| کد خبر: 133477 |

اجرای طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناوران در بندر چابهار

طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناوران در بندر چابهار اجرا شد.

تین نیوز

طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناوران در بندر چابهار اجرا شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سید حسن ابراهیمی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادرودریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت : بخش کنترل و بازرسی کشتیها همگام با پیشرفته ترین مراکز کنترل و بازرسی کشتیها در جهان، اقدام به پیاده سازی طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناورها نموده است که در این طرح از دوربین مخصوصی که بر روی لباس افسر کنترل و بازرسی نصب می گردد، کلیه مراحل بازرسی بصورت کامل و دقیق تصویربرداری شده، به نحوی که دوربین و تجهیزات هیچ اختلال و مزاحمت برای بازرس کشتی و روند انجام بازرسی ایجاد نمی نماید.

 

ابراهیمی گفت: این طرح فقط در تعداد معدودی از پیشرفته ترین مراکز کنترل و بازرسی جهان همچون AMSA استرالیا اجرا می شود و اجرای آن در بندر چابهار در میان تمام بنادر کشور، منطقه و آسیا بی سابقه است .

 

سید حسن ابراهیمی در این باره افزود : این طرح شامل ۲ فاز است، فاز اول طرح برای کشتیهای کنوانسیونی و اقیانوس پیما اجرا شده و  اجرای  فاز دوم با تامین و تکمیل دیگر تجهیزات، مستندسازی از بازرسی شناورهای غیرکنوانسیونی اجرایی خواهد شد.

 

وی اظهار داشت:خوشبختانه فاز اول طرح مستند سازی با انجام بازرسی کشتی "ایران فاضل "با موفقیت اجرا و عملیاتی شده و امیدواریم با اجرای کامل این طرح، کلیه بازرسی ها از کشتیها و شناورهای غیر کنوانسیونی متردد به بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بصورت کامل از ابتدا تا انتها مستندسازی شود.

 

ابراهیمی به  مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح به جمع آوری کامل مستندات و شواهد مورد نیاز در هنگام بازرسی بر اساس الزامات کنوانسیون های بین المللی و ملی؛

تشکیل بانک اطلاعاتی بازرسی از کشتیها و شناورها بصورت تصویری، جهت پاسخگویی به ممیزی های مربوطه از جمله ممیزی IMO؛

آموزش افسران کارآموز با استفاده از تصاویر و مستند بازرسی ها؛

امکان استفاده از تصاویر مستند در همایش ها، کمیته های بررسی سوانح و جلسات مرتبط؛

شفاف سازی بازرسی کشتیها با امکان بازبینی آنها و رفع هر نوع شک و شبهه در بازرسی ها؛

وی تصریح کرد : یکی از مهمترین مزایای این پروژه ،| امکان رجوع به تصاویر مستند بازرسی ها در صورت اعتراض مالکان کشتیها و یا دیگر نهاد های ذیربط و ذیصلاح می باشد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.