| کد خبر: 28002 |

یک فروند هواپیمای فوکر ٥٠ شرکت هواپیمایی نفت بازسازی شد

 تین نیوز | یک فروند هواپیمای فوکر ٥ شرکت هواپیمایی نفت با اتکا به دانش و توانمندی متخصصان خوزستانی در سایت تعمیراتی این شرکت در اهواز بازسازی کامل شد.
 
در مناطق نفتخیز جنوب، این هواپیما که به مدت دو سال در فرودگاه اهواز زمین گیر شده بود، پس از بازسازی و دریافت تاییدیه های لازم از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ظهر امروز دوشنبه (٥ آبان) در آیینی از فرودگاه اهواز به مقصد جزیره خارک پرواز کرد.
 
معاون فنی شرکت هواپیمایی نفت در توضیح بیشتر در این ارتباط گفت: هواپیمای فوکر ٥ که امروز به ناوگان پروازی این شرکت پیوست،«خارک» نامگذاری شده است و ظرفیت جابجایی ٥ مسافر را دارد.
 
سعید جابریان افزود: برای اورهال کامل این هواپیما در مجموع ٧ هزار و ٧ نفر ساعت وقت صرف شد که یک هزار و ٥ نفر ساعت در بخش برق و الکترونیک و ٦ هزار و ٢ نفر ساعت در بخش مکانیک آن بوده است.
 
وی با بیان این که شرکت هواپیمایی نفت هم اکنون توانایی لازم برای تعمیر و بازسازی هواپیمای فوکر ٥ را دارد، گفت: در زمینه تعمیرات هواپیماهای فوکر ١ نیز از جمله سه شرکتی است که این توانایی را در داخل کشور دارند که شامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، آسمان و نفت می شوند.
 
 شرکت هواپیمایی نفت ایران هم اکنون ١١ فروند هواپیمای ملکی شامل، ٥ فروند هواپیمای فوکر ١ ، ٦ فروند هواپیمای فوکر ٥ و یک فروند هواپیمای تویین ‌آتر در اختیار دارد که هم اکنون با بکارگیری ٩ فروند از آنها در مسیرهای مختلف هوایی کشور خدمات ‌رسانی می کنذ.
 
آشیانه هواپیماها و کادر پروازی، تشکیلات فنی و مهندسی و تعمیراتی و انبارهای این شرکت در فرودگاه بین المللی اهواز استقرار دارد.
 
هواپیمایی نفت فعالیت خود را از طریق فرودگاه مسجدسلیمان از سال ١٣ ٥ آغاز کرد و ابتدا پروازهای هوایی نفت از طریق فرودگاه های مسجد سلیمان، کوت عبدالله اهواز و آبادان انجام می شد و این نشان دهنده قدمت این شرکت است که از سالهای دور نقش مهمی در صنعت نفت ایفا می کند.
 
نام این شرکت، ابتدا خدمات هوایی مناطق نفتخیز جنوب بود که در سال ١٣٧١ به شرکت حمل و نقل هوایی و در سال ١٣٨٧ به شرکت هواپیمایی نفت تغییر نام داد.
 
این شرکت از سال ١٣٨٣  خصوصی شد و صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهام آن را خریداری کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.