| کد خبر: 183254 |

◄ مجوز انتشار 9هزار و100میلیارد ریال اوراق مشارکت تکمیل خطوط 6و 7 مترو تهران

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت شهرداری تهران به میزان 9هزار و صد میلیارد ریال برای توسعه خطوط مترویی با پیگیری های صورت گرفته در این سازمان توسط وزیر کشور و معرفی آن برای انجام مراحل قانونی به بانک مرکزی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت شهرداری تهران به میزان 9هزار و صد میلیارد ریال برای توسعه خطوط مترویی با پیگیری‌های صورت گرفته در این سازمان توسط وزیر محترم کشور و معرفی آن برای انجام مراحل قانونی به بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، محسن کوشش تبار با بیان مطلب فوق گفت: اوراق مشارکت مذکور جهت تکمیل خطوط 6 و 7 متروی شهر تهران صادر شده است که به منظور تسریع در انتشار و فروش اوراق مذکور، شهرداری تهران باید نسبت به تعیین تکلیف تعهدات پیشین خود و تهاتر بدهی‌های معوقه شهرداری‌ با بانک‌ها سریعا اقدام نماید تا بتوانند در اسرع وقت اجازه انتشار اوراق مذکور را از بانک مرکزی دریافت کرده و پس از آن اوراق مشارکت را منتشر و به‌فروش برسانند تا بخشی از منابع جهت پیشرفت احداث و توسعه خطوط مترو تهران تامین گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیست‌‌محیطی و آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی از مهم‌ترین اقدامات لازم در شهرهای بزرگ خصوصا تهران است و باتوجه به این‌که شهرداری‌ها متولی اصلی توسعه حمل‌ونقل عمومی هستند، درآمدهای محلی شهرداری‌ها، پاسخگوی هزینه‌های بالای ایجاد و توسعه خطوط مترو، خطوطBRT و خرید اتوبوس توسط شهرداری‌ها نیست.

کوشش‌تبار اضافه کرد: دولت به منظور حمایت از شهرداری‌ها و تامین منابع مالی پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی، سالانه در بودجه سنواتی ردیفی را جهت تامین مالی شهرداری‌ها از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی می‌کند.

وی افزود: در سال جاری نیز در" بند (د ) تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 کشور مبلغ 55 هزار میلیارد ریال، جهت انتشار اوراق اسلامی شهرداری‌ها اعم از اوراق مشارکت و اوراق صکوک پیش بینی شده است که به منظور کاهش فشار بر شهرداری‌ها به سبب بازپرداخت اصل و سود اوراق، دولت بازپرداخت 50 درصد اصل و سود این اوراق را تضمین و تقبل کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.