| کد خبر: 164748 |

◄ تخفیف‌های جدید تعرفه‌های بندری 97/ اعلام نتیجه نهایی سانچی در اردیبهشت‌ماه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات تخفیف‌های جدید تعرفه های بندری و دریایی در سال ۹۷ تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات تخفیف‌های جدید تعرفه های بندری و دریایی در سال ۹۷ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد راستاد در نشست خبری صبح امروز به‌ کاهش عوارض شناورهای متعلق به لاینرهای بین‌المللی باهدف افزایش پهلوگیری در بندر شهید بهشتی چابهار تا سقف ۸۰ درصد اشاره کرد و گفت: این تخفیف در صورتی اعمال می‌شود که لاینرهای بین‌المللی موافقت‌نامه‌هایی را با بندر چابهار مبنی بر تردد منظم و جابجایی میزان مشخصی از کالا در طول سال به امضاء برسانند.

وی عنوان کرد: : درگذشته در فاصله ساعات ۱۵ تا ۱۹، هزینه انبارداری به ازای هر ساعت ۶.۵ دلار بود که از ۱۵ اردیبهشت امسال و هم‌زمان با اعمال تعرفه‌های جدید، این بخش نیز به ۵ دلار کاهش می‌یابد که درمجموع هزینه‌های انبارداری بین ۱۰ تا ۲۴ ساعت در ساعات خارج از وقت اداری کاهش خواهد یافت. همچنین در ساعات ۱۹ تا ۷ صبح روز بعد هزینه ماندگاری در انبار از ۱۱ دلار به ۱۰ دلار کاهش خواهد یافت.

راستاد از تخفیف ۱۰ درصدی هزینه‌های خم‌کاری و باربری مواد خام معدنی خبر داد و تصریح کرد: این تخفیفات برای افزایش صادرات مواد خام معدنی اعمال‌شده است این در حالی است که سودآوری این کالاها نسبت به سایر کالاها کمتر بوده و توان رقابت با آن‌ها را ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به ساماندهی هزینه صدور اسناد در بنادر حاکمیتی اشاره کرد و افزود:  برای فرآورده‌هایی که در سال و در هر بندر ۷۵ هزار تن کالا جابجایی اعم از تخلیه و بارگیری داشته باشند، از ۵۵ تا ۷۵ درصد تخفیف اعمال می‌شود در راستای این امر برای حمایت از حمل‌ونقل کانتینری بار با ریل در هزینه خدمات عمومی و زیربنایی منطقه ویژه اقتصادی ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود. انبارداری این کالاها از ۵ روز برای همه کالاها به ۱۰ روز ویژه کالاهای حمل با قطار افزایش خواهد یافت.

طبق گفته او، برای خطوط لاینر که به‌طور مرتب به بندر چابهار تردد داشته باشند 80 درصد تخفیف باهدف تقویت صادرکنندگان کالای خشک فله معدنی تخفیف 10 درصدی در خدمات تخلیه و بارگیری محموله‌های صادراتی این بخش در نظر گرفته‌شده است.حوزه تعرفه‌های انبارداری کالای فله  مواد معدنی برای واردکنندگان و صادرکنندگان برای وحدت رویه در بنادر کشور ، تعرفه‌های تصاعدی از 15 اردیبهشت 97 اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای خطوط کشتیرانی که 20 هزار TEU در بنادر کشور تخلیه و بارگیری داشته باشند، در هزینه انبارداری کانتینر تا سقف 65 درصد و در خدمات زیربنایی بندر تا سقف 100 درصد تخفیف اعمال می‌شود.

راستاد در خصوص پیش‌بینی دلایل وقوع سانحه سانچی نیز در نشست خبری توضیح داد: سومین کمیته کشورهای ذی‌نفع کشتی سانچی ابتدای اردیبهشت ماه در شانگهای چین برگزار می‌شود بر همین اساس انتظار داریم جلسه پایانی همین جلسه باشد و اواخر اردیبهشت‌ماه نتیجه نهایی علل وقوع سانحه سانچی در قالب توافق کشورهای ذینفع اعلام شود. 

راستاد با بیان اینکه هدف‌گذاری کرد‌ه‌ایم در سال ۹۷ فاز ۳ بندر شهید رجایی نیز ۳۰ درصد رشد داشته باشد، بیان کرد:‌ تا دو ماه آینده اپراتوری موقت شرکت هندی در بندر چابهار آغاز خواهد شد و تجهیزات به مرور توسط سرمایه‌گذار هندی وارد بندر چابهار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.