| کد خبر: 164223 |

◄ نوسازی ناوگان ریلی از بروز حوادث جاده‌ای جلوگیری می‌کند

از مهم‌ترین مواردی که بر توسعه یا عدم توسعه حمل‌ونقل ریلی تاثیر می‌گذارد میزان سرمایه‌گذاری‌ِ در گردش در این صنعت است.

تین نیوز

با وجودی‌که عوامل اقتصادی و سیاسی بسیاری بر پیشرفت حوزه‌های اقتصادی از جمله حوزه حمل‌ونقل تاثیرگذار است اما رشد صنعت ریلی در سال‌ها اخیر نشان می‌دهد که نسبت به امکانات کم، توسعه این صنعت روند قابل توجهی داشته است.

به گزارش تین‌نیوز، در گفت‌وگو با صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس از مهم‌ترین مواردی که بر توسعه یا عدم توسعه حمل‌ونقل ریلی تاثیر می‌گذارد میزان سرمایه‌گذاری‌ِ در گردش در این صنعت است.

این نماینده مجلس، میزان سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی را ضعیف عنوان کرد و افزود: روند ناقص خصوصی‌سازی و عدم سرمایه‌گذاری درست در حمل‌ونقل ریلی منجر به بی‌توجهی به تعداد زیاد وسیله نقلیه زمینی را ندارد و از سوی دیگر سازوکارهای استفاده از حمل‌ونقل ریلی به درستی فراهم نیست.

بدری همچنین افزود: متاسفانه بی‌توجهی به نوسازی ناوگان ریلی هنوز هم وجود دارد بنابراین خرید واگن و نوسازی ناوگان موجود یکی از اولویت‌هایی است که از بروز حوادث ناگوار جاده‌ای جلوگیری می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین از افزایش سهم جابه‌جایی مسافر از سوی ناوگان حمل‌ونقل ریلی خبر داد و گفت: افزایش ۱۰ درصدی سفر با این ناوگان را داشته‌ایم که این بر اساس برنامه‌ای که در دولت و مجلس ایجاد شده بود و با توجه به تلاش‌های فعالان صنعت حمل‌ونقل ریلی انتظار چنین آماری را داشتیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.