| کد خبر: 167225 |

◄ نتیجه جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس؛ لایحه حمایت از رانندگان به مجلس می‌رود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به لزوم افزایش کرایه بار در راستای حمایت از رانندگان ولو به قیمت افزایش هزینه تولید اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد حمل بار به‌صورت تن-کیلومتر صورت خواهد گرفت.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به لزوم افزایش کرایه بار در راستای حمایت از رانندگان ولو به قیمت افزایش هزینه تولید اشاره کرد و  گفت: در جلسه امروز مقرر شد حمل بار به‌صورت تن-کیلومتر صورت گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، صدیف بدری با اشاره به مشکلات رانندگان معترض گفت: در جلسه امروز مجلس مقرر شد سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی لایحه‌ای درباره حمایت از رانندگان تهیه کنند مشکلات قانونی را برای اصلاح به مجلس ارجاع کند.

او تأکید کرد: در این جلسه در خصوص نحوه محاسبه کرایه بار هم بحث شده و مقرر شد حمل بار به‌صورت تن-کیلومتر صورت بگیرد تا دغدغه رانندگان در این خصوص حل شود.

بدری با اشاره به صدور 55 هزار بارنامه با افزایش کرایه بار از روز گذشته گفت: این باعث افزایش قیمت تمام‌شده تولید می‌شود اما این اقشار نیز جزئی از تولید هستند و باید به آن‌ها هم توجه شود زیرا در غیر این صورت آن‌ها متضرر خواهند شد.

او با اشاره به عدم پرداخت حق بیمه رانندگان در بخشی که متوجه دولت بوده گفت: بدهی دولت به بیمه از بابت بیمه رانندگان نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود تا مشکل بیمه این قشر رفع شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به گرانی لوازم‌یدکی و لاستیک اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی برای حمایت در این خصوص ایجادشده است اما لاستیک و لوازم‌یدکی با کیفیت پایین ارائه کرده‌اند .

بدری در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد راهکارهایی برای حمایت از خرید لوازم‌یدکی به‌صورت یارانه‌ای و تعاونی از سوی وزارت راه اتخاذ شود.

به گزارش خانه ملت، او تاکید کرد: دو هفته آینده نتیجه این بحث‌ها در کمیسیون گزارش داده خواهد شد تا اگر مشکلات به قوت خود باقی بود دوباره تشکیل جلسه صورت بگیرد.

نشست امروز سه‌شنبه (8 خرداد) کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس به منظور  رسیدگی به اعتراضات رانندگان  و با حضور مسئولان کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران و اتوبوس داران و رئیس سازمان راهداری و پلیس‌راه کشور تشکیل شد..

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.