| کد خبر: 242926 |

◄ اتصال اصفهان و چهار محال و بختیاری از طریق راه آهن سراسری

مجری طرح‌ ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد گفت: استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از طریق راه آهن سراسری به هم متصل می شوند و بر این اساس عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد به عنوان مهم‌ترین بخش ساختمانی این پروژه در سفر سفر آتی رییس جمهور آغاز خواهد شد.

تین نیوز

علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این پروژه  با هدف اتصال مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی سراسری و بین‌المللی اجرایی  شده است  و طبق برنامه ریزی انجام شده ، عملیات احداث  ایستگاه شهرکرد در سفر رییس جمهور آغاز می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی درباره آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن شهر کرد ، گفت: با سرعت گرفتن اجرای پروژه راه‌آهن اصفهان- شهرکرد، عملیات اجرایی مهم‌ترین قسمت ساختمانی آن یعنی ایستگاه شهرکرد نیز با سفررییس جمهور به شهرکرد آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مزایای طرح ملی راه‌آهن شهرکرد – اصفهان اضافه کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، کاهش ترافیک بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان محرومیت‌زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان‌های مرکزی کشور، توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان زیبای چهارمحال و بختیاری، بهبود و توسعه شبکه ترابری و حمل و نقل ایمن مسافری و باری، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان چهارمحال و بختیاری،کاهش مصرف سوخت و انرژی و تکمیل کریدور ریلی اصفهان- اهواز از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

مجری طرح ملی راه آهن اصفهان- شهرکرد درباره مشخصات ایستگاه شهرکرد گفت: با جانمایی جدید و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این ایستگاه  در محدوده‌ای ۲۱ هکتاری، به مساحت چهار هزار متر مربع زیربنا و با بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز و شامل قسمت‌های مختلفی فنی و اداری از جمله پست برق، ساختمان سوزنبانی، ساختمان پلیس، پارکینگ اتوبوس و سواری و غیره می‌شود که با احداث آن، شهرکرد بیست و سومین مرکز استانی است که به شبکه ریلی سراسری متصل خواهد شد.

وی  با اشاره به خط ریلی شهرکرد- اصفهان بیان کرد: این مسیر ریلی در قالب ۴ قطعه  اجرایی با طول ۹۰ کیلومتر آغاز شده که یک قطعه در استان اصفهان و سه قطعه دیگر در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که ایستگاه حسن‌آباد شهر مبارکه مبداء و ایستگاه شهرکرد در شمال شرقی این شهر مقصد آن است.

 صلواتی در ارتباط با بازدهی این پروژه تصریح کرد: برآورد می‌شود تنها در سال نخست بهره‌برداری از این مسیر ریلی، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و ۳ میلیون و نیم تن بار از طریق این شبکه ریلی جابه‌جا شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.