| کد خبر: 167611 |

◄ لایحه توسعه راه‌آهن به مجلس رفت

در برنامه و لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرد، یکی از اولویت‌های اساسی کشور، توسعه راه آهن خواهد بود.

تین نیوز

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و افزایش آلودگی، حمل‌ونقل ریلی اقتصادی‌ترین، امن‌ترین و پاک‌ترین روش حمل‌ونقلی در دنیا معرفی شده است.

به گزارش تین‌نیوز، بر این اساس به‌نظر می‌رسد کشور ما نیز چاره‌ای جز جبران کاستی‌های سالیان گذشته در توسعه صنعت ریلی ندارد. چراکه تعلل در توسعه صنعت ریلی در سال‌های گذشته خسارات زیادی به توسعه اقتصادی کشور وارد کرده است و باعث شده تا کشورهایی نظیر هند و چین به لحاظ توسعه زیرساخت‎‌های حمل‌ونقلی خود با تمرکز بر بخش ریلی با اختلاف زیاد از کشور ما جلو بزنند. اگر خروج امریکا از برجام را بر مشکلات موجود بیفزایید، شاید اکنون زمان توسعه صنعت ریلی فراهم شده باشد.

با همین نگاه، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده است، تکیه بر امکانات و توانمندی‌های داخلی و به نتیجه رساندن هرچه سریع‌تر پروژه‌هایی که تعریف شده از ضرورت‌های غیر قابل اجتناب است.

حسینعلی امیری ادامه داد: اگر به توانمندی‌های داخلی متکی باشیم قطعا می توانیم به سلامت از آثار تحریم‌های احتمالی بیشتر آمریکا، عبور کنیم که این مهم نیازمند اتحاد، همدلی، وحدت و همکاری دولت و مجلس در جهت عبور از کارشکنی های آمریکا علیه توسعه ایران است.

امیری یکی از برنامه‌های زیربنایی دولت را توسعه راه‌آهن دانست و تاکید کرد: در برنامه و لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرد، یکی از اولویت‌های اساسی کشور، توسعه راه آهن است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه راه‌آهن از زیرساخت‌های مهم توسعه است، به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی تعریف شده است و به طور قطع پروژه‌های مربوط به راه‌آهن که در مراجع ذیربط دولت تصویب شده، پیگیری خواهد شد.

با این وصف، مسلم است که توسعه حمل‌ونقل ریلی علاوه بر ارائه لوایح پیشنهادی دولت، به گسترش نفوذ بخش خصوصی، کاستن از نقش‌های هم‌زمان دولت از قبیل نقش حاکمیتی، نقش‌ نظارتی بر اجرای قوانین، شرکت در پروژه‌های عمرانی و افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش نیازمند است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    توسعه راه اهن باید اولویت دولت باشد!
    باید طرح سلامت و پرداخت یارانه نقدی اصلاح شده و بودجه به راه اهن و ترانزیت منتقل بشه!
    در کنار این باید با دیپلماسی کشور های همسایه را راضی کرد که ایران را در کریدور ها بگذارند!