خط 5 متروی تهران یکی از قدیمی ترین پروژه های مترویی در ایران محسوب می شود. شرکت تراورس نیز به عنوان پیمانکار بسیاری از برنامه های ریلی در راه آهن و نیز مترو سال هاست در این بخش به فعالیت می پردازد.
برای اولین بار در متروی کشور، 665 متر از خطوط اصلی آن در یک روز و توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس)، بهسازی شد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) به عنوان پیمانکار خط 5 متروی تهران بار دیگر توانست رکوردی در زمینه تعمیر و نگهداری از خطوط ریلی به دست بیاورد.
خط 5 متروی تهران یکی از قدیمی ترین پروژه های مترویی در ایران محسوب می شود. شرکت تراورس نیز به عنوان پیمانکار بسیاری از برنامه های ریلی در راه آهن و نیز مترو سال هاست در این بخش به فعالیت می پردازد.
عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران، 13 اسفند ماه در محدوده بلاک اتمسفر - گرم دره و در محل گالری گرم دره (محدوده کیلومتر 24 الی 25 و زیرگذر مترو از بزرگراه تهران – کرج) ادامه یافت و برای اولین بار در متروی کشور، 665 متر از خطوط اصلی آن در یک روز و توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس)، بهسازی شد.
البته این شرکت قبلاً در بهسازی خطوط راه آهن رکورد بیش از 1000 متر بهسازی در یک روز را در بهسازی خطوط راه آهن جنوب به ثبت رسانده که با توجه به شرایط خطوط مترو و تفاوت های موجود ازنظر شبکه برق بالاسری و همچنین تجهیزات و کابل های برق و سیگنالینگ کار شده در بستر خط و همچنین شرایط بسیار دشوار انجام چنین عملیاتی در داخل تونل و محیط های سربسته با مشکلات شدید تنفسی، ثبت این متراژ و رکورد، ارزش و نمود بیشتری پیدا می کند.
بدیهی است با توجه به امکانات و توان شرکت و پرسنل کارگاه، در صورت در اختیار داشتن زمان مسدودی مناسب، عملیات بهسازی با سرعت بیشتر انجام خواهد شد. همان گونه که تاکنون نیز با توجه به محدودیت های ذکر شده، 2535 متر از خطوط آن بهسازی شده است.
بهسازی خط 5 متروی تهران، با توجه به گذشت 18 سال از زمان بهره برداری و حجم بالای تردد در آن، در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران قرار گرفته و شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن، با توجه به سابقه درخشان و توانایی منحصربه فرد خود در اجرای پروژه های ملی و کلان این چنینی؛ به عنوان پیمانکار، مجری اجرای پروژه مذکور است.
شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) در راستای اصل 44 قانون اساسی کشور در اردیبهشت ماه سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شد. فلسفه وجودی این شرکت کمک به توسعه و نگهداری راه آهن کشور است و در همین راستا وظائف اصلی شرکت تولید تراورس برای خطوط راه آهن، روسازی، بازسازی خطوط ریلی و نیز نگهداری از خطوط و ابنیه فنی موجود در شبکه راه آهن سراسر کشور است البته این شرکت در زمینه توسعه و نگهداری از شبکه ریلی بسنده نکرده و بر اساس سیاست های این شرکت فعالیت ها را در زمینه های عمرانی، راه سازی و شوسه گسترش داده است.
F-35 یک هواپیمای جنگی چندمنظوره و پنهان کار (Stealth) است که برای انجام انواع مأموریت ها شامل برتری هوایی، حملات…
بر اساس داده های آنلاین سایت فلایت رادار، چندین هواپیمای مسافربری از فرودگاه های تهران خارج شده و به سمت مقاصد نامعلوم…
وضعیت مالکیت مسکن در شهر های ایران در این گزارش بررسی شده است.
سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شد.
کشور های تولیدکننده نفت مثل روسیه، عربستان سعودی و آمریکا معمولاً قیمت های پایینی دارند، اما نروژ با وجود تولید نفت،…
امیدوارم مثل خط ۷ متروی تهران که ماده ۴۶(خلع ید) شدیم این کارو از تراورس نگیرن ما کارکنان تراورس واقعا شرایط سخت و عذاب آوری رو تو این روزای قبل سال داریم سپری میکنیم