| کد خبر: 239694 |

چگونه مچ گرانفروشان را بگیریم؟

با درج قیمت تولیدکننده (به جای قیمت مصرف کننده) معیاری در دست خریداران هست که بر اساس آن اگر قیمت نهایی خریدار در کالای تند مصرف بیش از۲۰ درصد و در کالاهای کند مصرف بیش از ۳۰ درصد باشد، مصداق گران فروشی است.

تین نیوز

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده، گفت: با درج قیمت تولیدکننده (به جای قیمت مصرف کننده) معیاری در دست خریداران هست که بر اساس آن اگر قیمت نهایی خریدار در کالای تند مصرف بیش از۲۰ درصد و در کالاهای کند مصرف بیش از ۳۰ درصد باشد، مصداق گران فروشی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد صادق مفتح در حاشیه نشست خبری ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شناسایی گرانفروشی برای مصرف کننده نهایی آسان است، اظهار کرد: همچنین با اجرای این طرح رقابت در توزیع فروشی افزایش یافته و شاهد کاهش قیمت برخی کالاها با درج قیمت تولیدکننده هستیم.

با درج قیمت تولیدکننده قیمت برخی کالاها کمتر از نصف شد

وی با بیان اینکه در این طرح مردم خودشان از گرانفروشان خرید نمی‌کنند و دیگر نیازی به کشف تخلف نیست، تصریح کرد: طرح درج قیمت تولیدکننده از کالاهایی که تاثیر کمتری در سبد خانوار داشت شروع شد، اما بازخوردها مثبت بود، برای مثال قیمت آب معدنی تا ۵۰ درصد و قیمت لنت، فیلتر روغن و لوازم یدکی خودرو تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

البته به گفته قائم مقام وزیر صمت کاهش قیمت قابل پیش بینی بود، چرا که قیمت مصرف کننده با پیش بینی بیشترین هزینه حمل و نقل درج می‌شد که حالا این شرایط تغییر کرده است. در اصل درج قیمت مصرف‌کننده در ذات خود بی‌عدالتی و بی رقابتی دارد.

وی در ادامه پیش بینی کرد که با اجرای کامل طرح درج قیمت تولیدکننده، کالا عادلانه تر و با قیمت بهتر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و رقابت در حلقه‌های مختلف توزیع و فروش بیشتر شود و گفت: تاثیرگذاری سیستم‌های سنتی نظارت مثل تعزیرات کمتر از روش فعلی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    اول نگاه کن ببین دستبند داره یا نه، بعدش بگو مبارکت باشه و بیخیال مچ و پچ بشو قربون