| کد خبر: 171715 |

تین نیوز

دیروز یه جایی خوندم که بعضی از خودروهای شرکت بنز، صوتی به اسم «صوت صورتی» تولید می‌کنن که این صوت هنگام تصادف یا وارد شدن ضربه شدید به ماشین پخش می‌شه و از آسیب دیدنِ سیستم شنوایی راننده و سرنشین‌ها جلوگیری می‌کنه! در این راستا بنده تصمیم گرفتم یه مروری هم بر آپشن‌های صوتی خودروهای داخلی خودمون داشته باشم که یه وقت این آلمانی‌های لگن‌ساز رو هوا برنداره فکر کنن با این سیستم «صوت صورتی» چه کار خفنی انجام دادن! پس این شما و این هم معرفی آپشن‌های صوتی خودروهای داخلی:

 صوت قهوه‌ای

همونطور که می‌دونید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خودرویی مثل پراید القای حس هیجان و ترشح آدرنالین در بدن راننده و سرنشینانه، به‌طوری که شما وقتی توی پیچ و خم جاده هراز با سرعت بالای ۹۰ حرکت کنید، حس سوار شدن بر کاترپیلار شهربازی ارم بهتون دست می‌ده! حالا در نظر بگیرید با همون وضعیت در معرض تصادف و برخورد با یه کامیون هم قرار بگیرید.

فرمونتون که در اون لحظه از کنترل خارج می‌شه و احتمالا قفل می‌کنه، ترمز هم عین مهریه‌ای که کی داده کی گرفته، کی گرفته و کی عمل کرده! از ایربگ‌ ماشین هم واقعا انتظار باز شدن نداره کسی! اینجاست که سیستم «صوت قهوه‌ای» شروع به کار می‌کنه. یعنی راننده و سرنشین‌ها چنان جیغی می‌زنن که در لحظات آخر زندگی‌شون خودشون رو خراب می‌کنن و ایزی‌لایف لازم می‌شن! بنز و بی.ام.دبلیو و هیوندا و ... حالا حالا باید بدوئن تا به این سیستم فوق پیشرفته ما برسن!

صوت روانی

خودروهای داخلی ما علاوه بر اینکه وسیله حمل‌ونقل هستن، به‌نوعی وسیله روانکاوی و روان‌درمانی هم محسوب می‌شن. شما کجای دنیا صدایی به لطافت صدای این خانومی که توی سمند میگه «درب خودرو باز است» سراغ دارید؟ اصلا آدم مورمورش می‌شه و دلش می‌خواد کل مسیر درب خودرو رو باز بذاره تا این دوشیزه مکرمه هی باهاش حرف بزنه.

اینجور بگم که من خودم وقتی خبرهای مربوط به گرونی و تورم و قیمت دلار و سکه و مسکن رو می‌شنوم و احساس ناامیدی و تنهایی می‌کنم، میام می‌شینم توی سمند بابام یه استارت می‌زنم، همین که می‌شنوم می‌گه «فیلتر هوا تعویض گردد» اصلا تمام غم و غصه‌های زندگیم رو فراموش می‌کنم! یا وقتی میگه «روغن ترمز چک گردد» حس می‌کنم دلار شده ۳۸۰۰، سکه اومده زیر ۲ تومن!

اصلا از شما چه پنهون من کم‌کم دارم عاشق سیستم صوتی سمند بابام می‌شم. دور از شوخی وابسته شدم بهش. دلم میخواد بش پیشنهاد ازدواج بدم ولی خب این لعنتی که این همه جملات تخصصی مکانیکی بلده، یه «بله» توی دهنش نیست. ههههعییی ... یعنی می‌شه یه روز بشینم توی ماشین بابام و همین که استارت زدم به‌جای «فیلتر هوا تعویض گردد» یه «دوستت دارم» بشنوم؟!

منتشر شده در شماره 173 هفته نامه حمل و نقل

اثر: احمدرضا کاظمی

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین