| کد خبر: 229568 |

آخرین ایستگاه خط ۳ مترو در آستانه افتتاح

مدیرعامل شرکت مترو گفت: آخرین ایستگاه از خط ۳ مترو تهران که در واقع بیست و پنجمین ایستگاه آن محسوب می‌شود، ظرف هفته‌های آتی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو گفت: آخرین ایستگاه از خط ۳ مترو تهران که در واقع بیست و پنجمین ایستگاه آن محسوب می‌شود، ظرف هفته‌های آتی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو ضمن اعلام این مطلب گفت: ایستگاه اقدسیه در بخش شمالی خط ۳ مترو تهران که عملیات عمرانی آن از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است، پس از سال‌ها انتظار در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

این ایستگاه با ۸ هزار مترمربع زیربنا، بین دو ایستگاه نوبنیاد و شهید محلاتی قرار داشته و با ۸ رشته پله‌برقی و ۵ دستگاه آسانسور افتتاح خواهد شد. طول سکوی ایستگاه ۱۶۰ متر و عمق آن از سطح زمین ۲۳ متر است و امیدواریم تا پیش از پایان اردیبهشت ماه، شاهد آغاز بهره‌برداری از آن باشیم.

مدیرعامل شرکت مترو، دلایل طولانی شدن تکمیل ایستگاه اقدسیه را عمدتاً در ۲ مورد مسائل حقوقی مرتبط با زمین این ایستگاه و نیز مشکل تامین به‌موقع منابع مالی برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از آن برشمرد.

گفتنی است خط ۳ مترو تهران به طول تقریبی ۳۷ کیلومتر تا کنون با ۲۴ ایستگاه در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و ایستگاه اقدسیه بیست و پنجمین ایستگاهی است که در این خط به بهره‌برداری می‌رسد. البته طراحی و اجرای یک ایستگاه تقاطعی از خط ۳ با خط ۲ مترو نیز در تقاطع خیابان‌های امام خمینی (ره) و حضرت ولیعصر (عج) مجدداً در دستور کار شرکت مترو قرار گرفته که هنوز کارهای اجرایی آن آغاز نشده است.

ایستگاه اقدسیه در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، نبش خیابان ندا قرار داشته و بهره‌برداری از آن در سالهای اخیر مورد مطالبه عمومی شهروندان این محدوده قرار داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ایستگاه تقاطعی خط 2 و خط 3 قرار بود سال 92 اففتاح بشه ولی چون قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری بود و میخواست برای تبلیغات این خط زودتر راه بیافته این ایستگاه را حذف کرد

    • ناشناس 0 0

      یه دلیل دیگه هم داره که صداش در نیومده و در نمیاد و اینجا امکان مطرح کردنش نیست