| کد خبر: 246110 |

◄ ایجاد شبکه آزادراهی با اتصال آزادراه های اراک - خرم آباد و حرم تا حرم

بخش‌ هایی از محور ازنا- شازند و توره- بروجرد در سالجاری تکمیل و آماده بهره برداری می‌ شود.

تین نیوز

 معاون وزیر راه در بازدید از محورهای مواصلاتی استان مرکزی گفت: اجرای ۲۵ کیلومتر از باند دوم محور توره بروجرد به قرارگاه خاتم الانبیاء سپرده شد و امیدواریم ۵۰ درصد این مسیر امسال تکمیل شود.

به گزارش  تین نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۲ خرداد در بازدید از پروژه‌های استان مرکزی گفت: در راستای تکمیل زیرساخت‌ های حمل و نقل استان مرکزی بخش‌ هایی از محور ازنا- شازند و توره- بروجرد در سالجاری تکمیل و آماده بهره برداری می‌ شود.

بیشتر بخوانید:

بهره‌برداری از 50 کیلومتر از آزدراه حرم تا حرم؛ خرداد 1400

خیرالله خادمی در سفر به استان مرکزی از زیرساخت‌ های حمل و نقل این استان بازدید کرد و اظهار داشت: تکمیل زیرساخت‌ های حمل و نقل استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن این استان و قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب از نظر ترانزیت کالا و مسافر اهمیت بالایی دارد.

وی در بازدید از محور ازنا - شازند  گفت: این محور به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به شازند در استان مرکزی متصل می‌کند که حدود ۴۰ کیلومتر از این محور دراستان مرکزی و حدود ۳۰ کیلومتر دیگر در محدوده‌ راه‌ های حوزه استحفاظی استان لرستان قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل عملیات آسفالت در ۸ کیلومتر از این محور خبر داد و افزود: برای کیلومتر ۲ تا ۱۲ این پروژه اولویت اجرایی در نظر گرفته شده که با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است و تمام تلاش ما این است تا ۱۰ کیلومتر از این محور تا پایان سال تکمیل و آماده بهره برداری شود.

خادمی ادامه داد: بهره برداری از این محور علاوه بر تکمیل بخش‌ های مهمی از کریدور شمال - جنوب کشور موجب اتصال روستاها و زمین‌های کشاورزی فراوان مسیر به محورهای مواصلاتی استان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بازدید از محور توره- بروجرد را بخش دیگری از برنامه‌های این سفر اعلام کرد و گفت: این محور یکی مسیرهای مواصلاتی مهم مرکز کشور به سمت بندر امام خمینی (ره) و استان خوزستان است و با تکمیل شدن این بخش از پروژه کل مسیر از تهران تا بندر امام به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار می‌گیرد.

وی طول این محور را  ۲۵ کیلومتر بیان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۷.۵ کیلومتر از مسیر در سالجاری آماده بهره برداری می‌ شود.

خادمی در خصوص بخش‌های دیگر این پروژه بیان داشت: بخش‌ هایی از محور بهره برداری شده، بخشی در مرحله خاکریزی است و انتهای پروژه نیز آماده شروع عملیات روسازی و آسفالت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

خادمی از بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه یک آزادراه اراک- خرم آباد به طول ۶۸ کیلومتر خبر داد و گفت: این آزادراه به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی کشور نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ های استان لرستان فراهم می‌ کند و با اتصال نواحی شمالی کشور به بندر امام خمینی جایگاه ویژه‌ ای در واردات و صادرات و ترانزیت کالا در کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هم اکنون این بخش از آزادراه در مرحله آزادسازی اراضی مسیر پروژه قرار دارد و برای این منظور به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به بهره برداری ۶۷ کیلومتر از آزادراه در سال گذشته بیان کرد: هم اکنون این بخش از آزادراه در مرحله تکمیل علایم ایمنی است.

خادمی تکمیل این آزادراه را موجب پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور معرفی کرد و افزود: این آزاد راه اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم آباد - پل زال را برقرار می‌ کند و در آینده با امتداد آزادراه به سمت سلفچگان و قم و اتصال به آزادراه حرم تا حرم شبکه گسترده و پیوسته آزادراهی فراهم می‌ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.