| کد خبر: 260003 |

مردم به دلیل کیفیت پایین خدمات حمل و نقل عمومی از تاکسی های اینترنتی استفاده می کنند

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مردم به خاطر عدم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کمبود وسایل نقلیه عمومی و پایین بودن کیفیت خدمات ناوگان، ناچار می شوند با صرف هزینه بیشتر، از تاکسی های اینترنتی استفاده کنند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مردم به خاطر عدم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کمبود وسایل نقلیه عمومی و پایین بودن کیفیت خدمات ناوگان، ناچار می شوند با صرف هزینه بیشتر، از تاکسی های اینترنتی استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی با تأکید بر اهمیت خط کشی معابر و لزوم استفاده از رنگ های باکیفیت و استاندارد به این منظور، از عدم تمرکز مدیریت و تجمیع مسئولیت در نگهداشت معابر شهر به عنوان یک معضل نام برد و گفت: همه ابزارها و تجهیزات موجود در معابر مثل تابلو، چراغ راهنمایی، جدول، پل، گاردریل، ایستگاه اتوبوس، خط کشی، آسفالت و ... در دست یک نهاد نیست و هر کدام از این موارد، متولی خاص خود را دارد که این پراکندگی مسئولیت، برای اداره صحیح شهر مضر است. 

وی با بیان این که برای ارتقا و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم، معابر باید یک متولی داشته باشند تا از پراکندگی و آشفتگی در امور جلوگیری شود، افزود: به این منظور، تلاش می کنیم تا با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اقدام لازم را برای انتخاب یک پیمانکار واحد برای نگهداری هر بزرگراه پایتخت انجام دهیم.

گسترش حمل و نقل ترکیبی با محوریت پیاده روی با اولویت خیابان های شهید آیت و افسریه

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع انسان محوری در حوزه حمل و نقل شهری را مورد تأکید قرار داد و با اعلام این که آرام سازی معابر و گسترش پیاده راه ها را پیگیری می کنیم و هیچ بخش نامه ای، اختیارات این معاونت را در این زمینه محدود نخواهد کرد، گفت: آرام سازی معابر و ایجاد پیاده راه ها به توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و کاستن آلودگی هوای ناشی از آن کمک می کند.

بهرامی با بیان این که در احداث پیاده راه ها باید محل هایی را نیز برای تردد دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی در نظر بگیریم و در این صورت، بخش بیشتری شهروندان از این مسیرها استقبال می کنند، گفت: قسمتی از حمل و نقل ترکیبی باید بر محور پیاده روی استوار باشد، چنانچه در کشورهای پیشرفته، حداقل ده درصد از سفرهای روزانه از طریق پیاده روی انجام می شود و در تهران نیز درصدد هستیم تا سهم پیاده روی و دوچرخه سواری را در سفرهای شهری افزایش دهیم.

وی با تأکید بر این که البته در این خصوص نباید بی گدار به آب بزنیم و باید از تجارب منفی گذشته مثل سنگفرش کردن خیابان ۱۷ شهریور درس بگیریم، افزود: از این رو، کارکرد معابر نباید تک منظوره باشد، بلکه در ساعات اوج ترافیک، باید اجازه ورود خودروها به بخشی از معابر داده شود و در بقیه ساعات، فقط عابران پیاده از آنها بهره مند شوند و این رویکرد، مشروط به انجام مطالعات و بررسی های لازم در خیابان هایی مثل شهید آیت و افسریه، قابلیت اجرا دارد.

برای ساماندهی موتورسیکلت ها ابتدا باید موتورهای کار را برقی کنیم

معاون شهردار تهران در بخش بعدی صحبت های خود با اشاره به این که مردم به خاطر عدم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کمبود وسایل نقلیه عمومی و پایین بودن کیفیت خدمات ناوگان، ناچار می شوند با صرف هزینه بیشتر، از تاکسی های اینترنتی استفاده کنند، اظهار کرد: در مورد پارکینگ های عمومی نیز پایین بودن نرخ پارکینگ ، منجر به وقوع تخلفات متعدد از سوی متولیان آنها و عدم رغبت به توسعه این گونه پارکینگ ها می شود.

بهرامی با بیان اینکه دلسوزی برای موتورسواران، باعث جلوگیری از ساماندهی و انضباط بخشی به انبوه موتورسیکلت ها شده که نتیجه آن، علاوه بر تشدید آلودگی هوا، نقض ایمنی و سلب آرامش شهروندان، منجر به وقوع تصادفات عدیده می شوند، تصریح کرد: اتفاقا در جریان این تصادفات، خود موتورسواران بیشتر از دیگران، ضربه می خورند و صدمه می بینند. 

وی، برقی کردن موتورسیکلت ها از طریق جایگزینی موتورهای موجود با موتورهای برقی، را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای این منظور، هماهنگی های لازم با وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شده است و به دنبال خرید موتورسیکلت های برقی هستیم و اعتقاد داریم تا زمانی که نتوانیم موتورهای کار را برقی کنیم، ساماندهی و انضباط بخشی به سایر موتورها کار آسان و ساده ای نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.