| کد خبر: 176743 |

◄ رشد 34 درصدی ظرفیت قطارهای اربعین در مقایسه با پارسال

درمجموع در سال جاری راه‌آهن توانسته ظرفیت ۳۱۹ هزار و ۹۲۶ نفر صندلی برای سفر به کربلا ایجاد کند. همچنین در سال جاری قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه و قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه به قطارهای پیشین اضافه‌شده که به ترتیب ۱۰۱ هزار و ۷۸۴ و چهار هزار نفر- صندلی در سال جاری ایجاد کرده‌اند.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن گفت: امسال مسیرهای ریلی منتهی به کربلا از مرزهای شلمچه و مهران با حمل‌ونقل ترکیبی (جاده‌ای-ریلی) انجام شد و ظرفیت جابه‌جایی مسافران در قطارهای مسافری و در ایام اربعین در مقایسه با سال‌های گذشته به‌طور کلی ۳۸درصد افزایش یافت.

63719

میرحسن موسوی ادامه داد: شرکت راه‌آهن در سال جاری با اختصاص ۷۳۶ قطار مسافری به زائران اربعین، اولویت اول خود را در این ایام خدمت‌رسانی بیشتر به مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار داد که این تعداد قطار، ظرفیتی بالغ‌بر ۳۰۶ هزار نفر-صندلی ایجاد کرد.

موسوی تصریح کرد: در این ایام ۲۱۰ قطار فوق‌العاده- ۱۷۶ قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-کرمانشاه-مهران و ۳۴ قطار در محور جنوب- همچنان در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

او ادامه داد: همچنین در این ایام به شکل ۲۴ ساعته قطار رایگان بین ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه در حال سرویس‌دهی است و سیر تمامی قطارهای محور جنوب از ایستگاه اهواز تا ایستگاه خرمشهر ادامه دارد.

این مقام مسئول در حوزه ریلی افزود: این آمار در مقایسه با پارسال به این ترتیب است: در سال گذشته، ۶۰۱ قطار با ظرفیت ۲۲۱ هزار  نفر-صندلی به امر جابه‌جایی مسافران اربعین اختصاص یافته بود. همچنین در مقایسه‌ ظرفیت ریلی سال ۹۷ با سال ۹۶ در ایام اربعین حسینی در مجموع قطارهای ایجادی در این ایام ۲۶ درصد افزایش داشته است.

موسوی توضیح داد: این قطارها شامل ریل‌باس خرمشهر-شلمچه، قطارهای مشهد-خرمشهر، قطارهای فوق‌العاده تهران-خرمشهر، قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه قطارهای مشهد-کرمانشاه هستند که درمجموع میزان سیر آن‌ها ۷۳۶نفر بوده است.

معاون مسافری راه‌آهن، همچنین از رشد 34 درصدی برای ظرفیت ایجادی قطارهای اربعین در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۶ خبر داد و تاکید کرد: درمجموع در سال جاری راه‌آهن توانسته ظرفیت ۳۱۹ هزار و ۹۲۶ نفر صندلی برای سفر به کربلا ایجاد کند. همچنین در سال جاری قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه و قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه به قطارهای پیشین اضافه‌شده که به ترتیب ۱۰۱ هزار و ۷۸۴ و چهار هزار نفر- صندلی در سال جاری ایجاد کرده‌اند.

تمهید 13 هزار و ۵۰۰ نفر-صندلی برای سفر به مشهد

به گزارش شرکت راه‌آهن، موسوی همچنین درباره ادامه روند اعزام  قطارهای برنامه‌ای به شهرهای مقدس و مذهبی در ایام سوگواری مذهبی گفت: هم‌زمان با فرا رسیدن ایام رحلت رسول اکرم و شهادت امام رضا(ع)، تعداد ۲۶ رام قطار فوق العاده با ظرفیتی معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر صندلی از برخی شهرها به مشهد مقدس برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: این قطارها در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۹ آبان ماه و با مجموعا 531 قطار از مبادی تبریز، زنجان و تهران به شهر مشهد مقدس در مسیر رفت و برگشت سیر خواهند داشت.

ظرفیت قطارهای مسافری در ایام اربعین حسینی پر شد

همه این تمهیدات در حالی انجام شد که مدیرکل راه‌آهن تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بر اتخاذ تدابیر ویژه‌ برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین و زائران مشهد مقدس تاکید کرد و گفت: امسال یک گیت خاص به مسافران اربعین در ایستگاه تهران اختصاص یافت تا زائرانی که بلیت داشتند به سهولت از آن تردد کنند.

3221

عابدین هادی‌نژاد تصریح کرد: در این ایام از همه شهرها، ایستگاه‌ها و مسیرهای ریلی کشور به سمت کربلا قطار اعزام شد و برای سهولت زائران شش زوج قطار در مسیر تهران-اهواز-خرمشهر و یک قطار یک روز درمیان، در مسیر مشهد-خرمشهر پیش‌بینی شده بود که همگی دو سر پر طی مسیر کردند.

هادی‌نژاد ادامه داد: امیدواریم زائران مشهد مقدس نیز در ایام سوگواری نبی اکرم همچون مسیر کربلا از نحوه اعزام قطارهای مسافری رضایت کامل را داشته باشند. چراکه تاکید و تلاش همه مسئولان شرکت راه‌آهن در این ایام بر ارائه بهترین خدمات به زائران عتبات عالیات و مشهد مقدس است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.