| کد خبر: 268060 |

نصب ایستگاه های شارژ خودروی برقی در ۱۵ نقطه همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳.۲ میلیون دلار از محل سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

تین نیوز

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از جذب ۳.۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳.۲ میلیون دلار از محل سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسن پیمانی چهارشنبه ۱۸ بهمن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شش مجوز سرمایه گذاری خارجی ۱۲۷ میلیون دلار با پیش بینی اشتغال ۳۵۷۸ نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه جذب ۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در زمینه تولید خودروهای برق در سال آینده به طور قطع اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: پروژه تولید و مونتاژ خودروهای برقی در مرحله اول به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار و در نهایت ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه کلا ۱۰۰ هکتار زمین نیاز دارند که مجوز ۱۰ هکتار داده شده است، یادآور شد: قرار شده ایستگاه های شارژ خودرو برقی در ۱۵ نقطه در داخل شهر همدان ایجاد شود که تجهیزات آن امروز وارد استان شده و تا نیمه شعبان نصب این ایستگاه ها را خواهیم داشت.

پیمانی با تأکید بر اینکه هدف از این کار تولید خودروهای برقی است نه واردات، بیان کرد: بر همین اساس قراردادی با دانشگاه صنعتی همدان برای تربیت نیروهای متخصص بسته شده است، همچنین دانشگاه فنی وحرفه ای و دانشگاه آزاد تفاهم نامه ای با این شرکت بسته اند که برای سال آینده رشته ای درباره این موضوع راه اندازی کنند تا آموزش نیروی انسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول تولید خودروهای سواری است، اظهار کرد: سرمایه گذار آمادگی تحویل زمین را دارد و در نهایت تا پایان امسال به طور قطع این طرح اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان همدان، خاطرنشان کرد: در زمینه تولید فلت خودرو در ملایر، زمین تحویل داده شده است و کارخانه فرنچ فرایز تویسرکان با پنج میلیون دلار سرمایه گذاری قبل از پایان سال انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.