| کد خبر: 234168 |

علل معطلی کامیون‌های ترانزیتی در مرز بازرگان

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل سازمان راهداری حجم ورود سرم و دارو و واردات میوه‌جات را از جمله دلایل مهم ترافیک کامیون‌ها در خاک ترکیه در مرز بازرگان برای ورود به کشور دانست.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "جواد هدایتی"، با حضور در برنامه زنده "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر، گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ کامیون به مدت یک هفته است که در پشت مرز بازرگان در خاک ترکیه منتظر ورود به کشور هستند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل سازمان راهداری حجم ورود سرم و دارو، واردات تره‌بار و میوه‌جات، برگشت رانندگان به کشور برای حضور در مراسم عزاداری حسینی را از جمله دلایل مهم ترافیک کامیون‌ها در خاک ترکیه در مرز بازرگان برای ورود به کشور دانست.

کنترل غیراصولی کالا‌ها از جمله علل معطلی کامیون هاست

میرفتحعلی سید زنوزی، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی ایران گفت: محدودیت و اولویت پذیرش، صدور مجوز ثبت سفارش که برای ورود صرفا نام یک مرز قید می‌شود را از جمله علل معطلی کامیون‌های ترانزیتی در پشت مرز بازرگان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه درخواست اسناد اضافی و کنترل غیراصولی کالا‌ها را هم از علل معطلی کامیون‌های ترانزیتی در مرز بازرگان دانست و گفت: به عنوان مثال کالا‌های دارویی را به آزمایشگاه می‌فرستند در حالیکه این‌ها کالا‌های غیرقطعی هستند و نباید به آزمایشگاه ارسال شوند، چون با نمونه‌برداری غیراصولی دارو‌ها آلوده می‌شوند.

افزایش ۶۰ درصدی پذیرش کامیون‌ها در گمرک بازرگان

سید روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: اگر تعداد کامیون‌های ورودی استاندارد باشد دو و نیم روزه ترخیص می‌شوند، ولی به علت افزایش کامیون‌های ورودی روند ترخیص زمان‌بر است.

وی موضوع فصلی ورود برخی از کالا‌ها و تعطیلی‌های کشور را از جمله علت‌های افزایش ورود کامیون‌ها به کشور بیان کرد.

به گفته این مقام مسئول، حدود ۳۵ دستگاه دولتی به‌صورت مستقیم و حدود ۶۵ دستگاه دولتی هم به‌صورت غیرمستقیم در ورود کالا‌ها به کشور نقش دارند.

سخنگوی گمرک ایران گفت: با توافق طرف مقابل در مرز بازرگان، روزانه ۵۰۰ کامیون پذیرش می‌شود و در ۱۰ روز گذشته حدود ۴ هزار و ۹۵۰ کامیون به کشور ورود کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.