| کد خبر: 189285 |

سرعت وزش باد در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه امروز /پنجشنبه/در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل سبب کاهش کیفیت هوا شد.

تین نیوز

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه امروز /پنجشنبه/در زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل سبب کاهش کیفیت هوا شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز نیز وزش باد شدید در شهرهای شمالی استان ادامه داشت و در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی شد.

وی افزود: تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در فرودگاه زابل به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۴۳۱ میکروگرم بر متر مکعب معادل سه برابر حد مجاز رساند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سایر شهرهای شمال استان نیز وزش باد و گردوخاک امروز نیز ادامه داشت، گفت: وزش باد در شهر زهک موجب کاهش دید افقی شد.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف ساعات ابتدایی امروز، هم اینک از سرعت وزش باد در زابل کاسته شده و سرعت وزش باد حدود ۴۳ کیلومتر بر ساعت است.

دیانتی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی انتظار می رود همچنان وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: وزش این بادها که سرعت آنها در طول روزها بیشتر است در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.