| کد خبر: 241509 |

۶۳۰۰ خودرو متخلف در جاده‌های جنوب کرمان جریمه شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از ثبت تخلف ۶ هزار و ۳۰۰ خودرو متخلف در جاده‌های جنوب این استان توسط دوربین‌های جاده ای در موج نخست سفرهای نوروزی سال جاری خبر داد.

تین نیوز

 مجتبی محمودی افزود: نوروز امسال بصورت شبانه روزی کار رصد الکترونیکی محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان با هدف پایش و رصد رانندگان متخلف، ساماندهی ترافیک و انجام اقدامات راهداری و حمل و نقلی منسجم در جریان است تا بتوانیم حمل و نقل ایمن تر و با برنامه تری را برای کاربران جاده ای و مسافران نوروزی رقم بزنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه ۲۳ سامانه و دوربین ثبت تخلف در جاده های شریانی و اصلی جنوب استان کرمان فعال است اظهار داشت: از تمام ظرفیت نیروی انسانی متخصص برای ایجاد تردد ایمن و با کیفیت در این منطقه استفاده شده تا در قالب طرح راهداری نوروزی ۱۴۰۱ بتوانیم بهترین خدمات را در جاده ها به مسافران ارائه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان تصریح کرد: ۴۹ سامانه هوشمند جاده ای نظیر ۲۳ دستگاه و سامانه ثبت تخلفات، ۱۵ سامانه نظارت تصویری و ۱۱ سامانه تردد شمار در جنوب کرمان فعال است.

وی بیان کرد: با توجه به اهداف سازمان راهداری در زمینه هوشمندسازی بیشتر جاده ها بزودی ظرفیت خوبی به هوشمندسازی جاده ها در محورهای جنوب کرمان اضافه خواهد شد.

محمودی از اضافه شدن چهار سامانه ترددشمار در جاده های جنوب کرمان خبر داد و گفت: برای فعال شدن این سامانه ها بیش از ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: ۱۳ سامانه ثبت تخلفات در سال جاری در جاده های جنوب کرمان محورهای جیرفت - بلوک - فاریاب و محور جیرفت - جبالبارز - سه راهی بم نصب و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: کارشناسان این مرکز بصورت شبانه روزی در چند شیفت بصورت تلفنی و از طریق خط ارتباطی ۱۴۱ مرکز مدیریت پاسخگوی مسافران نوروزی و رانندگان هستند.

وی با بیان اینکه برخی افراد با استفاده از ترفندهای مختلف سعی در دور زدن قانون و مخدوش کردن پلاکها می کنند گفت: سامانه های ثبت تخلف با وجود تجهیز به اشعه مادون قرمز در شب و شرایط جوی نامناسب نیز پلاک را خوانده و ثبت می کنند.

محمودی اظهار داشت: برخی از رانندگان به محض رسیدن زیر دوربین سرعت خود را کاهش می دهند و بین ۲ دوربین با سرعت غیرمجاز رانندگی می کنند که باید به این نکته توجه کنند سرعت خودرو به محض رسیدن در زاویه چشمی دوربین ثبت و در زیر دوربین بعدی میزان فاصله و سرعت طی شده محاسبه و در صورت تخلف از سرعت، پلاک خودرو در ستون خودروهای متخلف ثبت خواهد شد بطوری که سرعت متوسط بین ۲ دوربین هم لحاظ خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.