| کد خبر: 27122 |

انتقال شرکت هواپیمایی نفت به تهران مغایر با توزیع عادلانه امکانات است / ضرورت احیای فرودگاه های تعطیل

تین نیوز | نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی انتقال دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی نفت ایران به تهران را به معنی تمرکزگرایی دانست و گفت: عمده امکانات این شرکت باید در مناطق نفتی باشد.
 
محمدباقر شریعتی در رابطه با احتمال جابجایی دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی نفت ایران از شهرستان اهواز به تهران، گفت: این شرکت قدیمی ترین شرکت هواپیمایی غیرنظامی ایران بوده و پس از توسعه یافتن در صنعت هواپیمایی، ارایه خدمات مسافرتی را هم به پشتیبانی های نفتی افزود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: اگر بنا باشد دفتر مرکزی این شرکت به تهران منتقل شود قطعا اقدام اشتباهی است، چرا که اکنون بیشتر تاسیسات نفتی در خوزستان بوده و انتقال دفتر مرکزی به یک شهر یا استان دیگر در مغایرت با توزیع عادلانه امکانات در کشور است.
 
وی با تاکید بر اینکه حضور دفتر هواپیمایی شرکت نفت در تهران به معنی تمرکزگرایی بوده، تصریح کرد: این موضوع آسیب های بسیاری از جمله افزایش جمعیت در یک شهر را در پی دارد و ما معتقیدم که عمده امکانات این شرکت باید در مناطق نفتی باشد.
 
نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: باید توجه داشت که تنها رسالت وزارت نفت رونق اقتصاد نبوده و مردم خوزستان به لحاظ امکاناتی و زیر ساختها در جایگاه مناسبی قرار ندارند و این وزارتخانه باید به این موضوع هم توجه داشته باشد.
 
این نماینده مردم بهبهان درمجلس گفت: منطقی نیست که این شرکت، دفتر خود را پس از 85 سال به شهر دیگری منتقل کند، بطور مثال یکی از معاونت های سازمان میراث فرهنگی چندی پیش به شیراز منتقل شد که به دلیل ناراحتی دوستداران این بخش، مسئولان دولت یازدهم مجبور به انتقال این معاونت به تهران شدند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: وزارت نفت باید میزان خدمات دهی در حوزه های اجتماعی، بهداشت، درمان و فرهنگی در مناطق نفت خیز را افزایش دهد و این کمترین حق مردم جنوب کشور است.
 
نماینده مردم بهبهان در مجلس افزود: اکنون فرودگاه های نیمه تعطیل بسیاری در خوزستان وجود دارد که نمونه آن فرودگاه بهبهان است، لذا انتظار ما از وزارت نفت با توجه به حجم عظیم مبادلات با آن منطقه، احیای فرودگاههای نیمه تعطیل استان است، نه جابجایی دفتر مرکزی فرودگاه شرکت نفت به تهران.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهبهانی 0 0

    این شرکت ها با هدف احیای منطقه و با پیگیری های استانی و از بودجه استان ها تامین و راه اندازی می شوند و بعد با هزار توجیه از زیر کار شانه خالی می کنند هماندد این الگو را شرکت اترک در بجنورد اجرا کرد ولی تنها کسی که از خدمات این ایرلان استفاده نکرد مردم غیور خراسان شمالی بودند البته جناب شریعتی نفرمودند چگونه پول بیت المال صرف خرید زمین برای راه اندازی فرودگاه بهبهان بدون توجیه اقتصادی است هواپیمائی نفت نیز وضع بهتری ندارد