بازدید سایت : ۶۷۴۴۹
سایز ویدئو: 6.40M | مدت زمان: 00:00:58 | دانلود ویدئو

فیلم| خودروهای برقی به مثابه سلاحی مرگبار!

خودروهای الکتریکی سنگین تر از خودروهای بنزینی هستند. این ویژگی در کنار برخی فواید مثل بهبود هندلینگ، می تواند معایبی هم داشته باشد. در آزمایش های اخیر ثابت شد که سنگینی خودروهای برقی می تواند دردسری برای زیرساخت های ایمنی جاده ها باشد!

تین نیوز |

خودروهای الکتریکی سنگین تر از خودروهای بنزینی هستند. این ویژگی در کنار برخی فواید مثل بهبود هندلینگ، می تواند معایبی هم داشته باشد. در آزمایش های اخیر ثابت شد که سنگینی خودروهای برقی می تواند دردسری برای زیرساخت های ایمنی جاده ها باشد!

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، بسته های باتری عظیمی که این خودروها نیاز دارند، قطعات سنگینی از تجهیزات است که زیر خودرو قرار می گیرند و مرکز ثقل خودرو را پایین می آورند. این ممکن است هندلینگ را بهبود بخشد، اما اگر آزمایش های اخیر را در نظر بگیریم، می تواند چالشی برای زیرساخت های ایمنی جاده ای موجود باشد!

دانشگاه نبراسکا-لینکلن اخیراً یک پیکاپ برقی ریویان R۱T را به گاردریل های فولادی استاندارد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کوبید تا ببیند چگونه می تواند مقاومت کند.
این فیلم ترسناک نشان می دهد که ریویان سنگین وزن نه تنها توسط این گاردریل ها متوقف نشد، بلکه از آنها هم عبور کرد! گویی که هیچ مانعی در آنجا نیست. این پیکاپ الکتریکی باز هم به راه خود ادامه داد و حتی از روی یک مانع بتنی واقع در پشت نرده محافظ هم عبور کرد.

این دانشگاه همچنین یک تسلا مدل ۳ را آزمایش کرد و همان مانع نیز نتوانست این سدان را متوقف کند. مدل ۳ نرده محافظ را بلند کرد و از زیر آن رد شد. تست های تصادف اضافی بر روی سیستم گاردریل Midwest برنامه ریزی شده که با وسایل نقلیه ای با حداکثر وزن ۲۲۰۰ کیلوگرمی آزمایش شده است، وزنی که بسیاری از خودروهای برقی سنگین تر از آن هستند.

گاردریل‌ها حریف خودروهای برقی نمی‌شوند! / چالشی برای زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ها/عکس و فیلم

ریویان R۱T کمی بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. فورد F-۱۵۰ لایتنینگ، در حالی که سبک تر است، بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد. هامر EV با بیش از ۴ تن وزن، پرچمدار سنگین وزن هاست.
مرکز تحقیق و توسعه مهندسی ارتش ایالات متحده از تلاش های تحقیقاتی در این دانشگاه حمایت می کند. این آزمایش نه تنها برای بهبود زیرساخت های ایمنی جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه ارتش در حال ارزیابی بهترین روش برای محافظت از تأسیسات نظامی و سایر سایت های حساس دولتی در برابر این خودروهاست که ممکن است از یک خودروی الکتریکی سنگین برای دور زدن اقدامات امنیتی استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.