| کد خبر: 233897 |

◄ تامین ریل؛ مسیر بحرانی برای اتمام راه آهن میانه-اردبیل تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از تلاش برای اتمام پروژه راه آهن میانه-اردبیل، تا پایان سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل از تلاش برای اتمام پروژه راه آهن میانه-اردبیل، تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را در حاشیه بازدیدی که سوم مرداد ماه امسال از پروژه راه آهن اردبیل انجام داد، بیان کرد.

وی گفت: برنامه ما این است که بتوانیم تا پایان سال این پروژه را به اتمام برسانیم؛ البته در صورت تأمین ریل پروژه که نزدیک به ۱,۷۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی می‌خواهد.

وی بر اهمیت موضوع تامین ریل و منابع مالی برای رسیدن به این هدف تاکید کرد و افزود: اگر ریل از طریقی تأمین شود ما نزدیک به ۱,۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی می‌خواهیم که بتوانیم تا پایان سال پروژه را به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید:

او با بیان این که مسیر بحرانی این پروژه برای اتمام تا پایان سال، تأمین ریل است؛ عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۲,۶۰۰ میلیارد تومان در سنوات مختلف در این پروژه هزینه شده و ارزش به روز شده بالای ۷,۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته وی راه آهن اردبیل از آرزوهای دیرینه مردم استان اردبیل و یکی از شاخه‌ هایی است که ایران را در آینده به مرز آذربایجان در منطقه مغان می‌رساند.

خادمی گفت: با توجه به حجم ریالی که برای پروژه هزینه شده و نوع کار مهندسی که صورت می‌گیرد نزدیک به ۳۵ کیلومتر از مسیر، تونل و گالری و نزدیک به ۳ و نیم کیلومتر آن پل‌ های بسیار بزرگی است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: این مسر ریلی همچنین دارای ۹ پل و ۶۲ دستگاه تونل بوده و نیازمند انجام عملیات سنگین و پیچیده‌ ای است.

وی افزود: اگر این پروژه تأمین مالی شود قطعاً تا پایان سال به اتمام می رسد اما اگر منابع مالی متناسب با این ۱۳۰۰ میلیارد تومان تأمین نشود قطعاً تأخیری تا اواخر سال بعد خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال قطار را از این مسیر عبور دهیم تا مردم استان اردبیل نیز از امکانات ریلی استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.