| کد خبر: 197267 |

معاون اداره کل راهداری استان مازندران پیش‌بینی کرد:

◄ افزایش 12 درصدی زائران اربعین

معاون اداره کل راهداری استان مازندران از استقرار سه اکیپ در همدان به منظور تسریع و تسهیل در امر جابه‌جایی 40 هزار زائر اربعین که از مازنداران به عتبات عالیات سفر می‌کنند، خبر داد.

تین نیوز

معاون اداره کل راهداری استان مازندران از استقرار سه اکیپ در همدان به منظور تسریع و تسهیل در امر جابه‌جایی 40 هزار زائر اربعین که از مازنداران به عتبات عالیات سفر می‌کنند، خبر داد.

علی نصیری در توضیح تامین ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام اربعین ضمن تشریح اقدامات سال گذشته در گفت‌وگو با تین‌ نیوز، یادآور شد: سال گذشته 28 هزار زائر مازندارانی با استفاده از توان حمل و نقلی این استان به عتبات سفر کردند که پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال 98 این تعداد به 40 هزار نفر زائر افزایش پیدا کند. که این میزان نسبت به سال قبل 12 درصد خواهد داشت.

علی نصیری با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی سفرهای اربعین با ادارات مرتبط با سفرهای اربعین، اظهار کرد: مسئولانی از پلیس راه، راه‌آهن جمهوری اسلامی، فرودگاه، شرکت نفت و انجمن‌های صنفی در جلسه مذکورحضور داشتند که درآن ایجاد شرایط ایمن در جابه‌جایی زائران با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی به بحث گذاشته شد.

رئیس کمیته سوخت و حمل و نقل استان مازنداران در ادامه به بازدیدهای دوره‌ای ناوگان اتوبوسی این استان با همراهی صنوف و پلیس اشاره کرد و گفت: کل اتوبوس‌هایی که قرار است کار جابه‌جایی زائران را انجام دهند باید معاینه‌فنی معتبر  و استانداردهای فنی سازمان راهداری را کسب کنند.

وی یکی از موضوعات مهم در ایام اربعین را نظارت کامل بر نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر دانست و عنوان کرد: براساس تصمیم انجمن صنفی و با توجه به نرخ‌های سال گذشته، بابت جابه‌جایی هر مسافر از استان مازندران به سمت مرز مهران 140 هزار تومان از زائران دریافت می‌شود. اطلاع رسانی در سطح استان در این‌باره انجام شده و زائران می‌توانند تخلفات را از طریق شماره تلفن 3000141 به اداره کل راهداری اطلاع دهند.

معاون اداره کل راهداری استان مازندران با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوس خودمالک در این استان، خاطرنشان کرد: مسئولان حمل و نقل مازنداران به منظور تامین ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائران مازندران اقدام به انعقاد قرداد با مالکان اتوبوس‌ در سایر شهرها کرده‌اند که با این اتفاق، مشکل کسری اتوبوس در ایام اربعین جبران شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.