| کد خبر: 245582 |

◄ اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی ابنیه فنی محور مشهد - یزد

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه‌آهن شرق یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم ریلی است که باید پشتیبانی تفاهم‌نامه‌هایی که در کشور بسته می‌شود را انجام دهد.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن گفت: راه آهن شرق یکی از ظرفیت های بسیار مهم ریلی است که باید پشتیبانی تفاهم نامه هایی که در کشور بسته می شود را انجام دهد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید مصطفی داوودی در مراسم تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل راه آهن شرق کشور افزود: راه آهن شرق از نظر حجم عملیات در رده سوم مناطق راه آهن قرار دارد و نیازمند پشتیبانی استان است.

وی اظهار کرد: مطالعات احداث خط دوم این محور انجام شده و ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تفاهمات اولیه با سرمایه گذاران انجام شده است.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن ادامه داد: در خصوص صنایع جوار ریلی نیز ستاد آماده حمایت و صدور هرگونه مجوز است و سعی می کنیم حداکثر اعتبارات مورد نیاز را به این منطقه اختصاص دهیم.

وی از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن شرق برای هزینه کرد در ارتقای ایمنی ابنیه فنی محور مشهد - یزد خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم بر مقرون به صرفه بودن و ضریب بالای امنیت در حمل و نقل ریلی تأکید کرد.

محمدرضا طالبی گفت: حمل و نقل ریلی به لحاظ باری و مسافری از سایر شیوه های حمل و نقلی بسیار به صرفه تر است.

وی ادامه داد: حمل و نقل ریلی، دارای ایمنی بسیار بالاست، سرعت حمل بالایی دارد، در سوخت صرفه جویی می شود، حمل و نقلی پاک است، هزینه های تولید را کاهش می دهد و رونق تولید را در پی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: ما در استان خراسان جنوبی و در شهرستان طبس حمل و نقل ریلی را داریم که مرکز اداره کل راه آهن شرق است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه طبس هم در این مراسم با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق راه آهن شرق گفت: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست و مسئولیت ماندگار نیست بلکه فرصتی ایجاد می کند که بتوان خدمتی انجام داد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حوزه حمل و نقل افزود: یکی از حوزه هایی که مایه استقلال و شرافت در هر کشوری می تواند باشد خدمت در راه آهن است.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق هم در این مراسم اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم خدمات شایسته ای به مسافران که زائران علی بن موسی الرضا( ع) هستند ارائه دهیم.

علی حکامی قاسمی، افزایش خطوط آنتنی، پیگیری صنایع جوار ریلی و امور توسعه ای محور، اتصال راه آهن ایران به افغانستان در مرز شمتیغ و اتصال محور راه آهن شرق به خطوط بندر چابهار و اجرای برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سیاست های ابلاغی دولت را از جمله برنامه های خود برشمرد.

وی گفت: نقش مهمی که حمل و نقل در اقتصاد کشور دارد برکسی پوشیده نیست و راه آهن به دلیل جابجایی حجم انبوه بار و ایمنی بالا نقش مهمی در کاهش حوادث و حمل و نقل دارد.

وی افزود: راه آهن شرق به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که در منطقه داشته و بخشی از کریدور محور شمال به جنوب است نقش بسزایی در سیاست های داخلی و خارجی حمل و نقل کشور دارد.

در این مراسم"علی حکامی قاسمی" به عنوان سرپرست اداره کل راه آهن شرق معرفی و از خدمات "رضا شرقی" مدیرکل سابق راه آهن شرق قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.