| کد خبر: 248191 |

تصاویری تاریخی از مراحل ساخت پل گلدن گیت

پل گلدن گیت، بلندترین یا طولانی ترین پل در آمریکا نیست؛ اما ترکیب خلاقیت با مهندسی پیشرفته سبب شده تا آن را به عنوان یکی از جذاب ترین سازه ها و پایگاه های دنیا در نظر بگیریم.

تین نیوز

پل گلدن گیت، بلندترین یا طولانی ترین پل در آمریکا نیست؛ اما ترکیب خلاقیت با مهندسی پیشرفته سبب شده تا آن را به عنوان یکی از جذاب ترین سازه ها و پایگاه های دنیا در نظر بگیریم.

عکس هایی که در ادامه آماده کرده ایم، مراحل ساخت این سازه عظیم را به تصویر می کشند.

به گزارش تین نیوز، پیشنهاد احداث پلی به منظور ایجاد ارتباط میان سان فرانسیسکو و شهرستان مارین در شمال کالیفرنیا در ابتدا غیر عملی به نظر می رسید. برخی کمپانی های کشتیرانی نیز به دنبال جلوگیری از کاهش سود خود و جلوگیری از جا به جا کردن روزانه ۵۰ هزار نفر، با این طرح مخالفت می کردند. طرفداران محیط زیست نیز مدعی مزاحمت آن و ایجاد مشکلات مختلف شدند.

در این تصویر تاریخی که در 25 مارس 1935 ثبت شده، وزیر کار آمریکا (نفر وسطی) یعنی فرانسیس پرنکینز (Frances Perkins) را همراه با یک کلاه ایمنی فلزی می بینیم که مشغول بازرسی از برج پل گلدن گیت است.

تاریخچه پل گلدن گیت

گفته می شود طرفداران این پل با انتشار طرح های مربوط به شکل ظاهری و برنامه هایی که برای آن داشتند، نظر مخالفان را به خود جلب کرده بودند. به علاوه، رای دهندگان منطقه ای بودجه ۳۵ میلیون دلاری پل گلدن گیت را تایید کرده اند.

عکس پیش رو در تاریخ ۲۵ اکتبر ۱۹۳۵ به ثبت رسیده و مراحل ساخت راه باریک کناری پل را نشان می دهد.

تاریخچه پل گلدن گیت

در نهم جولای ۱۹۳۳، رییس جمهور فرانکلین روزولت کلیدی را فشار داد که به واسطه آن، دینامیت ها منفجر شده و کار ساخت این پل تاریخی در خلیج سان فرانسیسکو آغاز شد.

فرانکلین روزولت

کارگران ۳.۲۵ میلیون فوت مکعب (بیش از ۹۲ هزار متر مکعب) خاک را برای قرار دادن برج های ۱۲ طبقه این پل حفر کردند. آنها از پلتفرمی بزرگ تا عمق ۹۰ فوتی (۲۷ متری) به پایان می رفتند تا باقی مانده سنگ ها و صخره ها را پس از منفجر کردن، خارج کنند.

تاریخچه پل گلدن گیت

این تصویر نیز کارگران در بخش بالایی برج و مراحل ساخت یکی از مسیرهای باریک پل در 17 اکتبر 1935 که اصطلاحا با نام “catwalk” شناخته می شود را نشان می دهد.

در آن زمان، پل گلدن گیت با طول ۴۲۰۰ فوت (۱۲۸۰ متر) به عنوان طولانی ترین پل معلق شناخته می شد و برای کامل شدن نیز به ۱.۲ میلیون پرچ در بخش های مختلف، ۸۰ هزار مایل (۱۲۸ هزار و ۷۲۷ کیلومتر) سیم متصل و ۲۵۴ طناب معلق فولادی نیاز داشت.

تاریخچه پل گلدن گیت

اما این تمام موضوع نیست و پل گلدن گیت، رکورد بسیار خوبی از لحاظ ایمنی و امنیت کارگران ثبت کرده است. با این حال ۱۱ نفر طی چهار سال ساخت مردند که ۱۰ مورد از آنها طی یک روز، به دنبال افتادن داربست و پاره شدن تور ایمنی اتفاق افتاد.

تصویر زیبای بالا که در دوم سپتامبر ۱۹۳۵ به ثبت رسیده، کارگران را نشان می دهد که مشغول نصب اولین تور ایمنی به ارزش ۱۳۰ هزار دلار هستند؛ توری عظیم که از ساحل به ساحل، در بخش پایینی این پل قرار می گرفت.

تاریخچه پل گلدن گیت

پل تاریخی گلدن گیت در ۲۷ می ۱۹۳۷ افتتاح شد و ۲۰۰ هزار نفر پیاده از روی آن عبور کردند. جوزف اشتراوس، مهندسی که رویای ساخت این پل را در سر می پروراند چنین می نویسد: “در نهایت، این وظیفه بزرگ به پایان رسید.”

اما جذاب تر از این مورد، تصویر ثبت شده توسط هواپیمایی نظامی است که این پیاده روی عظیم را نشان می دهد.

تاریخچه پل گلدن گیت

در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون وسیله نقلیه در سال از این پل عبور می کند. هزینه سفر از شهرستان مارین به سان فرانسیسکو نیز ۷.۲۵ دلار است.

اگرچه عبور خودروها از این پل هزینه دارد، اما پولی از مردم پیاده و دوچرخه سواران دریافت نمی شود. علاوه بر این، می توان پل گلدن گیت را محلی برای اعتراض ها نیز در نظر گرفت. 

پل گلدن گیت

حالا ۸۰ سال از تاسیس پل گلدن گیت می گذرد و هم چنان این سازه عظیم در خدمت مردم قرار دارد.

یکی از تاریخ شناسان کالیفرنیا ، کوین استار (Kevin Starr)، این پل را نمادی جهانی، نبوغ مهندسی و اثری هنری توصیف می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گجت نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.