| کد خبر: 168384 |

توسط تامین سرمایه تمدن انجام می شود:

◄ توسعه حوزه ریلی از مسیر بازار سرمایه

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن از برنامه های گسترده بازار سرمایه برای بهبود شرایط کنونی حوزه ریلی و همچنین ارتقا این صنعت در آینده خبرداد و گفت: رقابت بر سر توسعه صنعت ریلی؛ تاثیر به سزایی در افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه ای کشوردارد.

تین نیوز

حمید خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه صنعت ریلی از دیرباز زمینه ساز توسعه و رشد صنعتی در کشور بوده است، گفت: متاسفانه با وجود جایگاه صنعت ریلی و  بروز برخی مشکلات از جمله کمبود نقدینگی و اعمال تحریم ها  تناسب بین نیاز به سرمایه  با جایگاه حوزه ریلی برهم خورده است.

به گزارش تین نیوز، خواجه نصیری با اشاره به نیاز 28 هزار میلیارد تومانی صنعت ریلی برای سرمایه گذاری و توسعه، افزود: نگاهی به وضعیت سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های مختلف اقتصادی از جمله حوزه ریلی نشان  می دهد  که سهم عمده این سرمایه گذاری از بازار پول و درصد کمی از  آن به بازار سرمایه اختصاص دارد. این درحالی است ظرفیت و پتانسیل قابل توجهی دربورس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عدم شناخت کافی متولیان نهادهای اقتصادی از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه منجر به نادیده گرفتن  سهم  بازارسرمایه شده است؛ گفت: تامین سرمایه تمدن  به عنوان پیشرو در تامین مالی صنایع مختلف از جمله صنعت ریلی؛ برنامه های گسترده و وسیعی را برای بهبود شرایط کنونی حوزه ریلی و همچنین توسعه وارتقا این صنعت دارد. چراکه معتقدیم رقابت بر سر توسعه صنعت ریلی؛ تاثیر به سزایی در افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه ای کشوردارد.

به گفته خواجه نصیری تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به این حوزه در مقایسه با سایر شقوق حمل و نقلی و همچنین نگاه حمایتی مجلس و دولت به حوزه ریلی بستر سازی همکاری دو حوزه بازار سرمایه و ریل است.

وی افزود: ارتباط صنعت ریلی و بازار سرمایه گام مهمی در راستای تحقق شعار سال و همچنین بسترسازی برای رونق کسب کار فعالان حوزه ریلی و بازارسرمایه خواهد بود.

معاون سابق نظارت بر بورس ها  و بازارهای سازمان بورس، تنوع گسترده ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه را ظرفیتی مطلوب برای شرکت های ریلی برشمرد و خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از مشکلات این صنعت به مشکلات ساختار مالی و نبود نقدینگی و دراین راستا شرکت های تامین سرمایه با اشراف خود به بازار سرمایه می توانند زمینه تامین مالی و بهبود ساختار مالی شرکت های فعال حوزه ریلی را مهیا کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.