| کد خبر: 216259 |

بستن کمربند ایمنی ۵۰ درصد فوتی سوانح جاده‌ای را کاهش می‌دهد

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بستن کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان خودروها حین تردد در جاده‌های برون شهری، ۵۰ درصد فوتی سوانح را کاهش می‌دهد.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان همدان گفت: بستن کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان خودروها حین تردد در جاده‌های برون شهری، ۵۰ درصد فوتی سوانح را کاهش می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی اظهار داشت: ۵۳ درصد از سوانح فوتی و جرحی این استان ناشی از بی توجهی به جلو و واژگونی وسیله نقلیه است.

رییس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته حدود ۳۷۰ تن در سوانح جاده‌ای این استان جان باختند که حدود نیمی از این افراد بر اثر واژگونی وسیله نقلیه و استفاده نکردن از کمربند ایمنی جان خود را از دست دادند.

سرهنگ عزیزی افزود: ۹۰ درصد سرنشینان جلو وسیله نقلیه و ۵۰ درصد سرنشینان عقب خودرو در جاده‌های اصلی از کمربند ایمنی استفاده می کنند که این آمار در جاده فرعی سرنشینان جلو ۵۰ درصد و جاده روستایی ۱۰ تا ۲۰ درصد و سرنشینان عقب در مسیرهای فرعی روستایی صفر است.

به گفته وی بیشتر رانندگان کمربند ایمنی را به خاطر ترس از جریمه می بندند در حالیکه تاکید و توصیه پلیس به استفاده از کمربند ایمنی به خاطر حفظ سلامتی وگفته جان شهروندان است.

 

رییس پلیس راه استان همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ سانحه واژگونی در جاده‌های برون شهری این استان رخ داد که در هر ۲ سانحه به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی و پرتاب به بیرون از خودرو، ۲ تن جان باختند.

سرهنگ عزیزی گفت: در سانحه نخست که در محور فرعی قهاوند - کوریجان و نزدیکی روستای بوبوک آباد رخ داد یک دستگاه وانت پیکان به علت تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیچ واژگون و راننده به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی به بیرون از وسیله نقلیه پرتاب و زیر خودرو له شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سانحه دوم که در مسیر رزن و نزدیکی منطقه «سراوک» رخ داد یک دستگاه سواری پژو به علت توجه نکردن به مسیر مقابل واژگون شد و سرنشین جلو به علت استقفاده نکردن از کمربند ایمنی جان باخت.

سرهنگ عزیزی تاکید کرد: استفاده از کمربند ایمنی تنها در صورت برخورد رخ به رخ سواری با کامیون کارایی ندارد در غیر مورد می تواند موجب نجات جان سرنشینان وسیله نقلیه شود.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط پزشکی قانونی استان همدان، وقوع سوانح رانندگی در سه ماهه نخست سالجاری موجب مرگ ۷۲ تن در این استان شد که شامل ۵۷ نفر در سوانح برون شهری، ۱۴ نفر در تصادف های درون شهری و یک نفر نیز در راه خاکی و روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.