| کد خبر: 171638 |

◄ ورود هشتمین قطار تجاری کشور چین

براساس مذاکره مدیران ارشد راه‌آهن دو کشور بیش از این هفت قطار از چین به‌صورت ترانزیت به‌وسیله کریدورریلی اینچه‌برون واردایران شدند و به مناطق دیگر کشور اعزام شوند.

تین نیوز

هشتمین قطار تجاری کشور چین از طریق خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان وارد مرز اینچه برون استان گلستان شد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن شمال شرق دو، هشتمین قطار کانتینری چین از طریق خط ریلی ایران-ترکمنستان-قزاقستان از طریق کریدور ریلی اینچه‌برون استان گلستان وارد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو، گفت: این قطار با 50‌کانتینر حامل کک نفتی وارد حوزه ریلی این ناحیه شد و بعد از انجام مراحل اداری گمرکی، از طریق خط ریلی شمال کشور به مقصد اراک حمل می‌شود.

محمدرضا قربانی اضافه کرد: براساس مذاکره مدیران ارشد راه‌آهن دو کشور بیش از این هفت قطار از چین به‌صورت ترانزیت به‌وسیله کریدورریلی اینچه برون واردایران شدند و به مناطق دیگر کشور اعزام شوند.

قطارهای کانتینری کشور چین با طی حدود مسافت 10‌هزار کیلومتری کریدور بین‌المللی کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان در مرز اینچه‌برون به خاک ایران وارد و سپس به دیگر نقاط ایران و یا دیگر کشورها ادامه مسیر می‌دهند.

قربانی ادامه داد: پیش‌ازاین قطارهای تجاری چین از طریق مرز سرخس واقع در خراسان وارد کشور می‌شدند که کریدور بین‌المللی اینچه‌برون استان گلستان نیز برای ورود قطارهای چین به ایران یکی از نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین حوزه ریلی است که این روند مراودات و ورود قطار چین به ایران ادامه دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق دو، افزود: هزینه کم‌تر و سرعت بیش‌تر در حمل بار از مزایای خط ریلی اینچه‌برون استان گلستان برای تجار و بازرگانان است.

راه‌آهن شمال شرق یکی از خطوط مهم شبکه ریلی کشور محسوب می‌شود، این مسیر برای انتقال بارهای کشورهای CIS (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) ازلحاظ مسافت نسبت به دیگر کریدورهای موجود کشور، کوتاه‌تر و ارزان‌تر است.

آذرماه سال 1393 راه‌آهن ترانزیتی ایران (اینچه‌برون)-ترکمنستان-قزاقستان با حضور روسای جمهوری سه کشور بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.