| کد خبر: 163706 |

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ حضور بخش خصوصی در امداد و نجات دریایی نوروز امسال

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر 19 فروند شناور ناجی و 30 فروند شناور همیار ناجی متعلق به بخش خصوصی در شمال و جنوب فعال هستند.

تین نیوز

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر 19 فروند شناور ناجی و 30 فروند شناور همیار ناجی متعلق به بخش خصوصی در شمال و جنوب فعال هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا خجسته در گفتگو با این شبکه خبری تاکید کرد: خوشبختانه در نوروز امسال شرایط بسیار مناسب بوده و ناوگانی که در شمال و جنوب مستقر شده آماده به کار هستند.

او با بیان اینکه نوروز امسال ایام ایمنی را در بخش دریایی پشت سر گذاشته‌ایم تاکید کرد: یکی دو مورد نیاز به ورود این ناوگان بوده کهزبه موقع ورود کرده و خوشخبتانه علی‌رغم اینکه در شمال و برخی بنادر جنوب افزایش گردشگر داشته‌ایم با مشکلی در زمینه ایمنی مواجه نبوده‌ایم.

خجسته گفت: امسال با توجه به اینکه مراکز و امکان گردشگری ییشتر از بنادر اصلی بودند از توان بخش خصوصی استفاده کردیم و تعدادی از شناورهای بخش خصوصی که شرایط لازم را داشتند هم به کار گرفته شدند.

او افزود: قایق‌هایی را تحت عنوان همیار ناجی استفاده می‌کنیم که متعلق به بخش خصوصی هستند. این قایق‌ها به حلقه نجات و غواص مجهز شده‌اند و در مناطق مورد نظر حضور دارند تا در صورت بروز سانحه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

مدیرکل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در مجموع 19 فروند ناجی فعال در بنادر داریم که شناورهیا تندرو هستند و امکانات لازم را برای ارائه خدمات دارند و 30 فروند هم شناورهای همیار ناجی هستند که به بخش خصوصی تعلق دارند  و تجهیز شده‌اند تا به ما کمک کنند.

خجسته تاکید کرد: خرید شناورهای بزرگ امداد و نجات که در مراکز ویژه مستقر باشند در دستور کار است و دو فروند هم در دست ساخت داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.