| کد خبر: 189328 |

◄ درآمد میلیاردی از جرایم معاینه فنی/ سهم شهرداری پرداخت نشده است

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: در سال ۹۷ حدود ۴ میلیون جریمه معاینه فنی توسط دوربین های سطح شهر تهران انجام شد.

تین نیوز

بارها وبارها ازاختصاص بخشی از درآمد حاصل از جرایم معاینه فنی به شهردای تهران سخن به میان آمده اما هر بار نیز با این پاسخ شهرداری مواجه شده‌ایم که، ریالی از این درآمد به حمل و نقل عمومی تعلق نگرفته است و مبالغ به خزانه دولت واریز شده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اما در این باره، گفت: در سال ۹۷ حدود ۴ میلیون جریمه معاینه فنی توسط دوربین های سطح شهر تهران انجام شد.

به گزارش تین نیوز محمدعلی کرونی، با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود ۴ میلیون جریمه معاینه فنی توسط دوربین‌های سطح شهر تهران انجام شد، افزود: با احتساب مبلغ هر جریمه ۵۰ هزار تومان مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه از این محل درآمد حاصل شده که به خزانه دولت واریز می‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی قرار بوده از این محل ۹۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران واریز شود که تاکنون ریالی از این مبلغ پرداخت نشده است. پیگیری وصول درآمدهای پایدار از وظایف اصلی معاونت حمل و نقل است که متأسفانه شاهد کم کاری جدی در این زمینه هستیم کمااینکه بخش عمده یارانه بلیت مترو و اتوبوس نیز که باید از طرف دولت پرداخت شود محقق نشده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: معاونت حمل و نقل مدعی است که در سال ۹۷ مبلغ ۳۴ میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی و یک و نیم میلیارد تومان مربوط به طرح LEZ (معاینه فنی) پرداخت شده که طبق پیگیری بعمل آمده از سوی کمیسیون هنوز ریالی به حساب شهرداری واریز نشده و در حساب ذی حساب طرح‌های عمرانی دولت بلوکه شده و با ارائه اسناد هزینه کرد به شهرداری پرداخت می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.