| کد خبر: 269396 |

◄ آخرین وضعیت بزرگراه شوشتری در جنوب شرق تهران | زیرگذر میدان سپاه ساخته می شود؟

مدیر پروژه آزادراه شهید شوشتری گفت: فاز یک پروژه ۹ کیلومتر است و تا بالای ورزشگاه تختی ادامه دارد، که سال آینده افتتاح می شود و پیشرفت این پروژه به جهت معارضین که داشته درحال حاضر حدود ۲۵ درصد است.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: سال آینده را سالی متفاوت پیش بینی کردیم، هم از جهت ابعاد پروژه و هم تنوع شاهد اتفاقات خوبی در شهر تهران خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین،  هادی حق بین درباره افتتاح مسیرهای بزرگراهی در سال جاری و آسفالت ریزی، گفت: در بخش بزرگراهی، حدود ۲۷ کیلومتر پروژه در برنامه ۴ ساله تعریف کردیم که تمام این موارد فعال و درحال اجراست اما از این میزان ۳.۷ کیلومتر در پروژه بزرگراه شهید بروجردی و ۳.۶ کیلومتر در کندرو شمالی بزرگراه آزادگان تکمیل شده است و بقیه نیز در حال اجراست که ۹.۶ کیلومتر آن پروژه شوشتری و شاخه غربی یادگار امام هستند.

او با بیان اینکه مواجه با برخی از معارضین ملکی و تاسیسات در پروژه‌ها را شاهد هستیم که باعث تاخیر در اجرای پروژه ها شده است، گفت: امسال ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تن آسفالت تولید و پخش شده است که یک سوم آن در بزرگراه‌ها پخش شده است و آسفالت معابر اصلی را بهسازی کردیم.

ایجاد ۲۵ تقاطع غیرهمسطح در سال ۱۴۰۳

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح تهران هم توضیح داد: عملیات اصلاح و تکمیل تقاطع‌ها ابعاد مختلفی دارند، برخی از این پروژه‌ها کاملا احداث خواهند شد و امسال طبق برنامه قرار بود ۱۸ تقاطع تکمیل کنیم که این اتفاق رخ داد. برای سال آینده هم این روند ادامه دارد و تعداد زیادی تقاطع در دست اجرا داریم در سال ۱۴۰۳ آن را به سرانجام می‌رسانیم.

حق بین با اشاره به اینکه در سال آینده ۲۵ تقاطع پیش بینی شده که پروژه‌های مهم و بزرگی هستند، گفت: این تقاطع‌ها باعث کاهش ترافیک در سطح شهر خواهند شد.

او سپس درباره آزادراه شهید شوشتری توضیح داد: این پروژه مهم ترین پروژه ماست و دو فاز برای آن تعریف شده است. در فاز اول ۹.۶ کیلومتر مسیر در سال آینده تحویل داده خواهد شد و بخشی از کمربند تهران در محور جنوب شرقی تکمیل می‌شود که ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد آن است. در فاز دوم به دلیل اینکه وارد اراضی محیط زیست و ارتش می‌شویم، جلسات متعددی داشتیم اما هنوز توافقاتی صورت نگرفته و امکان دارد که مسیر پروژه تغییر کند و درحال حاضر پیشنهاداتی را ارائه کردیم که پیشنهادات ترکیبی از پل، تونل و مسیرسازی خواهد بود و زمان پروژه و اعتبار را دستخوش تغییرات جدی می‌کند.

زیر گذر میدان سپاه ساخته می شود؟

حق بین در ادامه به زیرگذر میدان سپاه اشاره کرد و گفت: این پروژه درخواست منطقه ۷ بود که پروژه سختی هم هست و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و سال آینده عملیاتی می‌شود. این پروژه، مسیر غرب به شمال میدان سپاه را کاهش می‌دهد.

تغییر اساسی در ۵۰ پل عابر پیاده

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره نگهداشت پل‌های عابر پیاده تهران تشریح کرد: در شورای شهر تهران، نگهداشت این پل ها به معاونت ما واگذار شد، این پل‌ها در طول سالیان گذشته بین حوزه های مختلف دست به دست شد که انصافا کار پیچیده‌ای است.

او با بیان اینکه نگهداشت پل‌های مکانیزه، تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون شرایط جوی و اختلاف دما در تهران است، گفت: البته اقداماتی را سازمان زیباسازی در این حوزه انجام داد و تا ۵ ماه آینده ۶۰ یونیت از پل‌ها را تعویض می‌شوند. در نوروز وضعیت تمام پل‌ها را ارزیابی خواهیم کرد تا رسیدگی به آنها را شروع کنیم.

وضعیت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در سال آینده

حق بین در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری درباره مهمترین پروژه عمرانی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳ گفت: پروژه های شهری بزرگراهی تحت تاثیر عوامل مختلفی هستند که مهم ترین آنها معارضانند، در فاز دو بزرگراه بروجردی ۸ پلاک معارض ما هستند که روی آن کار می‌کنیم و در این میان مراقبیم که پروژه را معطل نکنیم. همزمان با رفع این ۸ پلاک فاز دوم را ظرف مدت ۶ ماه تکمیل خواهیم کرد و بنابراین پروژه بروجردی سال آینده تمام می‌شود.

او ادامه داد: پروژه بعدی شاخه غربی بزرگراه یادگار امام است، دو پایه آن درگیر سوله آموزش و پرورش بود که رفع شده است و احداث تقاطع در میدان جی سختی کار ماست، چندین جلسه با پلیس راهور داشتیم و بزرگراه یادگار امام زمانش معطوف به تقاطع میدان جی می‌شود؛ به محض اینکه مجوز انحراف از پلیس را داشته باشیم پروژه در این بخش فعال می شود و سال آینده تکمیل خواهد شد. شاخه غربی سال آینده تحت تاثیر اتفاقات مهمی خواهد بود اما به هر حال تلاش می‌کنیم تا پایان این دوره مدیریت شهری این بزرگراه را نیز به نقطه پایانی برسانیم.

شروع ساخت پل بعثت در سال آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه صبحت‌های خود به پروژه کندرو جنوبی بزرگراه آزادگان اشاره کرد و گفت: ۳.۶ کیلومتر ساخت این مسیر در دست اجراست که در ماه‌های آتی افتتاح می‌شود، همچنین دو پروژه جدید دیگر تعریف کردیم که یکی از آن پروژه دو گاز در منطقه ۲۱ است که در دو فاز طراحی شده و از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود. همچنین پل بعثت در منطقه ۱۶ طراحی شده که شروع آن سال آینده خواهد بود و خاتمه آن در طول یکسال مقرر نمی‌شود. این پروژه از برج ۲ سال آینده وارد فاز عملیات اجرایی می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تونل شهید متوسلیان، تصریح کرد: این پروژه مشارکتی است و توافقات آن انجام شده اما بسیار بزرگ و پیچیده است که نیاز بوده که در موضوع قرارداد دقت کافی شود، فرم قرارداد مشخص و ارکان پروژه تعیین شده است. بعد از انعقاد قرارداد، مدیریت آن به حوزه معاونت فنی و عمرانی منتقل می‌شود، این طرح ابر پروژه‌ای است که در سطح خاورمیانه نظیر ندارد.

پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی پروژه آزادراه شوشتری

مدیر پروژه آزادراه شهید شوشتری گفت: فاز یک پروژه ۹ کیلومتر است و تا بالای ورزشگاه تختی ادامه دارد، که سال آینده افتتاح می شود و پیشرفت این پروژه به جهت معارضین که داشته درحال حاضر حدود ۲۵ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین؛ شهرام قلی نژاد در تشریح جزئیات این پروژه گفت: آزادراه شوشتری از بزرگراه امام رضا آغاز و به بزرگراه یاسینی ختم می شود، طول پروژه ۱۶ کیلومتر بوده و این آزادراه، مسافرانی که از بزرگراه امام رضا وارد تهران می شوند و قصد سفر به شرق را دارند پوشش می دهد.

او با اشاره به اینکه فاز یک پروژه ۹ کیلومتر است و تا بالای ورزشگاه تختی ادامه دارد، افزود: در فاز اول یک تقاطع غیرهمسطح داریم و سال آینده افتتاح می شود و پیشرفت این پروژه به جهت معارضین که داشته درحال حاضر حدود ۲۵ درصد بوده اما معارضین (ارتش و وزارت ورزش) حل شده و پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

قلی نژاد با بیان اینکه فاز دوم پروژه در دست طراحی بوده و قسمت عمده آن به صورت تونل خواهد بود، تصریح کرد: فاز دوم به دلیل اینکه از منابع طبیعی عبور می کند، امکان تغییر مسیر آن وجود دارد.

مدیر پروژه آزادراه شهید شوشتری گفت: این پروژه بار ترافیکی بسیج را کاهش می دهد، اعتبار این پروژه، توسط دو شرکت انجام می شود و بخشی ۶۵۰ میلیارد تومان و ۲۲۰ میلیارد تومان است همچنین پروژه، مناطق ۱۵ و ۱۴ را شامل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.