| کد خبر: 173774 |

◄ پیام روحانی برای حادثه تصادف نطنز؛ جای خالی «نهاد راهبر» برای کاهش تصادفات

پیش‌تر در میزگردی در تین نیوز که به بهانه حادثه تصادف تانکر سوخت و اتوبوس در سنندج رخ داده بود فعالان حمل و نقلی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای و هم‌چنین جمعیت ایمنی راهها خواستار تشکیل یک نهاد راهبر با ریاست شخص رئیس‌جمهوری شده بودند تا موضوع تصادفات شکل جدی‌تری به خود بگیرند.

تین نیوز

حادثه دلخراش برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر سوخت در محور نطنز – کاشان که منجر به جان‌باختن و مصدومیت عده‌ای از هموطنان عزیز شد، یکبار دیگر خلاء وجود نهاد راهبر در خصوص موضوع ایمنی و کنترل تصادفات جاده‌ای را آشکار کرد.

پیش‌تر در میزگردی در تین نیوز که به بهانه حادثه تصادف تانکر سوخت و اتوبوس در سنندج رخ داده بود فعالان حمل و نقلی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای و هم‌چنین جمعیت ایمنی راه‌ها خواستار تشکیل یک نهاد راهبر با ریاست شخص رئیس‌جمهوری شده بودند تا موضوع تصادفات شکل جدی‌تری به خود بگیرند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز محمد بخارایی در این میزگرد گفته بود که تا زمانی که کمیسیون ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی عالی‌ترین نهاد راهبر است و در عین حال نمی‌تواند به سازمان‌های مربوطه رهیافت‌های دستوری ابلاغ کند، وضعیت ایمنی در ایران بهبودی نخواهد داشت.

با این‌حال امروز حسن روحانی رئیس‌جمهوری، در پیام تسلیت خود آورده است که: متأسفانه تکرار چنین حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیر جاده‌ای، نشان از وجود ضعف‌های فنی، مدیریتی و نظارتی دارد که باید موردتوجه جدی مسئولان ذی‌ربط قرارگرفته و چاره‌جویی اساسی صورت گیرد تا شاهد تکرار این‌گونه رخدادهای غم‌انگیز در کشور نباشیم.

متن کامل پیام رییس جمهوری به شرح زیر است.

وقوع حادثه تلخ و دلخراش برخورد اتوبوس مسافربری با تانکر سوخت در محور نطنز – کاشان که منجر به جان باختن و مصدومیت عده‌ای از هموطنان عزیز گردید، موجب تأثر و اندوه عمیق ملت ایران شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این مصیبت را به خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گویم و در این ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان رحمت واسعه، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای مصدومان سلامتی و شفای عاجل مسألت دارم.

لازم است مسئولان استانی به ویژه استاندار محترم اصفهان با همراهی دستگاه‌های ذیربط برای مداوای مجروحان و تسکین آلام خانواده‌های داغدیده تلاش کرده و در اسرع وقت نسبت به بررسی علل وقوع این حادثه اقدام کنند.

متأسفانه تکرار چنین حوادث ناگوار و جبران‌ناپذیر جاده‌ای، نشان از وجود ضعف‌های فنی، مدیریتی و نظارتی دارد که باید مورد توجه جدی مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته و چاره‌جویی اساسی صورت گیرد تا شاهد تکرار اینگونه رخدادهای غم‌انگیز در کشور نباشیم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.