| کد خبر: 172090 |

◄ سرازیری مسافران هوایی به سمت جاده/ورشکسته شدن بیش از 3 هزار آژانس هواپیمایی

یک کارشناس گردشگری با اعلام اینکه به زودی مسافران حمل‌ونقل هوایی به سمت جاده‌ها سرایز می‌شوند، گفت: در آینده نزدیک از 4 هزار آژانس هواپیمای تنها بین 50 تا 100 آژانس می‌توانند در بازار باقی بمانند.

تین نیوز

یک کارشناس گردشگری با اعلام اینکه به زودی مسافران حمل‌ونقل هوایی به سمت جاده‌ها سرایز می‌شوند، گفت: در آینده نزدیک از 4 هزار آژانس هواپیمای تنها بین 50 تا 100 آژانس می‌توانند در بازار باقی بمانند.

علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت بلیت هواپیما و مشکلاتی که در صنعت گردشگری به وجود آمده است تنها پنج‌درصد مردم می‌توانند از سفر آن‌هم به معنای واقعی استفاده کنند چرا که واقعیت این است تا زمانی که مردم در تهیه ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی خود در مشکل هستند دولت نمی‌تواند هیچ برنامه‌ای برای صنعت هوایی و گردشگری داشته باشد.

وی در ادامه می‌گوید: در حال حاضر اولویت دولت استفاده مردم از حمل‌ونقل هوایی نیست چرا که دولت تا زمانی که نتواند مشکلات عمومی کشور را حل کند نمی‌تواند برای صنعت هوایی و گردشگری برنامه‌ای داشته باشد.

این فعال گردشگری با اظهار به این‌که دولت توانایی تخصیص ارز برای استفاده مردم از سفرهای هوایی را ندارد، گفت: در شرایط فعلی سفرهای ایرانی‌ها به خارج از کشور و استفاده مردم از هواپیما برای سفرهای داخلی کاهش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

او تاکید می‌کند که افرادی که از گذشته در شغل گردشگری نبوده‌اند و تخصصی در آن ندارد وارد این حوزه نشوند چراکه این شغل از نگاه بیرون بسیار شغل عوام‌فریبی است.

جعفری در ادامه به این موضوع اشاره می‌کند که در آینده نزدیک از 4 هزار آژانس هواپیمای تنها بین 50 تا 100 آژانس می‌توانند در بازار باقی بمانند.

این فعال گردشگری به تعدد آژانس‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها انتقاد کرد و گفت: اکنون بیش‌تر از سوپرمارکت در خیابان ما آژانس مسافرتی می‌بینیم و افرادی زیادی با  دو تا سه فروند هواپیما ایرلاین راه‌اندازی می‌کنند.

او با اعلام این‌که در آینده ما شاهد افزایش سفرهای زمینی خواهیم بود، گفت: اتوبوس‌های خوبی برای سفرهای زمینی وجود دارد که اگر قیمت گازوئیل زیاد نشود ما شاهد رشد سفرهای زمینی خواهیم بود اما در مسیرهایی مانند کیش، چابهار، بندرعباس، اهواز و... نیاز است قیمت بلیت‌های هواپیما منطقی شود چراکه سفر به این شهرها با صورت زمینی بسیار سخت است.

وی تاکید می‌کند: در آینده تعداد زیادی آژانس‌های هواپیمایی ورشکست خواهند شد و بسیاری از افرادی که مسافر واقعی نبوده‌اند و با تخصیص ارز دولتی به سفر رفته‌اند دیگر نمی‌توانند سفر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.