| کد خبر: 200189 |

◄ مترو تهران: بودجه اندک و نیاز به 2 هزار واگن جدید

کارشناس حوزه حمل و نقل می گویند: به ازای هر سفر با مترو 65 صدم لیتر بنزین صرفه جویی شده است. کارشناسان تنها راه برون رفت از شرایط ترافیکی و آلودگی هوای تهران را تقویت سیستم حمل و نقل عمومی می دانند.

تین نیوز

کارشناسان شهری می‌گویند، مهمترین ابزار کاهش ترافیک و آلودگی هوا گسترش حمل‌ و نقل عمومی به ویژه مترو است. با این حال، هنوز تهران نتوانسته به چشم‌انداز ایده‌آلی‌ در توسعه مترو شهری برسد. مسئولان شهری اختصاص بودجه برای مترو را از اولویت‌های شهرداری می‌دانند. 

به گزارش تین نیوز، براساس برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران قرار بود تعداد ایستگاه‌های مترو به 173 ایستگاه برسد اما آمار ها از ارسیدن به 166 ایستگاه خبر می دهد.

یکی از دلایل اصلی توسعه نیاقتن مترو در سال‌های اخیر به گفته کارشناسان، اختصاص بودجه حمل و نقل برای ساخت اتوبان به جای مترو بوده است. این درحالی است که محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران در انتقاد از عملکرد روسای قبل شهرداری تهران گفته بود: به جای توسعه مترو اتوبان دو طبقه ساخته اند.

اما مدیریت شهری تهران حالا بار دیگر تصمیم گرفته است که توسعه مترو را در راس امور شهرداری قرار دهد. این تصمیم در حالی گرفته شده است که پیروز حناچی شهردار تهران گفته است برای توسعه حمل و نقل عمومی نیازمند 2 هزار واگن مترو و 3 هزار دستگاه اتوبوس هستیم.اما با این وجود، بودجه حمل و نقل عمومی تنها 30 درصد افزایش داشته است در حالی که برای وسعه حمل و نقل عمومی نیازمند بودجه ای بیشتر از این بودجه ها هستیم.

بر اساس آمار منتشر شده از زمان راه اندازی مترو از سال 70 تا کنون نزدیک به 5 میلیارد سفر انجام شده است.این آمار تاکید می کند حمل و نقل عمومی بار دیگر باید در اولویت تهران قرار گیرد. 

کارشناس حوزه حمل و نقل می گویند: به ازای هر سفر با مترو 65 صدم لیتر بنزین صرفه جویی شده است و تنها راه برون رفت از  شرایط ترافیکی و آلودگی هوای تهران را تقویت سیستم حمل و نقل عمومی می دانند.

مترو تهران با طول شبکه 220 کیلومتر رتبه 15 را در میان قطارهای شهری کشور های جهان را دارد.این شبکه هنوز توانایی رفع مشکلات رفت و آمدی 13 میلیون و 260 هزار نفری تهران را ندارد. تهران فاصله زیادی برای رسیدن به شرایط ایده آل در زمینه حمل و نقل عمومی را دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    طرفدار قالیباف نیستم که کار ایشان ایراداتی هم داشته به عنوان یک شهروند تهرانی سوال می پرسم در دوره قالیباف چند کیلومتر خط مترو و چند ایستگاه تحویل مردم تهران شد (در کنار ساخت به قول شما بزرگراه ها ، تونل ها ، مسیل ها ، برج میلاد ، دریاچه چیتگر و ده ها پروژه بزرگ و کوچک دیگر زیرساختی و زیربنایی تهران) و بعد قالیباف در مجموع 3 شهرداری که آمدن چند کیلومتر مترو و چند ایستگاه تحویل شهروندان تهرانی شد ؟ سوال را جور دیگر هم می شود پرسید بعد قالیباف و در مجموع 3 شهرداری که آمدن روی هم و در کل چند پروژه شهری کلنگ خورده و چند پروژه تحویل شهروندان شده ؟ و یک سوال دیگر ، تهران اگر امروز رینگ بزرگراهی ساخت قالیباف را نداشت این حجم از خودروها چگونه در معابر باریک و کوچه پس کوچه های تهران رفت و آمد می کردند ؟! اگر از دل این ترافیک خصوصا مرکز شهر یک در رویی نبود که بزنی تو بزرگراهی و بری ، چه اتفاقی می افتاد ؟! التماس تفکر ، مردم از دعواهای پوچ و لجبازی های مسخره حزبی خسته شدن اگر کار کنید نیازی به هر روز گیر دادن به پروژه های قالیباف ندارید خود مردم شما را تحسین خواهند کرد مردم تهران قالیباف را تحسین می کنند چون تو کارنامش موارد مثبت خیلی بیشتر بوده 20 ندن 15 16 را خواهند داد ببینیم در نهایت برآیند کارنامه ایی شما چه خواهد بود تاریخ قضاوت خواهد کرد ، تا الان مردودیه می تونید نظرسنجی کنید .