| کد خبر: 227269 |

ایجاد خط مستقیم کشتیرانی میان ایران، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین

رییس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران از ایجاد خط مستقیم کشتیرانی بین ایران، آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای لاتین در آینده نزدیک خبر داد.

تین نیوز

رییس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران از ایجاد خط مستقیم کشتیرانی بین ایران، آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای لاتین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اتاق تعاون کشور، «بابک افقهی» با اعلام این مطلب افزود: با رایزنی‌های انجام شده با مسوولان مربوطه، قرار است خط مستقیم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، آفریقای جنوبی و سپس آمریکای لاتین با هدف توسعه تجارت بین این کشورها ایجاد شود.

وی ادامه‌داد: طراحی و ایجاد خط مذکور با حرکت از بنادر جنوبی ایران، با توقف در بنادر آفریقای جنوبی و عزیمت به سمت کشورهای آمریکای لاتین و به‌طور مشخص کشور برزیل، در دستور کار قرار گرفته است.

افقهی اظهار داشت: با حمایت کشتیرانی جمهوری اسلامی از برقراری خط مذکور، با وجود ظرفیت بارهای صادراتی کشور ایران به مقاصد ذکر شده، مراتب به اتاق‌های تعاون و بازرگانی سراسر کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر بنگاه‌های صادراتی فعال در حوزه صادرات کالا به این کشورها اطلاع‌رسانی شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: ثبت درخواست‌های فعالان اقتصادی متقاضی حمل مستقیم کالا از ایران به مقاصد مذکور و بهره‌مندی از این خط مستقیم و برنامه‌ریزی عملیاتی با شرکت کشتیرانی، توسط اتاق تعاون در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، آمارهای غیر رسمی حاکی است در ۶ ماهه نخست سال گذشته حجم صادرات ایران و آفریقای جنوبی به ۴۳ میلیون دلار رسید، درحالی که در نیمه نخست سال قبل از آن (سال ۹۷)، ۲۷ میلیون دلار بود که بر این اساس ۱۶ میلیون دلار افزایش نشان می‌دهد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.