| کد خبر: 243045 |

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان:

◄ ۱۷۳ دستگاه اتوبوس شهری وارد ناوگان حمل‌ونقل اصفهان می‌شود

به همت مدیریت شهری ۱۷۳ دستگاه اتوبوس شهری جدید سفارش داده شده است و به‌زودی پس از تولید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: به همت مدیریت شهری ۱۷۳ دستگاه اتوبوس شهری جدید سفارش داده شده است و به‌زودی پس از تولید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیدعباس روحانی، امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان را تحویل گرفتم، حدود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر وجود داشت که با همکاری انجام شده و تعمیرات تعدادی از اتوبوس‌ها، همچنین ورود ۴۵ دستگاه جدید، تعداد ناوگان اتوبوسرانی به ۷۰۰ دستگاه رسیده است.

وی افزود: وضعیت مطلوبی در اتوبوس‌های شهری نداریم، زیرا شهر اصفهان حداقل در روزهای عادی بین ۹۰۰ تا یک‌هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، البته در زمان بازگشایی مدارس آموزش و پرورش حداقل ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تصریح کرد: کمبود تعداد اتوبوس‌های شهری باعث شده است که سرفاصله زمانی بین دو اتوبوس در ایستگاه‌ها زیاد باشد که این مهم نارضایتی مردم را در اقصی نقاط شهری به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و سامانه‌ای که در شرکت اتوبوسرانی داشتیم، حداکثر سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس ۲۰ دقیقه است، اما این زمان شایسته شهر اصفهان نیست و امید داریم که با ورود دستگاه‌های جدید اتوبوس از طریق نوسازی و بهسازی این زمان کاهش یابد.

روحانی اظهار کرد: به همت مدیریت شهری ۱۷۳ دستگاه اتوبوس شهری جدید سفارش داده شده است و به‌زودی پس از تولید وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان خواهد شد، پیگیری‌های دیگر از طریق سازمان شهرداری‌ها و اتحادیه اتوبوسرانی‌ها شده است که اصفهان در کنار سایر کلان‌شهرها، سهمی از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در بخش اول واگذاری تا قبل از مهر ۱۴۰۱ دارد.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات این شرکت دریافت مجوز اوراق مشارکت ۲۰ میلیاردی است که توسط هیئت مدیره داده شده که قرار است برای خرید اتوبوس‌های جدید اقدام شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه برای بازسازی اتوبوس هم در سه جبهه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: در مرحله اول از طریق اسناد خزانه پیگیری کردیم و در این راستا هماهنگی‌هایی با ذی‌حساب و سازمان شهرداری‌ها رقم خورد، بر این اساس مقرر شد هزینه بازسازی ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری پرداخت شود تا ما خود این بازسازی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر از طریق صندوق توسعه امید برای بازسازی ۴۶ دستگاه اتوبوس اقدام کردیم که به‌زودی آغاز خواهد شد، تجهیز کارگاه‌های اول و دوم نیز در این راستا انجام شده است و برای پشتیبانی کارگاه سوم ردیف بودجه‌ای در شهرداری پیش‌بینی کرده‌ایم.

روحانی خاطرنشان کرد: در گزارش حسابرس‌های شرکت اتوبوسرانی دو بند خاص تعیین شده است؛ یک بند مربوط به بدهی‌های تأمین اجتماعی است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته از حالت آزاردهندگی این بدهی برای بدنه شرکت اتوبوسرانی خارج شده است و طی یک تفاهم‌نامه در یک بخش تخصیص ۸۰ میلیارد تومانی و در بخش دیگری موکول به مقام قضائی شده است.

وی افزود: بند خاص دیگری زیان انباشته شرکت اتوبوسرانی است که امیدواریم با همفکری اعضای شورای اسلامی شهر این چالش نیز برطرف شود، زیرا طبق مفاد قانون تجارت، شرکت اتوبوسرانی اکنون یک شرکت ورشکسته محسوب می‌شود، اما به واسطه نوع خدماتی که ارائه می‌شود و حمایت شهرداری به حیات خود ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با استمداد از شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: بودجه شرکت اتوبوسرانی شهر اصفهان با ۵۰ درصد افزایش بسته شده است که در حال حاضر ۳۰ درصد قطعی شده است، لذا با توجه به اینکه در بخش‌های خدماتی، باید حتماً هزینه کرد، با مشکل کمبود بودجه مواجه خواهیم شد. مشکل بعدی موضوع افزایش حقوق ۵۷ درصدی کارگران است که میزان حقوق پرداختی ما را از ۱۹ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش داد و این دو مورد اصلاح بودجه را نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد کم ناوگان اتوبوسرانی در نظر داریم با کمک بخش خصوصی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس وارد کنیم.

روحانی گفت: میزان درآمد اتوبوسرانی در سال گذشته از بخش تبلیغات دو میلیارد تومان بوده است که امسال در بخش بودجه شرکت اتوبوسرانی، بخش تبلیغات را روی شش میلیارد تومان بسته‌ایم که نشان از افزایش سه برابری دارد، همچنین با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌هایی را در زمینه تعمیر و ساخت قطعات خاص آغاز خواهیم کرد، زیرا به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم بعضی قطعات را وارد کنیم و از سوی دیگر هزینه‌های تعمیر و ساخت از خارج زیاد خواهد بود، بنابراین برای این بخش از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان در حال پیگیری هستیم.

وی در توضیح بهسازی ناوگان حمل‌ونقل و بهبود عملکرد سازمان اتوبوسرانی، گفت: بعضی از شهرهای کشور و حتی کلان‌شهرها برای کاهش سرفاصله بین دو اتوبوس تعدادی از خطوط اتوبوسرانی را حذف کرده‌اند و تعداد دستگاه خود را افزایش داده‌اند، در حالی که در اصفهان چنین کاری نکرده‌ایم، لذا برای خرید دستگاه‌های جدید که امکان آن از طرق مختلف مثل قرارداد سازمان شهرداری‌ها با شرکت اسکانیادر کشور در حال فراهم شدن است، باید به فکر تأمین نقدینگی باشیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به اتوبوس‌های برقی، گفت: در صورتی که شهرداری‌های کلان‌شهرها بتوانند زیرساخت‌های خطوط اتوبوس برقی را فراهم کنند، این امکان با یک فرمول ۲۰ به ۸۰ قابل تأمین است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.