطلوب خواهد بود. بر اساس آخرین گزارش های اتوبان 212 کیلومتری که مسافران فراوانی در انتظار گشایش آن لحظه شماری می کنند به صورت شبانه روزی در حال آماده سازی است تا وعده دولت برای افتتاح آن بیش از این دچار تاخیر نشود. شایان ذکر است؛ پیش از این قرار بود آزادراه اصفهان به شیراز در هفته پایانی شهریورماه مورد بهره برداری قرار گیرد اما این افتتاح بدون ذکر دلایل به تاخیر افتاد. انتهای پیام
-
علیرضا زاکانی شهردار تهران عزم خود را جزم کرده است که زیباترین ایستگاه مترو تهران را در هفته سوم مهرماه افتتاح کند و پیش بینی می شود این ایستگاه یکی از پرازدحام ترین ایستگاه های مترو پایتخت باشد. به گزارش تین نیوز، قرار است تا کمتر از سه هفته دیگر شهروندان تهرانی شاهد افتتاح یکی از متفاوت ترین ایستگاه های مترو باشند. این ایستگاه با معماری و نورپردازی متفاوت خود از سوی بسیاری از کارشناسان معماری لقب زیباترین ایستگاه مترو پایتخت را از آن خود کرده است. خبر پربازدید امروز را بخوانید: ◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز ؛ رئیسی روبان را 11 مهر قیچی می کند یا 20 مهر؟ برنامه افتتاح این ایستگاه برای هفته آخر تابستان برنامه ریزی شده بود اما افتتاحیه بدون توضیح خاصی به تاخیر افتاد. حالا به نظر می رسد علیرضا زاکانی شهردار تهران به تکاپو افتاده است تا هر چه زودتر ایستگاه مذکور را که در شهرک غرب واقع شده، افتتاح کند. وی روز جمعه به بازدید این ایستگاه رفته است. زاکانی در جریان بازدید از ایستگاه مترو میدان کتاب، معماری خاص این ایستگاه و نوآوری‌های صورت گرفته در نوع مصالح به کار رفته در روند ساخت آن، را مورد بازدید قرار داد. بنا به تاکید زاکانی، ایستگاه مترو میدان کتاب هفته سوم مهرماه افتتاح خواهد شد که به این ترتیب باید تا حدود 15 روز دیگر شاهد رونمایی از این ایستگاه باشیم. شایان ذکر است در این ایستگاه ، با بهره گیری از مصالح نوین، شکل و شمایل مدرنی خلق شده که بسیار متفاوت از سایر ایستگاه های تهران است. علاوه بر این هماهنگی سبک معماری ایستگاه مترو میدان کتاب با بافت محدوده شهری پیرامون این ایستگاه و همچنین تجانس با مراکز جدید شهری اطراف مورد توجه قرار گرفته است. استفاده متفاوت از مصالح خشنی مثل بتن با زیبایی شناسی خلاقانه از دیگر ویژگی های این ایستگاه است . به بیان دیگر بتن در دیواره ها این ایستگاه به گونه ای طراحی و نورپردازی شده که خشن و بی روح بودن این مصالح کاملا متحول شده است. انتهای پیام
-
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته ۱۵۹۸ دستگاه واگن باری در کشور تولید کردیم که بالاترین رکورد در کل سال های تولید واگن است. به گزارش تین نیوز، محمدهادی ضیایی مهر در نشست خبری که امروز در دهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی برگزار شد، گفت: ما در سال گذشته ۱۵۹۸ دستگاه واگن باری در کشور تولید کردیم که بالاترین رکورد تولید واگن باری در کل سال های تولید واگن است. از این تعداد بخش عمده ای را واگن پارس مپنا تولید می کند که از تولیدکنندگان قدیمی حوزه ریلی به ویژه واگن بازی هستند. وی با بیان اینکه ما برای تولید واگن باری در کشور در دو بخش نیازمند واردات قطعات بودیم، گفت: بحث سیستم ترمز بوده که چند کشور در دنیا بیشتر به تولید این قطعه ورود نکردند. در کشور ما در دو سال گذشته توانستیم سیستم ترمز را توسط یکی از تولیدکنندگان داخلی کشور بومی سازی کنیم و بخش عمده ای از واگن هایی که سال گذشته تولید شد، با سیستم ترمز ایرانی بود. معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: البته این قطعه به لحاظ ظرفیتی نیاز به توسعه داشت که تولیدکننده دوم در مپنا اقدام به کار کردند و در دهمین نمایشگاه صنعت حمل ونقل ریلی تولید ترمز واگن باری را رونمایی کردند، هماهنگی های قبلی را با راه آهن انجام دادند و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع تر تاییدیه را به آنها بدهیم تا به عنوان دومین تولیدکننده سیستم ترمز واگن باری فعال شوند و در ادامه این سیستم در بخش مسافری مورد استفاده قرار گیرد. ۲۰ هزار چرخ مونوبلوک در کشور نیاز داریم ضیایی مهر در ادامه تصریح کرد: در بخش چرخ مونوبلوک هم ما وابسته بودیم که شرکت اصفهان کفریز ظرف دو سال گذشته تولید چرخ مونوبلوک را آغاز کردند و مجوز لازم را از مجموعه راه آهن گرفتند. تقریبا حدود ۲۰ هزار چرخ مونوبلوک در کشور نیاز داریم که حدود ۱۲ هزار عدد مربوط به واگن های باری نو و ۸۰۰۰ هم مربوط به نگهداشت ۳۰ هزار دستگاه واگن باری موجود شبکه است که امیدواریم این شرکت بتواند ظرفیت تولید خود را افزایش دهد که بتوانیم روی تولید داخل متمرکز باشیم. وی با بیان اینکه ما از هر تولیدکننده داخلی که در زمینه توسعه ناوگان ریلی کشور کمک کند استقبال می کنیم، تاکید کرد: تمام تلاشمان ظرف سال های اخیر این بوده که بر استفاده حداکثری از تولید داخلی ناوگان ریلی متمرکز باشیم که از سال ۱۳۹۷ هم هیچ ناوگان باری وارد کشور نشده است با همت تولیدکنندگان ناوگان به ویژه ناوگان باری. امروزه چیزی به عنوان ظرفیت در بخش واگن باری نداریم و تلاش شرکت ها پاسخگویی به نیاز صنعت ریلی است.
-
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام آمادگی ابر پروژه راه آهن همدان سنندج برای بهره برداری گفت: با تکمیل این پروژه، مراکز استان های کردستان و همدان به شبکه ریلی متصل می شود. به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه راه آهن همدان سنندج افزود: ۳۲ درصد از پیشرفت فیزیکی این پروژه طی ۱.۵ سال گذشته محقق شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش روز این پروژه را ۱۵ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نشان می دهد راه آهن همدان سنندج یک ابر پروژه ریلی است. خادمی در خصوص مشخصات فنی این پروژه نیز گفت: طول پروژه از همدان تا سنندج حدود ۱۵۱ کیلومتر است و سرتاسر مسیر آمادگی بهره برداری دارد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور هدف این پروژه را اتصال دو مرکز استان کردستان و همدان به شبکه ریلی دانست و افزود: اجرای راه آهن همدان_ سنندج اتصال مرکز کشور را به سمت غرب کشور به صورت ریلی برقرار می کند ولی برای اینکه بتوانیم شرایط کریدور را ارتقا دهیم باید به مرز باشماق اتصال انجام شود و از آن طریق به شبکه ریلی عراق متصل شویم تا به این ترتیب از طریق شبکه ریلی عراق به سوریه دسترسی یابیم. وی ادامه داد: با تکمیل این دسترسی ها تحولی در استان های غربی به ویژه استان کردستان رخ می دهد. خادمی اظهار کرد: پیش بینی می شود با روند خوبی که در حوزه های زیرساختی حمل ونقلی در پیش گرفته شده و با برنامه ریزی ها و اقداماتی که در بخش های جاده ای هم در دست انجام است، بتوانیم کریدورهای اصلی استان و کریدورهای شمالی- جنوبی در غرب کشور نیز که بخش عمده آن حدود ۳۲۰ کیلومتر از استان کردستان می گذرد، تکمیل کنیم.
-
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور از عدم جایگزینی رانندگان جدید الورود با رانندگان بازنشسته یا صوری با وجود قول های داده شده در این زمینه، خبر داد. به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده به خبرنگار ما گفت: قبل از ورود به این بحث لازم است اشاره شود در قبال هزینه های تحمیلی به رانندگان عمومی از قبیل نرخ کرایه دستوری‌، مبالغ گزاف و دایمی دریافت و تمدید کارت هوشمند‌، آموزش ها و آزمایشات ادواری با نرخ آزاد و الزام انطباق با مقررات سختگیرانه و تاریخ مصرف گذشته و ... بخش دولتی عنایت نموده و دو مورد یارانه حمایتی در مورد بیمه رانندگان و سوخت قائل شده بود که متاسفانه در حال حاضر هر دو به محاق رفته و تناسب هزینه و دخل وخرج راننده را به کلی از میان برده است. وی افزود: چند سال پیش سازمان تامین اجتماعی با بیان مشکلاتی که در خصوص دریافت بودجه یارانه بیمه رانندگان با دولت داشت به جای حل مشکلات خود با دولت‌، اقدام به پاکسازی صورت مسئله و یارانه بیمه را برای کلیه رانندگان جدید الورود به طور کامل قطع کرد. این فعال صنفی عنوان کرد: متعاقب این اقدام که با اعتراضات تشکل های صنفی مواجه شد‌، گفتند به زودی با شناسایی و حذف رانندگان غیر واقعی که به شغل دیگری اشتغال دارند، مشکل حل و یارانه بیمه رانندگان بدون یارانه برقرار خواهد شد. او تاکید کرد: علیرغم اعلام همکاری لازم در این خصوص از سوی تشکل های رانندگان، متاسفانه این موضوع تحقق نیافت و به نظر آمد که این موضوع بیشتر بهانه است و اراده ای جدی جهت برقراری مجدد یارانه از سوی سازمان های ذیربط در این خصوص وجود ندارد و وعده و وعیدهایی که از جانب وزیر راه و وزیر تعاون و مدیران بیمه داده شده بود رنگ واقعیت به خود نگرفت. حسین زاده گفت: همزمان با این رخداد، سازمان تامین اجتماعی حق بیمه را در طی سال هایی که یارانه را قطع کرده بود به طور مرتب و با شیب تند افزایش داد تا جایی که دیگر توانی در اکثر رانندگان جدید الورود برای پرداخت حق بیمه آزاد نماند و این افراد عاجز از پرداخت حق بیمه آزاد، یا عطای این شغل را به لقایش بخشیده و به اسنپ و تپسی پیوستند یا ناچارا برای ادامه فعالیت با قطع بیمه تامین اجتماعی خود متوسل به بیمه روستایی و عشایری شدند که در قبال ارائه نکردن خدمات درمانی و پزشکی‌، حق بیمه بسیار کمتری دریافت می کند. وی عنوان کرد: مفهوم این روند یعنی این که راننده ای که توان پرداخت ماهانه حق بیمه خود را نداشت به ناچار خود وخانواده اش را در قبال هزینه های سرسام آور درمان و خدمات پزشکی که برای هر خانواده ای محتمل است‌، پیشاپیش تسلیم قضایا نموده و می باید در صورت مواجه با حادثه یا بیماری برای جبران هزینه درمان خود وخانواده اش یا به قرض متوسل شده یا وسایل زندگی از جمله وسیله امرار معاش خود را بفروشد. این فعال صنفی افزود: این پروسه به همراه دیگر ناملایماتی که از سوی بخش دولتی و پلیس راه و قطع یارانه سوخت و.. به راننده تحمیل می شود موجب شده که امروز ورودی این شغل به حداقل و خروجی به حداکثر برسد و وضعیت طوری شود که فعلا برای اربعین متوسل به راننده و ناوگان پاکستانی غیره شویم و مسلما با این اوصاف زین پس بیشتر دست به دامان این کشورها خواهیم شد که هم کیفیت ناوگان ارسالی و هم مهارت رانندگانشان به مراتب پایین تر از نوع وطنی است. حسین زاده تاکید کرد: حال سوال ما از سازمان تامین اجتماعی که در ایجاد این وضعیت ناهنجار به قدر خود سهم داشته و مسئول بوده این است که شما حداقل در این چند سال می توانستید به جای افرادی که از رانندگی بازنشسته شده و از شمول دریافت یارانه خارج شدند، رانندگان بدون یارانه را با در نطر گرفتن سابقه ورود جایگزین خروجی ها نمایید. چرا چنین نکردید؟ و نمی کنید؟ دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: البته ناگفته نماند که این سازمان در یکی دو نوبت با ارائه لیست هزار نفره از اسامی به اصطلاح رانندگان جدید مدعی شده است که آنها را در شمول رانندگان بهره مند از یارانه دولتی قرار داده است. او افزود: اگر واقعا چنین بود جای تقدیر و تشکر بود اما بنده به سهم خود در بررسی آخرین لیست ارائه شده از سوی این سازمان‌، حداقل در مورد استان تهران، موردی را پیدا نکردم که واقعیت داشته باشد. اکثر اسامی ذکر شده در لیست، جملگی از رانندگان قدیمی بودند که یارانه آنها هیچ وقت قطع نشده بود که مجدد برقرار شود. این فعال صنفی عنوان کرد: واقعا صدور چنین لیستی از سوی یک سازمان رسمی با توجه به مفاد آن بسیار عجیب و شوک آور است و دلیل و چرایی صدور آن با اطلاعات نادرست جای پرسش جدی دارد. حسین زاده خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان باید بدانند بخش کثیری از متقاضیان جدید رانندگی جوانانی هستند که علیرغم داشتن مدارک تحصیلی بالا‌، با عدم یافتن شغل متناسب خود در جامعه‌، روی به رانندگی می آورند و اینها دقیقا افرادی هستند که دولت محترم متعهد به ایجاد اشتغال برای آنان است. دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: کجاست حمایت؟ یک جوان متقاضی این شغل! فارغ از هزینه های لازم برای دریافت مجوز و غیره‌، برای شغلی که خاک خوری دارد و درآمدش هیچ تضمینی ندارد، چگونه ماهی یک میلیون و هشتصد تا دو میلیون و دویست حق بیمه ماهانه پرداخت کند؟ وی افزود: من از تمام مسئولان ذیربط‌، وزارت راه‌، راهداری و حمل و نقل جاده ای و وزارت تعاون و کار درخواست دارم با کمی بررسی وضعیت آماری رانندگان و مشکلات عدیده ای که دامنگیر این شغل شده است به عمق این فاجعه حمل و نقلی که در شرف وقوع است پی برده و اگر می خواهند چیزی از حمل و نقل عمومی جاده ای مسافر در اشکال مختلفش باقی بماند به فکر چاره باشند.
-
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با استفاده از منابع مالی در نظر گرفته شده به زودی شاهد جهش در کیفیت خدمات مسافری ریلی خواهیم بود. به گزارش تین نیوز، سیدمیعاد صالحی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی برای توجه ویژه به حوزه حمل ونقل ریلی دارند، تشکر می کنم، گفت: در یک سال گذشته توانستیم زیرساخت های خوبی را از نظر مالی، مانند ماده ۱۲ و تهاتر نفت و موضوعات دیگر، تامین کنیم. مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: فورواردرهای مهمی از کشورهای چین و روسیه در نمایشگاه بین المللی حمل ونقل حضور پیدا کردند. وی ادامه داد: در شش ماهه ۱۴۰۲ رکورد شش ماهه ای تاریخ راه آهن در حوزه مسافری زده شد که البته این کافی نیست و در برنامه ما این است که با استفاده از ظرفیت های تامین مالی که فراهم شده، جهشی در کیفیت خدمات مسافری داشته باشیم. در حوزه باری نیز در بخش های مختلف واگن و لکوموتیو شرکت های تولیدکننده و شرکت های دانش بنیان داریم و از این نمایشگاه استقبال خوبی شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشورهای مختلف نیز در نمایشگاه حضور دارند، گفت: فورواردرهای مهمی از کشورهای چین و روسیه در این نمایشگاه حضور پیدا کردند. حوزه ریلی، حوزه ای است که سال ها مظلوم و مغفول مانده و امیدواریم با حمایت های وزیر راه و شهرسازی، شاهد رشد نقش حمل ونقل ریلی بین سایر شقوق حمل ونقل باشیم.
-
مدیرعامل راه آهن گفت: مذاکرات فشرده ای انجام داده ایم تا بتوانیم آن ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه آهن بازگردانیم. به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی این وعده را 26 تیر ماه و در دومین گردهمایی خانوادگی مدیران و بخشی از کارکنان راه آهن برگزار شد ، مطرح کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸ تا ۱۰ سال قبل، بسیاری از پست های تخصصی راه آهن، در زمان مدیران عامل اسبق، غیرحاکمیتی اعلام شده که به همین علت، نزدیک به ۱۲ هزار پست تخصصی در راه آهن عملا از دست رفت. صالحی اظهار کرد: این در حالی است که اکنون ما بیش از ۱۴ هزار نفر نیروی تجمیعی داریم که حدود هزار نفر از آن ها نیروی شریف خدماتی و مابقی، نیروهای تخصصی هستند که به شدت در راه آهن به آنها نیاز داریم. وی با اشاره به مکاتبات متعدد دوسال اخیر راه آهن با سازمان امور استخدامی خاطرنشان کرد: مذاکرات فشرده ای انجام داده ایم تا بتوانیم آن ۱۲ هزار پست را که قبلا سوزانده شده بود، به راه آهن بازگردانیم. مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: وعده نمی دهم که تا یک ماه بعد یا یک سال بعد این موضوع انجام می شود چرا که اختیار آن به دست ما نیست؛ اما به شدت پیگیر هستیم تا این پست های تخصصی به راه آهن بازگردند و ما به لطف الهی راه آهن را به مسیر درستش باز خواهیم گرداند. صالحی با انتقاد از کسانی که به اسم خصوصی سازی، اقدام به اختصاصی سازی در راه آهن کرده اند، تصریح کرد: به امید خدا ما آن دست ها را کوتاه خواهیم کرد و پست های تخصصی کارکنان زحمتکش راه آهن را به آن ها باز خواهیم گرداند.