| کد خبر: 208259 |

۱۳۱ واگن کالای صادراتی بیش از یکماه در مرز اینچه برون متوقف است

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: ۱۳۱ واگن کالای صادراتی از بیش از یک ماه پیش تاکنون در اینچه‌برون، مرز ایران و ترکمنستان متوقف مانده است.

تین نیوز

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: ۱۳۱ واگن کالای صادراتی از بیش از یک ماه پیش تاکنون در اینچه‌برون، مرز ایران و ترکمنستان متوقف مانده است.

به گزارش روز پنجشنبه گمرک ایران، «روح الله لطیفی» گفت: بعد از تصمیم دولت ترکمنستان مبنی بر ممانعت از ورود مسافران و کالای ترانزیتی و صادراتی از ایران و از پنجم اسفندماه سال ۹۸ بیش از ۱۳۱ واگن از کالاهای صادراتی پشت مرزهای کشورمان با کشور ترکمنستان متوقف مانده و اجازه ورود به این کشور را به دست نیاورده است. 

وی افزود: از آنجا که لوکوموتیو و بوژی قطارهای راه آهن کشورهای عضو CIS به دلیل عریض‌تر بودن متفاوت با واگن های ایرانی است و باید در مرز تعویض شود و کالاها هم فاسد شدنی نیستند از مسوولان دیپلماسی و راه آهن جمهوری اسلامی انتظار می رود با رایزنی با مقامات عشق آباد، مسیر ریلی اینچه برون در استان گلستان، مانند مرز سرخس در استان خراسان رضوی برای جابجایی کالاهای متوقف شده، فعال شود.

لطیفی در پایان اظهار کرد:  عمده کالاهای این  ۱۳۱ واگن که بیش از یکماه در مرز اینچه برون گلستان متوقف است،سیمان، آهن، پلاستیک، مواد شیمیایی، رنگ ، کاشی و تجهیزات پلاستیکی پارکها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.